A boldog farmer termeszti a legjobb kávét

A Nespresso új kampányában személyes közelségbe hozza a kávéfarmerek világát.

A cég meggyőződése, hogy a minőség nem a véletlen műve, hanem tudatos tettek eredménye. A legkiválóbb minőségű kávé utáni kutatás egy sor döntéshez vezetetett; ezek egyike volt a Nespresso AAA Sustainable Quality™ Program elindítása 2003-ban. Az AAA Programban közvetlenül együttműködnek a farmerekkel a fenntartható kávétermelési módszerek meghonosításában, egyszerre javítva a kávé minőségét, a farmerek termelékenységét és ültetvényük életképességét.

Hogyan csökkenthető a farmerek munkaideje? A választ a kolumbiai Jardínban működő közösségi üzem adja meg 

Miközben a cég szakemberei együtt dolgoztak a kolumbiai termelőkkel, kiderült, hogy eddig minden farmon más és más módszerekkel dolgozták fel a termést, ezért nehezen volt garantálható a kávé egységesen jó minősége. A kiváló minőségű kávéellátás folyamatossága, a termelők bevételének emelése, illetve a környezet védelme érdekében a Nespresso AAA Sustainable Quality™ Programja egy kis kolumbiai falu, Jardín szövetkezetével együtt épített fel egy közösségi hántolóüzemet. Ide a farmerek elhozhatják begyűjtött kávécseresznyéjüket, hogy azokat a legegyenletesebb és legjobb minőséget biztosító módon dolgozzák fel. Ám a közösségi hántoló üzem nem csupán a kávé kiváló minőségét szolgálja – annál jóval több előnyt nyújt. Mintegy 200 termelő viszi termését a hántolóba, ezzel akár napi négy óra munkát is megspórolhatnak, amit végre a családjukra, közösségükre és személyes kedvteléseikre fordíthatják. Mindemellett többet is keresnek, hiszen a hántolóban feldolgozott, egyenletesen jó minőségű kávéért magasabb felár jár. A hántoló a környezetet is szolgálja. A létesítmény a termelők által korábban felhasznált víz mintegy 60 százalékát megtakarítja, illetve a folyók tisztaságát is megóvja.

HÁROM FARMER, HÁROM TÖRTÉNET:

"Ha nem otthon tisztítom a kávét, hanem elviszem a hántolóba, akkor nem szennyezem a vizet. Én ezt hagyom a gyerekeimre." - mondja Humberto Galeano, egy kávétermelő, akinek nagy hasznára válik a közösségi hántolóüzem, hiszen végre maga is osztozhat lánya rajongásában a pillangók iránt. A fiatal lány jelenleg biológiát tanul az egyetemen, Humberto pedig közös szenvedélyüknek szentelheti a központi feldolgozással megtakarított idő – és az így szerzett plusz jövedelem – egy részét.

A közösségi kávéüzem egy másik termelő, a kétgyermekes családapa, Esteban Suarez életét is megváltoztatta. Régebben, mikor beérett a termés, alig láthatta a családját, hiszen jardíni gazdaságában naponta 12 órán át szüretelte a kávét, aztán késő estig hántolta, a tisztításhoz pedig már napkelte előtt talpon kellett lennie. Mindez már a múlté.A 34 éves Esteban most már a hántolóba hordja a kávéját feldolgozni. "Este hatkor megyek a hántolóba leadni a kávét, majd indulhatok haza", mondta el Esteban. "Rengeteg időt spórolok ezzel, több időt tölthetek a feleségemmel és a gyerekekkel is, ami nagyon jó. Másnap reggel ráérek hatkor kelni, hogy újra szüreteljek. Ráadásul tudtam jelentkezni tűzoltónak is, hogy segítsek másokon. Ha látom, hogy valakinek szüksége van rám, azonnal segítek."

A kampányban szereplő harmadik termelő, Luis Angel most végre hódolhat legkedvesebb időtöltésének, a horgászásnak, és megtaníthatja rá kisfiát, Mathiast is, akivel a hántoló használata óta sokkal többet lehet együtt. A közösségi hántolóüzem másik nagy előnye, hogy a vízkezelési módszereket is javította, tisztábbá varázsolva a környék folyóit: "A hántoló nagy hatással van a közösségre," mondta. "Segítünk tisztán tartani a folyókat és az egész környezetet."

A szívmelengető történetek mögött minden esetben felfedezhető a Nespresso elkötelezett törekvése a legjobb minőségű kávé iránt. Alfonso Gonzalez, a Nespresso marketing-igazgatója azt mondja: “Ezek a történetek jól példázzák: miközben arra törekszünk, hogy fenntartható módon biztosítsuk a legkiválóbb minőségű kávék beszerzését, ez a folyamat egyúttal a kávét gondozó és termelő emberek életét is sokkal jobbá teszi. Azt szeretnénk, ha a kávéfogyasztók is megismernék őket, s ezáltal megértenék, milyen történetek fűződnek a kávéhoz, amit nap mint nap fogyasztanak. Meggyőződésünk, hogy az ehhez hasonló döntéseink tesznek minket azzá, akik vagyunk.”

Forrás: Vendég & Hotel


Egerből érkezett a Borászok Borásza verseny idei győztese

Egerből érkezett a Borászok Borásza verseny idei győztese 

Idén 19. alkalommal adták át a Borászok Borásza díjat.
Rekordszámú nevezés az Év pálinkás bonbonja-2025 versenyen

Rekordszámú nevezés az Év pálinkás bonbonja-2025 versenyen 

Harmadik alkalommal hirdették meg a versenyt, amelyre 143 nevezés érkezett az ország minden részéből és a Felvidékről.
Görög fánk dubai csokival, kecskesajtos vegetable szendvics, smash burger sültkrumplival

Görög fánk dubai csokival, kecskesajtos vegetable szendvics, smash burger sültkrumplival 

Mutatjuk az idei első Food Truck Show legizgalmasabb ételeit.
Régi ízek, új trendek: jön a kürtöskalács fesztivál

Régi ízek, új trendek: jön a kürtöskalács fesztivál 

A tradíció és az innováció összefonódása kürtőskalács ünnepén.
Tíz éve Tatán – Pesti István, Magyarország egyik legjobb séfje

Tíz éve Tatán – Pesti István, Magyarország egyik legjobb séfje 

Az ország egyik legnevesebb séfje szerepel kiadónk, a Klasszis Média idén is megrendezésre kerülő, szállodákat és éttermeket megcélzó designversenyének zsűrijében.
Kóstoló régi magyar szőlőfajták boraiból

Kóstoló régi magyar szőlőfajták boraiból 

A nagykóstolón több mint húsz Kárpát-medencei pincészet mintegy ötven borával ismerkedhetnek meg a látogatók.
Új koktélok és pezsgőpremierek a főváros tetején

Új koktélok és pezsgőpremierek a főváros tetején 

Ismét megnyitotta kapuit Budapest egyik legkülönlegesebb skybarja, a Hilton Budapest szálloda tetején található White Raven.
Gulyáságyú és tacskófutam – indul a food truck szezon

Gulyáságyú és tacskófutam – indul a food truck szezon 

Ismét a Kincsem Parkban gyülekeznek a legjobb mozgó street foodosok.
Jelentős forgalomcsökkenésről számolt be a gyorsétteremlánc

Jelentős forgalomcsökkenésről számolt be a gyorsétteremlánc 

A McDonald’s jelentős forgalomcsökkenést jelentett be az idei első negyedévre vonatkozóan.
Megújult a TRIBE Budapest Stadium éttermi kínálata

Megújult a TRIBE Budapest Stadium éttermi kínálata 

Új séf, új étlap, új élmények.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.