hirdetés
hirdetés

Lufthansa Csoport: 2017-ben is pozitívan a magyar piacon

Augusztus 26-án lesz 50 éve annak, hogy a Lufthansa megjelent Magyarországon. Sok víz folyt le a Majnán azóta; a Lufthansa és csoportja köszöni szépen, legjobb erőben uralja a magyarországi légi piac jelentős részét – derült ki azon a sajtótájékoztatón, ahol egyebek mellett bemutatkozott a csoport új, közép-, és kelet-európai régiós igazgatója, Peter Pullem is.

hirdetés

A Lufthansa Csoport célja Európa első számú fuvarozójává válni. Míg a címért a tavalyi sztrájok miatt pár százaléknyi bevételcsökkenést elszenvedő csoportnak a kontinenstornán több nehézsúlyú — akár Európán kívüli — vetélytárssal kell megküzdeni, addig az évtizedes beágyazottságnak, és a csoporttá válás miatti 5 hub-repülőtérnek (Bécs, Zürich, Frankfurt, München, Brüsszel) köszönhetően a magyar és a régiós piacon uralják a hálózati légitársaságok porondját.

A csoport tavalyi mintegy 110 millió utasának közel 12%-a került ki a 16 országot tömörítő közép-, és kelet-európai régióból — derült ki, a bécsi stafétát Ofer Kischtől átvevő Pullem elmondásából. A régió utasforgalma tavaly, heti mintegy 1200 járaton 1,3 százalékkal nőtt 2015-höz képest. A térség nyertese 20 százalékos növekedéssel Horvátország. A jellemzően leisure-keresletet a keleti, és az észak-afrikai mediterrán országok körüli politikai helyzet verte ennyire fel. A trend folytatódik; idén debütál a Frankfurt-Pula, Bécs-Zadar járat.

Peter Pullem
A cégcsoport tavalyi magyarországi forgalma 1,6%-kal nőtt. 1,6 millió utassal a Wizz Air után a második helyen állnak. Az idei menetrend heti 168 járatából 69-et visz a Lufthansa; második helyen — heti 38 — a vállalat diszkontja, a Eurowings szerepel. Az utasok zöme átszáll — tudtuk meg Antal Gábortól, a csoport magyarországi vezetőjétől. Nőtt az észak-amerikai forgalom. 11%-kal több jegyet adtak el, így a csoport piacvezetőként az Észak-Amerikába utazó magyarok 37%-át vitte el. Nőtt az afrikai forgalom; Johannesburg, Kairó és Marrákes a legnépszerűbbek. Utóbbi potenciáljára a fapadosok is felfigyeltek. Bámulatos, 22 százalékot esett tavaly a közel-keleti, míg 1%-ot Ázsia és a csendes-óceáni térség. A magyarázat a kemény tempót diktáló Qatar Airways valamint Emirates.

Nem csupán régiós, de magyarországi szinten is bővült a csoport üzleti utazóinak köre, amit Pullem a térség, nyugat-európainál nagyobb növekedési rátájával magyarázott. Antal Gábor arról tájékoztatott, hogy magyarországi bevételeik mintegy 30%-a származik az üzleti motivációval utazóktól. Legnépszerűbb útvonalaik Brüsszel, Stuttgart, Szófia, Hannover és Köln. Az észak-amerikai forgalom jegytípus eladásaiban is megmutatkozik a hivatásturizmus növekedése. Az amerikai filmipar növekvő magyarországi jelenlétének köszönhető, hogy 14%-kal több első osztályú menetjegyet értékesítettek, míg a magyar utasok 10%-a vált business osztályú jegyet — árulta el Antal Gábor. Nem rossz arányok annak ismeretében, hogy világviszonylatban stagnálnak a csoport first class értékesítései, míg a business osztályú utasok aránya némi esés mellett 6%-ot tett ki tavaly. Bár még csak az összes utas 1,5%-a választja, de egyre nő a két éve bevezetett premium economy osztály népszerűsége. A magyar utasok 5%-a repül premium economy-n.

Nincs kiút beút nélkül. Két számjegyű növekedést mértek tavaly az Egyesült Királyságból, Franciaországból, Németországból, Spanyolországból valamint Portugáliából. Utóbbiból 75%-ot! Köszönhetően a TAP tavalyi kivonulásának, de a TAP idén visszatér, ami Antal Gábor szerint a számokon is érezhető lesz.

A magyarországi számokhoz növekvő mértékben járul hozzá a Lufthansa chartereit fogadó sármelléki repülőtér, valamint a légitársaság München-Debrecen járata. A tavaly áprilisban, eleinte kevésbé kedvező menetrenddel induló és szezonálisnak szánt járat végül a rugalmasabbá váló indulási időpontnak köszönhetően hozza az elvárt kihasználtságot, amit 50% körülire lőttek be — számolt be Antal Gábor. Járatsűrítést és kapacitásbővítést egyelőre nem terveznek a határ túloldaláról is mérhető utasforgalmat hozó járaton. Az utasok mintegy 15%-a utazik tovább az USA-ba. Antal a járat további fejlődési lehetőségét látja az ukrán vízummentesség megadásában.

Peter Pullem 1986 óta dolgozik a Lufthansánál. 14 év után a Thomas Cook-hoz igazolt, ahol négy éven át a cég értékesítési vezetőjeként dolgozott. 2004-ben a Lufthansa Cargo Afrikáért, Európáért és Németországért felelős értékesítési vezetőjeként tért vissza korábbi munkahelyére. 2007-2014. között a Lufthansa World Shop vezetéséből vette ki a részét, majd mostanáig a Swiss nemzetközi értékesítésért és marketingért felelős vezetője volt.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint szükséges az érdekképviseleteknek a mozgáskorlátozott turisták érdekeiért lobbizni?

Kiadónk társoldalai