Nagy turizmus újraindítási kampánnyal kezdi meg a júniust a Szallas.hu, a hónap második felétől pedig erős belföldi utazást célzó aktivitással folytatják. “Az intenzív kommunikációnk célja, hogy felébresszük az üdülési kedvet és ezáltal élénkítsük a foglalásokat, vendégeket irányíthassunk a turizmus szereplőihez” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu Csoport vezérigazgatója. Bár március közepén a szektor leállt, ők vegetálás helyett előkészítették az online fizetési lehetőség bevezetését, hogy ezzel is egyszerűsítsék a folyamataikat és növeljék a foglalások számát, amikor a környezet ezt újra lehetővé teszi. “Az új online fizetési platform használatával a célunk, hogy a vendégek által a karantén időszak alatt kialakult fizetésiszokás-változásokra azonnal reagáljunk, és megvalósítsuk a teljesen digitális, érintésmentes fizetést a szálláshelyek irányába. Dolgozunk azon is, hogy ezen rendszeren keresztül a vendégek a SZÉP-kártyás keretüket is felhasználhassák” – ismertette a részleteket Szigetvári József. A vezérigazgató azt is hozzátette, hogy a szállásadók tehermentesítése érdekében az online fizetés alkalmazása során felmerülő tranzakciós költségeket a cég magára vállalja az idei évben, így mintegy 30 százalékos jutalék kedvezményt is biztosítanak partnereik számára.
Ami volt, elmúlt, változás kell
A megtett foglalások száma 2020. május 19-ére meghaladta a 2019-es év ugyanezen időszakát, így a vezérigazgató szerint erős nyárban és újjáalakuló, fenntartható turizmusban bízhatunk. A válság nemcsak leállást és üzemszünetet jelent, hanem változást is. “Az utazni vágyók más igényekkel lépnek a piacra, ezáltal megváltoztatják azt” – mondta a vezérigazgató. A tisztaság, a távolságtartás és az aktualizált szállásadatok szerepe nőni fog. Az emberek nagyobb bizonytalansága miatt különösen fontos, hogy a szálláshelyek lemondási díj nélkül biztosítsanak rugalmas feltételeket. A turizmus ezen új igényeinek kiszolgálására új fókuszok mentén formálta át termékstruktúráját a cégcsoport. Ennek eredményeként a Szallas.hu terméken kiemelten erősítik a közép-európai kínálatot, és a közép-európai régióban (Csehországban, Lengyelországban, Romániában) lokális márkáikkal és termékeikkel erősen kommunikálják a magyarországi kínálatot is. Emellett Magyarországra fókuszálva tovább építik a kereshető, belföldi látnivaló-adatbázist is, mellyel céljuk a hazai üdülések választására inspirálni a vendégeket. A belföldi foglalások mellé járó kedvezménykuponok további bővítésével lehetőséget adnak a belföldi turisztikai szolgáltatóknak, hogy a válság után láthatóak és vonzóak legyenek a vendégek számára.
A kedvezményes áras piacon két erős termékkel, a Maiutazással és a Szallasguruval, valamint integrált szervezettel és erős marketing akciókkal készülnek a piac újranyitására. Az utalványos termékekkel kívánják segíteni, hogy a szállodák számára kisebb legyen a piac ármozgásának mértéke és gyorsasága. A B2B célcsoportnak szóló Konferenciahotelek.hu oldal eladása mellett döntöttek, így teljes kapacitással a B2C utaztatásra összpontosítanak.
A Szallas.hu válságkezelési stratégiája
● Heti és napi adatokkal, prognózisokkal segítették, segítik a szakmai szervezeteket, médiumokat, partnereket, hogy pontos képe legyen a piac szereplőinek a válság nagyságáról és valós tények alapján tudjon reagálni mindenki.
● Kialakították a megfelelő termékeket és feltételeket a felhasználóknak, amelyekkel gyorsabban indulhat el újra a foglalási kedv.
● Folyamatosan kommunikálták a belföldi turizmus fontosságát saját csatornáikon és a hazai médiatermékeken egyaránt. Számos interjút és elemzést vállaltak sajtómegkeresésekre reagálva, és sajtóközlemények formájában is terjesztették a híreket.
● 1144 foglalást módosítottak későbbi időpontra, így mentették meg attól, hogy elvesszenek, ezáltal is segítve a turizmus életben maradását. Ez a szám azt jelenti, hogy az általuk megkeresett vendégek közel fele módosította foglalását vagy konkrét, vagy egy későbbi még nem ismert dátumra.
● A Szallas.hu kollégái 12 400 órában rendelkezésre álltak és mediáltak a szállások és vendégek között, és segítették megoldani az emberi kapacitás- és kommunikációs problémákat.
● Elindították a szállások minősítését az Access4you-val karöltve, hogy a speciális igényű vendégek is megfelelő szállást találhassanak.
● Menedzselték a szállodák üzemszüneteit és bezárásait, és segítették a vendégek felé ezt lekommunikálni.
● Tovább építik felületükön a szálláskínálat mellett a kereshető, belföldi látnivaló-adatbázist is, mellyel céljuk a hazai úti célok választására inspirálni a vendégeket.
● belföldi foglalások mellé járó kedvezménykuponok további bővítésével lehetőséget adnak a belföldi turisztikai szolgáltatóknak, hogy a válság után látható és vonzó programok legyenek a vendégek számára.
Fejlesztések
● Bevezetésre került a Patyolattiszta szűrő, mellyel a vendégvisszajelzések alapján 9-es értékelés feletti tisztaságú szálláshelyeket jelölik.
● Lehetőség van a sikeres foglalások “függővé” tételére, ahol a felhasználó és az ügyfélszolgálat egy távoli dátumra tolja a foglalást.
● Szálláshelyek átmeneti üzemszünet állapot feltüntetése: Ugyan foglalást nem lehet leadni a szálláshelyhez a megadott időszakra, de a szálláshely aloldala elérhető marad, ahol az érdeklődő vendégek láthatják az üzemszünet időszakát is megjelölve.
● Lemondási díj nélkül lemondható és előleg nélkül foglalható szálláshelyek szűrő került bevezetésre a kockázatmentes foglalások megtételéhez.
● Koronavírus blog vendégeknek és koronavírus blog szállásadóknak a gyakran ismétlődő kérdések mentén, illetve a frissítések és változások kommunikálása végett.
Forrás: Turizmus Online