Még sokat hozhat a magyaroknak a sörbiznisz

Jelentősen növelhető a magyar kézműves sörök eladása mind bel-, mind pedig külföldön - közölte Szűcs László, a Főzdefeszt ügyvezetője kedden az MTI-vel.

Tájékoztatása szerint a magyar kézműves sörök külföldi eladása ma még nem jelentős, ám szeretnék elérni, hogy a magyar kézműves sörexport a jövőben dinamikusan emelkedjen. Többek között ezt is tartalmazza a Főzdefeszt Klaszter új fejlesztési stratégiája.

A stratégiát kedden ismertették a Főzdefeszt Klaszter és a Magyar Sörgyártók Szövetsége (Sörszövetség) által közösen rendezett gálaesten kedden Budapesten, amelyen átadták az év legfontosabb sörszakmai díjait.

Az ügyvezető elmondta még azt is, hogy a magyar kézműves sörfőzdék piaci fejlődését támogathatja, hogy Magyarországon világviszonylatban is kiváló minőségű kisüzemi sörgyártó berendezéseket és eszközöket előállító üzem működik, amely termelésének 95 százalékát exportálja. Mindez a magyar kézműves sörök minőségének további javítását is lehetővé teszi. Így kihasználható mind a hazai, mind a külföldi kézműves sörpiacban rejlő lehetőség.  

Az eseményen bejelentették, hogy a Magyar Sörgyártók Szövetsége a jövőben pártoló tagokkal bővül, lehetőséget nyújtva a kisebb hazai sörfőzőknek az iparági érdekképviseleti szervezethez való csatlakozásra.

A Főzdefeszt és a Sörszövetség által kedden megrendezett Jubileumi Díjkiosztó Gálaesten átadták az év legfontosabb sörszakmai díjait.

Így például az idei év, 2015. Legjobb Sörfőzdéje a Monyó Brewing Co., a díj, azt a főzdét jutalmazza, amely ebben „az évben a legjobban elkapta a fejlődő piac ritmusát". A Legszebb Sörcímke díját pedig a Hübris gerillafőzde Chorongi nevű söre kapta. A sörszövetség az este folyamán Puska Tamás, a Kocsmablog alapítójának munkáját díjazta a Sör mi több Médiadíjával.

A Főzdefeszt 2011-ben született azzal a céllal, hogy átrajzolja a magyar sörkultúrát, helyet teremtsen benne a kis sörfőzdéknek, a sokféleségnek, és a sörgasztronómiának. Az azóta eltelt 5 üzleti évben 10 Főzdefeszt volt, melyre évi 60-80 ezer érdeklődő látogat ki. A magyar kézműves sörfőzdék a becslések szerint évente mintegy 150-200 ezer hektolitert állítanak elő. Most az országban mintegy 40-50 kézműves sörfőzde működik.  

A Magyar Sörgyártók Szövetsége a vezető hazai sörgyártók érdekképviseleti szervezete. Tagvállalatai a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt. és a Heineken Hungária Zrt. négy magyarországi gyárban összesen 6,2 millió hektoliter sört termeltek 2014-ben - tájékoztattak a szervezők.


Pezsgők és aszúk arzenálja várja e héten a pesti ötcsillagos házban

Pezsgők és aszúk arzenálja várja e héten a pesti ötcsillagos házban 

Hagyományos érlelésű pezsgőkből és tokaji aszúkból rendez kóstolót a Winelovers december 27-én, a budapesti Hotel Intercontinentalban.
Közönségdíjas a Master Good karácsonyi tévéreklámja

Közönségdíjas a Master Good karácsonyi tévéreklámja 

Az egyik szakmai portál közönségdíját vehették át.
Friss felmérés: a töltött káposzta toronymagasan vezet, mögötte a halászlé és a rántott hús is dobogós

Friss felmérés: a töltött káposzta toronymagasan vezet, mögötte a halászlé és a rántott hús is dobogós 

Mindez az Europion reprezentatív felméréséből derül ki, amelynek során a magyar lakosság karácsonyi és újévi szokásait, valamint a magyarok kedvenc ételeit, filmjeit, zenéit vizsgálták.
Hamarosan Budapesten is nyílik egy Time Out Market

Hamarosan Budapesten is nyílik egy Time Out Market 

2025-ben megnyílhat az első olyan gasztronómiai és kultúrális központ, amely már a világ több nagyvárosában létezik.
Hová tart a világ? Már a méregdrága Dubai csokiban sem bízhat az ember

Hová tart a világ? Már a méregdrága Dubai csokiban sem bízhat az ember 

A baden-württembergi élelmiszer-ellenőrző hatóságok Dubai csokikat vizsgált meg, és arra jutottak, hogy azok nemkívánatos anyagokat tartalmaztak.
Magyar Bormarketing Ügynökség: év végi összegzés

Magyar Bormarketing Ügynökség: év végi összegzés  

A Magyar Bormarketing Ügynökség (MBÜ) mintegy 70 projektet valósított meg 9 országban a most búcsúzó esztendőben.
A hazai tulajdonú, Horeca-szegmensben jelen lévő cégcsoport idei eredményei

A hazai tulajdonú, Horeca-szegmensben jelen lévő cégcsoport idei eredményei 

A magyar tulajdonú cégcsoport éves gazdasági összefoglalója.
Magyar felhasználótól jött idén az ételkiszállító legnagyobb rendelése

Magyar felhasználótól jött idén az ételkiszállító legnagyobb rendelése  

Rekordgyorsan, kevesebb mint 4 perc alatt kiszállított étel, egy millió forintos bevásárlás és közel ezer leadott rendelés egy felhasználótól: több rendhagyó eredmény is született 2024-ben a foodoránál.
Kiderült, idén milyen ételekből rendeltük a legtöbbet

Kiderült, idén milyen ételekből rendeltük a legtöbbet 

Egy kisebb jéghegyet és 3 és fél tonnányi macskaalmot szállítottak ki az idén a futárok.
Kihirdették az idei év legjobb mézét

Kihirdették az idei év legjobb mézét 

Egy szolnoki akácméz lett idén a győztes befutó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.