hirdetés

Megalátvány - keretbe foglalva

Hamarosan indul Dubaj téli kampánya. És mindenki nyugodjon meg: lélegzetelállító látványosságokban ezúttal sem lesz hiány. A téli kampány indulása kapcsán tartott üzleti reggelit a Dubaji Turisztikai Hivatal október 11-én, a Spoon hajón.

hirdetés

Dubaj a világ 4. leglátogatottab desztinációja, hangzott el azon a tájékoztatón, amit a Travel Advance szervezésében tartottak hazai utazási szakembereknek. Ugyanitt hallhattuk, hogy tavaly 15,79 milliós vendégéjszakaszámot regisztráltak, ez 6,2 százalékkal magasabb adat, mint a korábbi évben. A dubajiak célja, hogy a két év múlva náluk megrendezésre kerülő EXPO idején elérjék a 20 milliós álomhatárt.

Magyar vonatkozásokról is megismertettünk adatokat a szakmai találkozón. Viktoria Bajanukova, a Dubaji Turisztikai Hivatal munkatársa elmondta, míg hazánkból 2016-ban 30,021 ezren érkeztek hozzájuk, tavaly ez a szám 37,304 ezer fő volt, ami 24 százalékos növekedést jelent.

És mit keres a magyar, ha Dubaj  az úticél? Nos, elsősorban shoppingolni megy (a Dubai Mall-t, a város közepén fekvő legnagyobb vásárlóközpontot), a hozzájuk érkező turisták – így honfitársaink is – 91 százalékban keresik fel, kisebb mértékben érdekli a tenger (59 %), kb. ugyanilyen arányban fogékony a történelmi emlékek iránt (60 %), ezenkívül a sivatag valamint a gasztronómiai és akülönböző élmény- és kalandparkok jelentik a legfőbb vonzerőt.

A Dubajba érkező turisták főként a luxust kedvelők, valamint a felső középosztály rétegeiből kerülnek ki, de az a pár éve indított erős kampány, miszerint a gyerekes családosok is találnak bőven élményt, szórakozást – nagyon célba talált.

Azt már  a következő előadótól, Jan Osuch-tól, a Dubai Tourism közép-európai pr-menedzserétől hallhattuk, hogy mely újdonságok, milyen hívószók szerepelnek náluk a következő időszakban. Közülük is kiemelkedik az a lélegzetelállító, tulajdonképpen két hatalmas, karcsú torony , amelyet 150 méter magasan összekötöttek, és így mintegy panorámakeretet adnak a városnak, és ezt a - nyilván ikonikus épületegyüttest - Dubai Frame-nek nevezték el.

forrás:archinect.com
forrás:archinect.com

Valamint szintén nem utolsó lesz a látvány Dubai óriáskerekéből, amely 210 magasra viszi majd fel a látogatót, és naná, hogy ez lesz, amint elkészül, a világ legnagyobb óriáskereke.

A világon a legnagyobb, a legszélesebb, a legtöbb látnivalóval – ez Dubai mottója, mert minden készülő, vagy már látogatókat fogadó létesítménye eszerint fogan. Még idén megnyílik Madame Tusseaud panoptikuma, egy évre rá a Six Flags elnevezésű mega-témapark. Viszont már lassan két éve fogad látogatókat – elsősorban kicsiket, és őket kísérő nagyobbakat – a dubaji Legoland, Motiongate, Bollywood és Riverland., ami szintén a világon a legnagyobb vízi vidámpark.

És akkor még szó sem esett az IMG elnevezésű élményparkról, ahol annyira naprakészek a szórakoztatás terén, hogy azok az animációs filmsztárok is szerepelnek – amelyek csak manapság jelentek meg, és nézik a velük készített alkotásokat világszerte.

Dubaj a fesztiválok városa is egyben: egymást érik az ilyen jellegű rendezvények: van februárban egy hónapon át tartó Food Festival, októberben Comedy Festival, a november pedig a motorok, autók szerelmeseié. 

Vágó Ágnes
a szerző cikkei

(forrás: Vendég)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint az éttermesek/szállodások felkészültek a GDPR-ra?

Kiadónk társoldalai