Újabb csörte a Ferihegy és a chartereztetők között

Kiverte a biztosítékot a charterező utazásszervezők körében a Budapest Airport legutóbbi döntése, hogy megszüntetik a mobilpultokat a 2B terminál indulási szintjén. Munkatársunktól

A repülőtér a túlzsúfoltság csökkentésével indokolta a lépést. Alternatív megoldásként a következőt javasolták az irodák részére:

„A mobilpult szolgáltatást az utazási irodák, utazásszervezők, konferenciaszervezők és egyéb érdeklődők a továbbiakban a T1 terminálon és a T2/A és a T2/B terminál érkezési szintjén tudják igénybe venni. A mobilpult szolgáltatással lehetőséget kívánunk teremteni arra, hogy partnereink utasaikat kulturált és kényelmesebb körülmények között tudják indítani és vendégeiket fogadni. Utasokat, csoportokat indító partnereink ezt a szolgáltatást továbbra is ingyenesen, a T2/B terminál érkezési szintjén az Információs pulttal szemben található mobilpultokon tudják igénybe venni. Partnereink a vouchereket csak a meghatározott helyen oszthatják, onnan mobilpultot nem vihetnek el.”

Na ezt ne!

A reptér hivatalos értesítését kézhez kapva fél tucat utazásszervező írt felháborodott levelet a reptér illetékeseinek. Volt, aki balkáninak nevezik a reptér hozzáállását, mások arra hívták fel a figyelmet, hogy az indulási terminál időszakos zsúfoltsága elsősorban annak köszönhető, hogy egyes légitársaságok (pl. El Al, American Airlines) járatainak indulásakor jókora területet kerítenek le órákra a terminál területéből. A reptér megoldási javaslata senkinek nem tetszett, mivel teljesen értelmetlennek látták az érkezési szinten elhelyezni a mobilpultokat. Ezért aztán személyes megbeszélést kezdeményeztek a reptér illetékeseivel az utazásszervezők. A megbeszélésre július 20-án, szerdán reggel került sor.

Feszülten indult

Amint arról az egyeztetés egyik résztvevője, Székely-Tóth Ágnes, a Green Travel üzletfejlesztési vezetője lapunknak beszámolt, a tucatnyi utazásszervező részvételével lezajlott találkozó feszült hangulatban kezdődött, de végül sikerült egyezségre jutniuk a feleknek. A repülőtér illetékesei több kompromisszumos megoldást is tettek, amelyek elfogadhatók a charterező irodáknak. Ezek a következők: augusztus végéig az irodák kapnak egy jelenleg üres üzlethelyiséget az indulási szinten, továbbá a galérián is használhatnak egy recepciós pultot. Arról is megállapodás született, hogy az utazásszervezők munkatársa a terminál épülete előtt is fogadhatja az utasokat, hogy a szükséges utazási dokumentumokat átadja nekik. Az irodák cserébe elfogadták, hogy a csúcsidőszaknak tekinthető reggel 9. és délután egy óra között nem használnak mobilpultokat az indulási szinten.

Nem ez az első eset,

hogy vitába keveredik a Budapest Airport a charteres utazásszervezőkkel. Amint arról korábban beszámoltunk, az irodák által túl magasnak tartott repülőtéri illetékek miatt 2010. januárjában tartottak egyeztetést. A reptér akkor nem adta be a derekát, de egy ún. last minute-pultot az irodák rendelkezésére bocsátott.

Értesüléseink szerint Budapest Airport szerda délután hivatalos közleményben tájékoztatja a fejleményekről a sajtót.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.