hirdetés
hirdetés

Budapest bemutatkozása a Föld második legnépesebb országában

A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központtal (BFTK) együttműködő indiai-osztrák utazási nagykereskedő vállalkozás, a Robinville szeptember első hetében turisztikai roadshow-t szervezett India nagyvárosaiban (Mumbai, Jaipur és Delhi), az ott működő viszonteladó partnerei (utazásszervezők, touroperátorok) számára, európai célpontok bemutatására.

hirdetés

A számos európai régió és város indiai képviseletét ellátó cég által szervezett roadshow újdelhi állomásán Szűcs Gábor, Magyarország Újdelhi Nagykövetségének külgazdasági attaséja mutatta be Budapestet, valamint a Budapest Card hivatalos turisztikai városkártya családot, a BFTK által összeállított prezentációt felhasználva szeptember 6-án.

Az eseményen több mint 70 vállalkozás 100 képviselője volt jelen, elsősorban utazásszervezők, de az érdeklődők között megjelent néhány szakújságíró és utazási blogger is. A vállalkozások közül többen készülnek budapesti csoportos utak indítására, egyesek már a következő negyedévben is.

A szervezők a jelenlévő európai régiók és városok bemutatkozó prezentációi mellett B2B villám-találkozókra is biztosítottak lehetőséget, melynek keretében a magyar szakemberközel 40 vállalkozás képviselőjével folytatott megbeszélést. A résztvevők kérdései leginkább a budapesti programlehetőségekre, a gyermekes programokra, gyógyfürdőkre és a Budapest Card értékesítési lehetőségeire vonatkoztak. Információt kértek emellett a Budapestről rövid idő alatt elérhető, főváros környéki látnivalók iránt is. A csoportos utazásszervezők kiemelt érdeklődést tanúsítottak a vízum-ügyintézés témakörével kapcsolatban.

A rendezvény összességében értékes megerősítésként szolgált a Budapestre irányuló indiai beutazó turizmus folyamatos erősödéséről. A 2014-es bázisévhez képest, 2018-ra három és félszeresére nőtt az indiai vendégéjszakák száma. Csak 2018-ban 28%-kal nőtt a vendégek (49 ezer) és 21%-kal a vendégéjszakák (118 ezer) száma, mely a kínai beutazás növekedési dinamikáját is jóval meghaladja. A 2019. első félévi adatok alapján, India a magyar főváros 4. legnagyobb ázsiai küldőpiaca (Izraelt nem számítva), és ma már gyakorlatilag azonos súlycsoportban van Japánnal.

A gyarapodó indiai középosztály a nemzetközi turizmus növekedésének legfőbb motorja és tartaléka: ennek a rétegnek a figyelme a nyugat-európai országok mellett az évtized második felében mindinkább új desztinációk felé fordul. Ennek fő nyertesei lehetnek a visegrádi országok, és – köszönhetően a bollywoodi (Mumbai) filmipar magyarországi forgatási helyszínei által kiváltott érdeklődésnek is – kiemelten Budapest. Az egészségturizmus, a MICE turizmus, valamint a kulturális és családi utazások mellett számottevő igény mutatkozik a nászutakra is: ez utóbbi azért is figyelemre méltó, mert a főszezonon kívüli időszakban – késő ősztől egészen kora tavaszig – hozhat népes és tehetős családokat a magyar fővárosba.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai