Jó üzlet a légiutasjogok érvényesítése - új szolgáltató a piacon

Egymás után jelennek meg a magyar piacon azok a társaságok, amelyek járattörlések és -késések esetén az európai jogszabályok által előírt kompenzációt elintézik az utasok számára. Az egyik vezető európai specialista, a Claim it is megérkezett Magyarországra.  

2015. februárjában jelent meg Magyarországon az első olyan nemzetközi társaság, a flight-refund.hu, amely utasjogok érvényesítését vállalta fel járattörlések és -késések esetén. Közben mások is üzletet láttak ezen a téren, és ma már a késettagépem.hu is ügyfelekre vár, csakúgy mint a Rédei és Pál Ügyvédi Iroda, amely az internetes keresőben fizetett hirdetéssel népszerűsíti szolgáltatását. És most itt van a Claim it – a légitársaságok járatainak törlése, késése, valamint túlfoglalása esetén felmerülő követelések kezelésére szakosodott társaság – amely szeptember 8-án elindította platformját Magyarországon.

Az iparágában Európa egyik vezető vállalatának számító, brüsszeli székhelyű társaság immár a magyar légi utasoknak is lehetőséget biztosít arra, hogy gyorsan és hatékonyan érvényesítsék követelésüket a légitársaságokkal szemben. Az európai törvények értelmében a repülőjáratok késése, törlése, illetve túlfoglalása miatt 297 ezer magyar utas összesen 23 milliárd forint kártérítésre jogosult, a magyar szabályok szerint 5 évre visszamenőleg.

Az európai törvények szerint a 3 óránál többet késő, illetve a törölt vagy a túlfoglalt járatok utasai a jegy eredeti árától függetlenül fejenként 250, 400, illetve 600 euró pénzügyi kártérítésre jogosultak a repülőút hosszától függően. A kártérítés minden európai repülőtérről induló járatra, illetve az európai légitársaságok által üzemeltetett, európai repülőterekre érkező járatokra érvényes.

A Claim it az utasok nevében behajtja a légitársaságoktól a késések, a járattörlések vagy a túlfoglalások után járó jogos pénzügyi kártérítést. A Claim it sikerdíjas rendszerben működik, a sikerdíj mértéke a megszerzett kártérítés 25 százaléka. Ha a követelést nem sikerül érvényesíteni, az ügyfél nem fizet a Claim it jogi szolgáltatásaiért, és az ezekkel járó költségeket is teljes egészében a társaság fedezi.

A Claim it szerint Magyarországon kevesen tudnak arról a lehetőségről, hogy a 3 óránál többet késő, illetve a törölt vagy a túlfoglalt járatok utasai az adott járat időpontját követő öt éven belül érvényesíthetik kártérítési igényüket. Az utóbbi öt évben a számítások szerint mintegy 297 ezer magyar utazott azon a 2300 járaton, amelyek több mint 3 órát késtek, illetve amelyeket töröltek vagy túlfoglaltak. Ezen utasok 97 százaléka azonban még nem nyújtott be kártérítési igényt, így a számukra még ki nem fizetett kártérítések teljes becsült összege 23 milliárd forint.

A Claim it átveszi a kártérítéssel járó ügyintézést az egyéni utasoktól, akiknek a tapasztalatok szerint a légitársaságok gyakran vonakodnak kártérítést fizetni, ha az utasok közvetlenül fordulnak hozzájuk ilyen igényükkel. A Claim it a követelés beérkezésekor azonnal megteszi a szükséges lépéseket az adott légitársaság anyagi felelősségének érvényesítésére. A légitársaság és a Claim it rendszerint megállapodnak egymással, így az ügyfél megkapja a kártérítést. Amennyiben ez nem sikerül, és a légitársaság érvei nem állják meg a helyüket, a Claim it bíróság elé viszi az ügyet a jogerős döntés meghozatala érdekében. A Claim it valamennyi piacán neves ügyvédi irodákkal dolgozik együtt.

„Örömmel indítjuk el a Claim it szolgáltatását a magyar piacon” – nyilatkozta Ralph Pais, a Claim it alapító-vezérigazgatója. „A magyar törvények értelmében a légi utasok itt sokkal hosszabb időn keresztül érvényesíthetik követeléseiket, mint számos más európai országban. Magyarországon öt éven belül megtehetik ezt, szemben például Belgiummal, ahol már egy év után elévül a követelés.”


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?