Gálánsak, tízszázalékosak, fösvények

Divat még a tízszázalékos borravaló, vagy a magyarok leszoktak erről is? Kiderül a Napi.hu megbízásából a Pulzus Kutató által készített friss felmérésből.

Több ágazatban a fizetés mellett fontos bevételt jelenthet a borravaló. Például a vendéglátásban dolgozók számára fontos szempont, mivel a járvány miatt szinte teljesen leállt ez a szolgáltatás is. A KSH öt évvel ezelőtti adatai szerint a fodrászok, a pincérek-felszolgálók és a benzinkutasok kapták a legtöbb jattot. A magyarok borravaló adási hajlandóságát mérte fel most a Napi.hu megbízásából a Pulzus Kutató által készített reprezentatív közvélemény-kutatás.

Az adatok szerint a megkérdezettek 30 százaléka a "szokásos" 10 százalékot teszi hozzá a számlához. Ugyancsak 30 százalékuk attól függően ad borravalót, hogy milyennek találta a kiszolgálást. A két véglet: 3 százaléknyian több mint 10 százalékkal fejelik meg a számla összegét, 19 százalék viszont nem fizet annál többet. A nőknek picit fontosabb a kiszolgálás minősége, 31 százalékuk teszi ettől függővé a borravalót, 4 százalékuk pedig 10 százalék feletti extra pénzt ad.

A férfiaknak viszont a 20 százaléka elzárkózik ettől, míg a nőknek a 17 százaléka mondta azt, hogy nem szokott borravalót adni.

A 18-39 éves korosztály tagja közül 23 százaléknyian nyilatkoztak úgy, hogy 10 százalékos borravalót adnak, míg az idősebbek, a 40-59 évesek közül jóval többen, 34 százaléknyi mondta ugyanezt. A 60 évnél idősebbek harmadára szintén 10 százalék a jellemző. Az utóbbi korosztályban a legmagasabb a borravalótól elzárkózók aránya, az érintettek negyede nem ad többet annál, mint amit a számla mutat.

A végzettség alapján is vegyes eredmények születtek. A felső- és középfokú végzettséggel rendelkezők táborában tízből négyen a kiszolgálás alapján döntenek, 34, illetve 35 százalékuk pedig 10 százalékos borravalót ad. A diplomások 5 százaléka távozik egy étteremből 10 százalék feletti összeg kifizetésével.

A községekben élők majdnem fele 1-10 százalékos borravalót ad, ez a fővárosiak 58 százalékára igaz. A községi lakosok körében a legmagasabb a bőkezű vendégek aránya, 6 százalékuk szokott 10 százaléknál magasabb borravalót adni. A megyeszékhelyeken élőknek mindössze 1 százaléka számol ennyivel többet a számlára.

Ezt kell tudni a kutatásról

A Pulzus Kutató felmérése 1000 fő megkérdezésével történt, a válaszok reprezentálják a magyar felnőtt lakosság véleményét. Ez azt jelenti, hogy az adatok nem, kor, iskolai végzettség és településtípus szerint a magyar alapsokasági adatoknak megfelelően tükrözik a felnőtt, 18 pluszos lakosság véleményét

Forrás: napi.hu


Hamarosan jön a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Hamarosan jön a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.
Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.
Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben!

Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben! 

Pihennek a mobilok, szárnyra kapnak a családi kapcsolatok - üzeni a VakVarjú éttermek stábja a Mobil Off Élmény On hét alkalmával.
Jöhet három izgalmas mocktail recept?

Jöhet három izgalmas mocktail recept? 

Hol vannak már azok az idők, amikor, ha nem akartunk alkoholt inni, akkor csak a víz vagy az üdítő marad?
Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában?

Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában? 

Van tippje? Most egy friss felmérés adatai alapján eláruljuk a helyes megfejtést. És annyit segítünk, hogy közreadunk egy fotót az első helyen végzett ország fővárosáról.
A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását

A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását 

A vállalat bejelentette hogy elindítja a Wolt Ads-et annak érdekében, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa.
Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen

Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen 

Érkezett párlat Romániából, Szlovákiából, Szerbiából és Horvátországból is.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.