hirdetés
hirdetés

Trendforduló a charterpiacon?

Megfordulni látszik a hazai charterpiac évek óta tartó mélyrepülése, elképzelhető, hogy az idén végre újra több magyar utazik bérelt repülőgépekkel, mint korábban. 

hirdetés

Az idén nyáron minden hónapban magasabb volt a charterjáratokkal utazók száma, mint tavaly ilyenkor – legalábbis a charterforgalom jelentős részét bonyolító Budapest Airport adatai szerint. Pedig az év első felének adatai alapján túl sok jóra nem lehetett számítani: januártól májusig minden hónapban visszaesést mutattak a számok, február kivételével. Mivel februárban hagyományosan alig-alig van charterforgalom, vélhetően 1-2 plusz járat indulása dobta meg ennyivel a forgalmat.

A fordulat azonban júniusban érkezett, amikor a március-április-májusi kétszámjegyű mínuszok után újra növekedésnek indult a charteres utasok száma. A 6,6%-os bővülést júliusban igazi meglepetésként egy 14,2%-os plusz követte, augusztusban pedig 17,5%-kal pörgött fel a bérelt járatokkal utazók száma. Ez a növekedés azért is érdekes, mert júliusban és augusztusban van a charteres főszezon, és ilyenkor nagyságrendekkel többen utaznak egyébként is, mint az év összes többi hónapjában. Tehát a főszezoni növekedés összességében éves szinten is komolyabb utasszám-növekedést eredményezhet.

Az egyik legnépszerűbb charteres úti cél a magyarok körében már évek óta Egyiptom
Az egyik legnépszerűbb charteres úti cél a magyarok körében már évek óta Egyiptom

A charter légitársaságok közül – saját gyűjtésünk szerint - egyértelműen a Travel Service vitte el a pálmát, második legkomolyabb forgalmat a Freebird Airlines bonyolította. A legtöbb üdülőjárat a török riviérára, a görög szigetekre Egyiptomba és Tunéziába közlekedett, de volt gép Bulgáriába, Észak-Ciprusra és Mallorcára is.

Bár majd csak a szeptember-októberi adatok alapján lehet majd eldönteni, hogy az év összességében hogyan alakult a fővárosi charterjáratok szempontjából, az már biztos, hogy az első nyolc hónap alatt 264 ezer charterutas volt Ferihegyről, míg tavaly egész évben 352 ezer főt regisztráltak. Az is tény ugyanakkor, hogy a Budapest Airport adatai nem csupán a kiutas charterek, hanem a beutazó bérelt gépek forgalmát is tartalmazzák, vagyis a Japánból, Izraelből vagy bárhonnan hozzánk érkezőkét is, így a magyar charteres kiutazás számadatai ennél jóval kisebbek. A tour-operátorok becslései szerint a tavalyi 130 ezer kiutazó magyar charterutassal szemben idén 150 ezer honfitársunk vette igénybe az utazásszervezők nem-menetrendszerinti járatait.

Tavaly egyébként meglehetősen erős volt a szeptemberi charterforgalom, 54 348 utassal, és még októberben is 33 187-en indultak vagy jöttek hozzánk üdülőjáratokkal. Ezzel szemben novemberben már csak 6 759, decemberben pedig 5 447 charterutast regisztráltak.

Az utóbbi évek során egyébként nagyjából 350 ezer körül stagnált a ferihegyi charterutasok száma, míg 5-10 évvel ezelőtt még a félmilliót is elérte az éves charterforgalom.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai