A fapados légitársaság tavaly augusztusban saját autókölcsönzővel (Ryanair Car Hire) lépett piacra, június 9-én pedig bejelentették a Ryanair Rooms indulását. Az is kiderült, hogy határozottan gondolkodnak a saját utazási iroda alapításán is. A légitársaság marketing vezérigazgatója,
Kenny Jacobs a TravelMole-nak elmondta, hogy a „Ryanair Holidays létrehozása logikus lépés lenne a részünkről, mivel a légitársaság minden utazáshoz kapcsolódó szolgáltatást szeretne elérhetővé tenni utasainak digitális formában”. Elsőként azonban túrákat, kirándulásokat, éttermi foglalásokat és rendezvényekre szóló jegyeket kívánnak értékesíteni a repült desztinációkban.
„Az autóbérlés már megvan, most bejelentettük a Ryanair Rooms-szolgáltatást, a harmadik a listánkon a programokra és eseményekre szóló jegyek értékesítése az úti célokban, a negyedik pedig a Ryanar Holidays lesz a sorban. Ezt nem kis feladat 18 hónap alatt elérni, de mi a Ryanairnél gyorsak vagyunk, az is lehet, hogy már előbb megvalósulnak ezek a tervek.” Hosszabb távon további online értékesítési lehetőségeket sem zár ki a légitársaság, így például a későbbiekben bőröndöket és naptejet is árusítanának.
A Ryanair Rooms-zal kapcsolatban elhangzott, hogy a légitársaságnak szeptember 30-áig érvényes szerződése van a booking.com-mal, vagyis a booking.com biztosítja a szállásfoglalási lehetőséget a Ryanair honlapján. Utána azonban egy nyitottabb platformot akarnak létrehozni, amelynek része lenne a Booking árualapja is – amennyiben indulnak a légitársaság tenderén – a cél azonban az, hogy az ötcsillagos szállodáktól a francia vidéki szálláshelyekig mindenféle lehetőség elérhető legyen az utasok számára.
Legalább 12 nagy szálláshely-foglalási oldal jelentkezését várják a tenderre, köztük olyan óriásokét is, mint a Priceline vagy az airbnb. Első körben arra a 33 európai városra fognak fókuszálni, ahová jelenleg repül a légitársaság, de a későbbiekben Európán kívüli szálláshelyen is megjelennek majd a kínálatban.
Jacobs az interjú során elismerte, hogy az önálló szállásplatform létrehozásával potenciális versenytársat teremtenek azoknak a cégeknek, amelyekkel együtt szeretnének működni.
A Ryanair belépése az utaztatói piacra nem lenne újdonság, legnagyobb európai versenytársai már korábban meglépték ezt. A magyar fapados, a Wizz Air már évekkel ezelőtt elindította saját utazási irodáját, a Wizz Tours-t, amely az idén vált önálló utazásszervezővé.
Az EasyJet már évekkel ezelőtt elkezdte a Ryanair által most bejelentett stratégia megvalósítását. 2004 végén alakult meg az EasyJetHotels, az EasyJet és a First Choice Holidays Hotelopia nevű leányvállalatának közös üzlete. 2007 végén a szállásfoglalási együttműködést kibővítve létrejött az EasyJetHolidays, amely csomagtúrákat árul a légitársaság járataira és a Hotelopia szálláshelyeire alapozva. 2010 végén az EasyJet közös vállalkozásba kezdett a Low Cost Travel Csoporttal, melynek keretében dinamikus utazási csomagokat állíthatnak össze az utasok a weboldalon a Low Cost Travel Group szálláshelyeiből és a légitársaság járataiból az EasyJet Holidays weboldalon. 2011 óta az összes EasyJet által repült városba foglalható ilyen csomag
Forrás: travelmole / turizmusonline.hu