Bejött a svájci falunak a telefonálós pr-fogás

Nemrégiben Svédország turisztikai hivatala nagy sikert aratott azzal, hogy kreáltak az országnak egy telefonszámot, amit ha valaki felhívott, akkor egy random svéd emberrel beszélgethetett. Most Svájcban tesztelték a műfajt és úgy tűnik, hogy online ide vagy oda, a telefonos marketing még mindig működik. 

Svájc legkeletibb kantonjában, Graubündenben található Tschlin. A 166 fős falucska híres arról, hogy egy nagyon békés, csendes hely, ha a főtéren található nyilvános telefon megszólal, azt mindenki hallja. Ez adta egy turisztikai kampány alapját is: zavarjuk meg ezt az alpesi idillt egy folyamatosan csörgő telefonnal!

A Jung von Matt/Limmat(JVM) ügynökség hat napig tartó promóciójában arra buzdították az embereket, hogy tárcsázzák fel a telefonhoz tartozó számot, és ha a hívásra nem érkezik válasz, azaz senki nem veszi fel a kagylót, akkor az illető nyer egy utat Tschlinbe (vagy valami más nyereményt kap).

{youtube|id=6oexJACZ0-A}

Persze rögtön beindult a forgalom, és bár a faluban lakók élete látszólag nem változott, valaki mindig rohant a készülékhez. Meg is lett a kampány eredménye: a hat nap alatt 30 ezren próbálták hívni a számot, 4000-en beszélgettek is valakivel, közben a videót 1,5 millióan nézték meg, míg a honlapot félmillióan keresték fel. 

"A siker kulcsa az interakció volt" - mesélte az Adweeknek Christoph Kinsperger, a JVM senior tanácsadója. "Az emberek függetlenül attól, hogy a telefonálók voltak vagy tschlini lakosok, a kampány részévé váltak." De azt is megjegyezte, hogy azok sem voltak csalódottak, akiknek felvették a telefont (tehát nem nyertek), mert örültek a spontán beszélgetésnek. Ahogy ez volt a tanulsága a jól sikerült svéd kampánynak is, jó poén beszélgetni egy vadidegennel. 

A reklámot az Adweek oldalán találtuk. 

 

Forrás: Adweek.com/Kreatív Online


Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt

Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt 

Az elmúlt két év alatt több mint két és félszeresére nőtt a Törökországba látogató magyar turisták száma.
Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve

Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve 

Élénk osztrák utazási kedvről tanúskodik az osztrák autóklub frissen elkészült jelentése.
Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal

Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal 

Szlovák Turisztikai Hivatal invitálására az egyik legrégebbi történelmi város, Besztercebánya környékének felfedezésére indultunk.
Utazási hackerek jelentkezését várják

Utazási hackerek jelentkezését várják 

Z-generációs álommeló: ismét lehet pályázni World Travel Hackernek.
Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.
Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság  az ÖRV kongresszusán

Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság az ÖRV kongresszusán 

Európa „túlzottan elkényelmesedett a jólétben, de optimista döntésekkel még lehet változtatni.
Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.
Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.
Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai

Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai 

Egyelőre nem tudni, mitől szakadhattak le a lapátkerekek.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.