További növekedés előtt az Orbis Hotel Group

„A kelet-európai AccorHotels szállodák üzemeltetésének 2015. januári átvételével a Csoport nemzetközivé vált, megteremtve az új piacokon való további növekedés lehetőségét” – nyilatkozta Gilles Clavie, az Orbis SA elnök-vezérigazgatója. Egy év telt el azóta, hogy az Orbis Hotel Group átvette az AccorHotels valamennyi márkájának kelet-európai üzemeltetését, ezzel a régió legnagyobb szállodahálózatává vált, több mint 100 szállodával, melyből 17 Magyarországon Sofitel, MGallery, Novotel, Mercure és ibis márkanevek alatt üzemel.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az orbis nemrég nyilvánosságra hozta 2015-ös eredményeit, egy évvel azután, hogy átvette AccorHotels kelet-európai szállodáinak az üzemeltetését. Hogyan foglalná össze a 2015-ös évet?

2015-ben a stratégiai befektetőnkkel, az AccorHotelsszel lezárt tranzakciót követően az Orbis új korszakba lépett és komoly átalakuláson esett át. jelentősen megnövekedett üzleti tevékenységünk volumene, és egy új szervezeti felépítést integráltunk, tovább erősítvén az egész Csoporton belül üzemeltetési kiválóságunkat és a szinergiákat. Nagyon pozitív makroökonómiai trendeket figyeltünk meg 2015-ben az egész régióban. A kelet-európai országok Európa leggyorsabban növekvő gazdaságai közé tartoztak. Ez a kedvező gazdasági trend kétségtelenül elősegítette a szállodaipar növekedését. Ennek megfelelően növekvő keresletet tapasztaltunk az üzleti és szabadidős szegmenseken belül egyaránt. Az Orbis stabilan növekedett minden piacán, 8,3%-os nettó árbevétel-növekedést (közel 302 millió euró) és 10,6%-os Revpar-növekedést értünk el csoportszinten.

Korábban említette, hogy a Csoport nemzetközivé válása megteremtette az új piacokon való további növekedés lehetőségét az orbis számára. Mit kell ezalatt pontosan érteni?

A 2015-ös évet az eredményeink stabil növekedése mellett egyértelműen a szállodahálózatunk dinamikus növekedése jellemezte. A terjeszkedésünkben a legfontosabb esemény kétségtelenül a 38 kelet-európai AccorHotels szálloda átvétele és integrációja volt 2015 januárjában. A stratégiánknak megfelelően ugyanakkor folytattuk a szállodahálózatunk bővítését franchise- és menedzsmentszerződésekkel. hogy tovább növeljük a Csoport kínálatát és a márkák ismertségét. Az év folyamán 15 új szerződést írtunk alá és 3 új szálloda csatlakozott a Csoporthoz. A franchise- és menedzsmentmegállapodásokon túl folytattuk saját fejlesztési projektjeinket is. Ennek eredményeképpen 2016-ban legalább 10 új szálloda 1100 szobával kerül majd a Csoport portfoliójához, összességében nem kevesebb mint 31 szálloda csatlakozik a hálózathoz 30 hónapon belül.

Mennyire elégedett a magyarországi eredményekkel?

A tavalyi év nagyon jónak bizonyult Magyarországon. Munkatársaink gyorsan azonosultak az Orbis-stratégiával és a fejlődési lehetőségekkel. A magyar szállodák 7,5%-os nettó árbevétel-növekedéssel és egy közel 10%-os Revpar-növekedéssel jelentősen hozzájárultak a Csoport teljesítményéhez. Ahogy más országokban, úgy Magyarországon is meghatároztunk egy stratégiai fejlesztési tervet, melynek megvalósítását már tavaly elkezdtük. A Mercure Metropol és a Mercure Duna jelenleg zajló teljes körű felújítását és átalakítását követően megnyitjuk a két első ibis Styles szállodánkat idén áprilisban Budapesten, teljesen új szállodaélményt nyújtva a vendégeinknek. A hatékonyságunk és a jövedelmezőségünk növelése érdekében elindítottuk a ,,buy back ,, programunkat. Ennek keretében a nem megfelelő pénzügyi kondíciókkal bérelt szállodákat visszavásároljuk – ahogy ez történt az ibis Budapest Heroes Square és a Mercure Budapest City Center esetében is. végül de nem utolsósorban két új szállodai food & beverage koncepciót vezettünk be Magyarországon. Tavaly év elején azt ígértük, hogy Budapest lesz a befektetéseink egyik célpontja, és ehhez tartottuk magunkat.

Nemrég írták alá a végleges adásvételi szerződést két budapesti szállodára, az ibis Budapest Heroes Square-re (139 szoba) és a Mercure Budapest City Centerre (227 szoba). Korábban az AccorHotels gyakorlata szerint inkább értékesítették a tulajdonolt szállodákat, és a bérleti szerződéseket preferálták. A tulajdonlás az új stratégia?

A szállodahálózatunk dinamikus növekedése mellett a befektetett tőke optimalizálására is koncentrálunk. Stratégiánk szerint továbbra is elsősorban franchise- és menedzsmentszerződések révén szeretnénk terjeszkedni. Bizonyos esetekben, amikor azt megvalósíthatónak ítéljük, megfontoljuk a saját beruházás lehetőségét is, például meglévő hotelek megvásárlását vagy újak építését. A „buy back” programunkkal az a célunk, hogy megtaláljuk azokat a lehetőségeket, melyekkel tovább növelhetjük a hatékonyságot és jövedelmezőséget a bérleti szerződésekhez kötődő relatív magas költségek megszüntetésével.

Idén két meglévő szállodát is átalakítanak ibis Styles hotellé Budapesten. Miért döntöttek úgy, hogy bevezetik ezt a márkát Magyarországon? Tervezik, hogy tovább növelik az ibis Styles szállodák számát Magyarországon?

Folyamatosan a jövő felé kell néznünk, és felkészülnünk az iparágunkban jól látható változásokra és kihívásokra. A szállodaipar legnagyobb kihívása, hogy képes legyen önmagát átalakítani és egyszerű szolgáltatói szemléletből a teljes körű emberközpontúság felé elmozdulni, beleértve a vendégeket és munkatársakat egyaránt. újra kell értelmeznünk nemcsak annak a módját, ahogy értékesítjük vagy kommunikáljuk a szolgáltatásainkat, hanem a teljes vendégfolyamatot is: figyelembe kell vennünk annak minden fázisát, a vendégek tartózkodását, illetve az azt megelőző és az azt követő elemet. Ez a fejlődés létfontosságú, célkeresztjében nem csupán vendégeink, hanem munkatársaink is állnak, hiszen ők a mi nagyköveteink, akik ígéreteinket megvalósítják, kiváló minőségű szolgáltatásainkat biztosítják. Az ibis Styles bevezetésével ez a kiváló minőségű szolgáltatás, a szállodai élmények és a design újszerű megközelítése minden eddiginél erősebb hangsúlyt kap Budapesten is. Ezzel egy új szállodai élményt biztosítunk vendégeink számára, teljesen egyedi designt, légkört, kikapcsolódást, barátságos kiszolgálást és fogadtatást, ahol felszabadultan élvezhetik a szálloda karakterének részeként megjelenő helyi sajátosságokat is. Az ibis Styles egy nagyon dinamikus és sikeres lifestyle márka, meggyőződésünk, hogy megvan a maga helye és szerepe a kelet-európai piacokon is. Folyamatosan keressük a lehetőségeket a márkához tartozó szállodák számának további növeléséhez, és amint új projektek indulnak, széles körben kommunikálni fogjuk.

Összességében Budapesten a külföldi vendégek száma csökkent 2015 utolsó negyedévében. Hasonló tendenciát tapasztaltak a szállodáikban?

A budapesti piacon történt külföldi vendég számcsökkenés érzékelhető volt a szállodáinkban, de ennek hatását magasabb átlagárakkal kompenzálni tudtunk. Ez az év jól indult, és kedvezőek a makroökonómiai előrejelzések, úgyhogy jó kilátásokkal tekintünk az elkövetkező negyedévekre.

Az airbnb fenyegetést jelent az üzletmenetre? Versenytársként tekint rájuk, vagy sem?

Az airbnb-t és a többi alternatív szállodaipari szereplőt nem tekintem veszélynek, új keletű megoldásaik inkább arra ösztönzik a szállodaipari szereplőket, hogy újragondolják kínálatukat, ahogy mi is tettük. A vendégek a jó árat, a jó lokációt és az élményt keresik. Az első kettőben tudunk versengeni, a harmadikban pedig további számos újítást vezetünk be, hogy az airbnb-hez hasonlóan személyes szolgáltatásokat nyújthassunk a teljes vendégfolyamat során.

Mik a 2016-os prioritások?

A jelenre úgy tekintek, mint egy platformra, amelynek segítségével tovább fejlődhetünk és alakíthatjuk üzleti tevékenységünket. 2016-ban tovább bővítjük a szállodahálózatunkat a régióban, azon kilenc országban, ahol jelenleg 108 működő szállodánk van és nagy potenciált látok azon hét kelet-európai országban, ahol az AccorHotels márkák még nincsenek jelen. Tovább erősítjük eszközportfóliónk és finanszírozási lehetőségeink optimalizálását, valamint a vállalat fókuszában tartunk minden olyan kulcsfontosságú területet, melyek hozzásegítenek ahhoz, hogy százszázalékosan vendégközpontú szervezet legyünk. Magyarország nagyon ígéretes piac nagy lehetőségekkel, az egyik legfontosabb piac a régióban, mely továbbra is fontos eleme a fejlesztési és üzemeltetési stratégiánknak.


A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.