Óriások helyett kisebb gépeket gyárt az Airbus

Annyira visszaesett világszerte a repülés iránti igény, hogy a francia-német repülőgépgyártó az eddig a kétszintes óriásrepülőgépek összeszerelésére használt csarnokban ezentúl inkább kisebb repülőgépeket gyárt.

Pár évvel ezelőtt még a legtöbb szakember a repülésben látta a közlekedés jövőjét. A fapados légitársaságok elterjedésével olyan kispénzű emberek is repülni kezdtek, akik korábban legfeljebb csak belföldi nyaralásról álmodozhattak. A technológia pedig lehetővé tette, hogy sok ember olcsón repülhessen, ezért az Airbusnál kifejlesztették a kétszintes, akár 500 utas befogadására is alkalmas A380-as típuscsaládot, adja hírül az euronews.com portál.

Tíz évvel ezelőtt a légiközlekedésben messiásnak kikiáltott John Kasarda azt írta Aerotropolis című könyvében, hogy pár éven belül a repülés lesz az emberek mindennapos közlekedési módja, az emberek többsége megapoliszokban fog lakni, és reggelente olyan természetességgel fognak óriásrepülőkön munkába menni, ahogy most emberek milliói szállnak villamosra. A növekedés szinte korlátlannak tűnt, mindössze csak néhány környezetvédő aggódott.

Pedig a korlátok már akkor is látszottak. A budapesti repülőtéren csak egyszer, egy bemutató repülés keretében járt az emeletes repülőgép, miatta le is kellett zárni az egyik futópályát, ami komoly fennakadásokat okozott a napi forgalom lebonyolításában. Ferihegyen már akkor is úgy gondolták, hogy nem lesz igény ekkora repülőkre, Magyarországról sosem lesz annyi ember, aki egyszerre, egy irányba akarna utazni, és megtöltene egy ekkora repülőgépet.  

A hatalmas infrastruktúrát igénylő repülőgépek végül nem is terjedtek el, de ennek nemcsak gazdasági okai voltak: a repülőgéphez használható hajtóművek műszakilag problémásnak bizonyultak.

Az új koronavírus-járvány pedig végképp betett: a nemzetközi légiforgalom szinte teljesen leállt, és csak nagyon lassan tér magához. Iparági szakértők szerint 2025 előtt nem is érdemes arra számítani, hogy a 2019-es szintet elérjék. Addigra azonban a mostani repülőgépek jelentős része vagy elavul, vagy a hosszú állás alatt tönkremegy. Vagyis új repülőgépekre szükség lesz, de inkább kisebbekre lesz igény.

 

Forrás: Euronews


Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?