Természethű borok a középpontban

A boros rendezvények sorában van egy sziget. Egy olyan találkozó, ahol az összes kiállító és látogató egyvalamiben garantáltan közös. Odafigyel fogyasztási cikkeinek eredetére, elkészítési módjára, technológiájára, mert érdekli és fontosnak tartja.

Olyan magyar (Terra Hungarica-tagok) és külföldi borászok és egyéb italokat/ételeket készítő vállalkozók/termelők vesznek részt az eseményen kiállítóként, akik az összes általuk gyártott termék teljes előállítási folyamatát föl tudják vállalni. Az autentikus borokat népszerűsítő Terra Hungarica 7. alkalommal rendezi meg nagyszabású, mégis emberléptékű kóstolóját, amely évről évre igyekszik többet kínálni mindazoknak, akiknek nem mindegy, mi kerül a poharukba.


Bármiről, amit a fesztiválon fogyaszt vagy kipróbál a vendég (a boroktól a kozmetikumokig), a kiállítók meg tudják mondani, hogy honnan származik és miből áll. Noha Nyugat Európában már egyre többen érzik a természethűség fontosságát, részt venni egy ilyen eseményen itthon ritka alkalom, Magyarországon gyakorlatilag a Mitiszol az egyetlen ilyen (a természethű bort középpontba állító) tematikájú és méretű rendezvény.


Az egynapos rendezvény célja az organikus borok népszerűsítésén túl, hogy egyéb italokat gyártó, feltörekvő, lelkes és innovatív vállalkozók termékeit bemutassa. Ezek közé tartozik például a Shrubbie, aki tokaji borecet alapú üdítőket gyárt, a Gyömbír, friss gyömbérből készülő kreatív üdítőivel, a 42 Coffee fair trade kávéival és a Zhao Zhou is, aki prémium minőségű vad teáit mutatja be.

A frissülő teljes kiállítólista: http://mitiszol.hu/mitiszol-fesztival-2017/

A belépőjegy ára az összes italt magában foglalja, ami több, mint 100 féle (!) organikus bort és rengeteg egyéb italt jelent. Egyedül az ételekért kell külön fizetni, és ebédelni, vacsorázni is lehet a helyszínen. A rendezvény a 14 év alatti látogatóknak ingyenes, így a szörpök, üdítők, gyümölcslevek és teák kóstolása kiváló lehetőség a gyerekek ízlésének csiszolására. A hazai borászatok mellett Európa különböző országaiból is jönnek (a Terra Hungarica tagjaihoz hasonló filozófiát valló) borászok, akik személyesen vesznek részt a Mitiszolon.


A 42 Coffee (amelyik egyébként prémium, etikus kereskedésből és fenntartható forrásból származó kávéival is kint lesz) a helyszínen rendezi meg Magyarország első Barista Liga versenysorozatának következő fordulóját. A tudatos étkezésen idén a szokásosnál nagyobb fókusz lesz, hiszen a Házikó legújabb, Miteszel névre keresztelt projektjével mutatkozik be a fesztiválon. Fő üzenetük, hogy létezik valódiság, frissesség, fenntarthatóság és átláthatóság, lekövethetőség és vegyszermentesség a farmon elültetett első palántától a feldolgozáson és a tányéron át az utolsó morzsáig.

Forrás: Élelmiszer Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?