Lufthansa Csoport: 2017-ben is pozitívan a magyar piacon

Augusztus 26-án lesz 50 éve annak, hogy a Lufthansa megjelent Magyarországon. Sok víz folyt le a Majnán azóta; a Lufthansa és csoportja köszöni szépen, legjobb erőben uralja a magyarországi légi piac jelentős részét – derült ki azon a sajtótájékoztatón, ahol egyebek mellett bemutatkozott a csoport új, közép-, és kelet-európai régiós igazgatója, Peter Pullem is.

A Lufthansa Csoport célja Európa első számú fuvarozójává válni. Míg a címért a tavalyi sztrájok miatt pár százaléknyi bevételcsökkenést elszenvedő csoportnak a kontinenstornán több nehézsúlyú — akár Európán kívüli — vetélytárssal kell megküzdeni, addig az évtizedes beágyazottságnak, és a csoporttá válás miatti 5 hub-repülőtérnek (Bécs, Zürich, Frankfurt, München, Brüsszel) köszönhetően a magyar és a régiós piacon uralják a hálózati légitársaságok porondját.

A csoport tavalyi mintegy 110 millió utasának közel 12%-a került ki a 16 országot tömörítő közép-, és kelet-európai régióból — derült ki, a bécsi stafétát Ofer Kischtől átvevő Pullem elmondásából. A régió utasforgalma tavaly, heti mintegy 1200 járaton 1,3 százalékkal nőtt 2015-höz képest. A térség nyertese 20 százalékos növekedéssel Horvátország. A jellemzően leisure-keresletet a keleti, és az észak-afrikai mediterrán országok körüli politikai helyzet verte ennyire fel. A trend folytatódik; idén debütál a Frankfurt-Pula, Bécs-Zadar járat.

A cégcsoport tavalyi magyarországi forgalma 1,6%-kal nőtt. 1,6 millió utassal a Wizz Air után a második helyen állnak. Az idei menetrend heti 168 járatából 69-et visz a Lufthansa; második helyen — heti 38 — a vállalat diszkontja, a Eurowings szerepel. Az utasok zöme átszáll — tudtuk meg Antal Gábortól, a csoport magyarországi vezetőjétől. Nőtt az észak-amerikai forgalom. 11%-kal több jegyet adtak el, így a csoport piacvezetőként az Észak-Amerikába utazó magyarok 37%-át vitte el. Nőtt az afrikai forgalom; Johannesburg, Kairó és Marrákes a legnépszerűbbek. Utóbbi potenciáljára a fapadosok is felfigyeltek. Bámulatos, 22 százalékot esett tavaly a közel-keleti, míg 1%-ot Ázsia és a csendes-óceáni térség. A magyarázat a kemény tempót diktáló Qatar Airways valamint Emirates.

Nem csupán régiós, de magyarországi szinten is bővült a csoport üzleti utazóinak köre, amit Pullem a térség, nyugat-európainál nagyobb növekedési rátájával magyarázott. Antal Gábor arról tájékoztatott, hogy magyarországi bevételeik mintegy 30%-a származik az üzleti motivációval utazóktól. Legnépszerűbb útvonalaik Brüsszel, Stuttgart, Szófia, Hannover és Köln. Az észak-amerikai forgalom jegytípus eladásaiban is megmutatkozik a hivatásturizmus növekedése. Az amerikai filmipar növekvő magyarországi jelenlétének köszönhető, hogy 14%-kal több első osztályú menetjegyet értékesítettek, míg a magyar utasok 10%-a vált business osztályú jegyet — árulta el Antal Gábor. Nem rossz arányok annak ismeretében, hogy világviszonylatban stagnálnak a csoport first class értékesítései, míg a business osztályú utasok aránya némi esés mellett 6%-ot tett ki tavaly. Bár még csak az összes utas 1,5%-a választja, de egyre nő a két éve bevezetett premium economy osztály népszerűsége. A magyar utasok 5%-a repül premium economy-n.

Nincs kiút beút nélkül. Két számjegyű növekedést mértek tavaly az Egyesült Királyságból, Franciaországból, Németországból, Spanyolországból valamint Portugáliából. Utóbbiból 75%-ot! Köszönhetően a TAP tavalyi kivonulásának, de a TAP idén visszatér, ami Antal Gábor szerint a számokon is érezhető lesz.

A magyarországi számokhoz növekvő mértékben járul hozzá a Lufthansa chartereit fogadó sármelléki repülőtér, valamint a légitársaság München-Debrecen járata. A tavaly áprilisban, eleinte kevésbé kedvező menetrenddel induló és szezonálisnak szánt járat végül a rugalmasabbá váló indulási időpontnak köszönhetően hozza az elvárt kihasználtságot, amit 50% körülire lőttek be — számolt be Antal Gábor. Járatsűrítést és kapacitásbővítést egyelőre nem terveznek a határ túloldaláról is mérhető utasforgalmat hozó járaton. Az utasok mintegy 15%-a utazik tovább az USA-ba. Antal a járat további fejlődési lehetőségét látja az ukrán vízummentesség megadásában.

Peter Pullem 1986 óta dolgozik a Lufthansánál. 14 év után a Thomas Cook-hoz igazolt, ahol négy éven át a cég értékesítési vezetőjeként dolgozott. 2004-ben a Lufthansa Cargo Afrikáért, Európáért és Németországért felelős értékesítési vezetőjeként tért vissza korábbi munkahelyére. 2007-2014. között a Lufthansa World Shop vezetéséből vette ki a részét, majd mostanáig a Swiss nemzetközi értékesítésért és marketingért felelős vezetője volt.


Szántód, Tihany, Tomaj és Balaton szolgálatba állt

Szántód, Tihany, Tomaj és Balaton szolgálatba állt 

A BAHART négy új hajóval gazdagodott: a két-két kompot és katamaránt március 28-án, Balatonfüreden, a hajózási szezon kezdetén avatták.
Megszólalt a hitelminősítő a Boeing-ügyben

Megszólalt a hitelminősítő a Boeing-ügyben 

A Moody's hitelminősítő közölte, hogy fontolóra veszi a Boeing minősítésének lerontását.
Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni!

Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni! 

Az április 1-jén, hétfőn újra megnyitó szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum legújabb kiállítási darabja egy egykori Margitszigeti Sétajárat.
Útlezárások a reptér felé április 2-től

Útlezárások a reptér felé április 2-től 

A Budapest Airport Zrt. tájékoztatása az április 2-án kezdődő útfelújítások kapcsán.
A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől

A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől 

A háttérben a madridi kormány állhat, amely a magyar konzorciumtól félti a Talgo vonatgyártót.
Személyi változás a Budapest Airportnál

Személyi változás a Budapest Airportnál 

Az általános és fejlesztési vezérigazgató-helyettes 17 év után, március 31-én távozik a vállalattól.
Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat

Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat 

A világrekorder vonat részben a Stadler szolnoki kocsiszekrény-üzemében készült.
Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója

Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója 

Dave Calhoun 2020 elején vette át a vezérigazgatói tisztséget, miután az elődjét, Dennis Muilenburgot leváltották.
A Lufthansa Technik tovább növekedne

A Lufthansa Technik tovább növekedne 

A Lufthansa Technik Budapest ügyvezető igazgatója áttekintést adott a magyar leánycég tavalyi teljesítményéről és idei terveiről.
Boeing-elkerülő weboldal indult

Boeing-elkerülő weboldal indult 

Pár kattintással kideríthető, hogy egy repülőjáratot pontosan milyen géptípussal teljesít majd a légitársaság.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.