Jó szelet, kapitány!

A tavalyihoz hasonló forgalmú vagy annál is jobb szezonra készülnek azok a balatoni szállásadók és szolgáltatók, akiket körkérdésünkkel megkerestünk.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A balatoni régió kempingjeinek többségét üzemeltető Balatontouristnál április közepéig mintegy 25 százalékkal több előleg folyt be, mint a tavalyi hasonló időszakban, tudtuk meg Székely Ferenc általános ügyvezető helyettestől. „Ilyenkor még jellemzően a külföldiek foglalnak, de a 2012-es Szép-kártya-befizetések május végi lejárta miatt sok hazai vendég is korán leadta már a foglalását, hogy időben fel tudják használni a pénzt” – mondta.

NEM HALNAK KI A KEMPINGEZŐK

A külföldiek közül a hollandok produkáltak már tavaly is nagyobb növekedést, az előlegek alapján az idén is erre lehet számítani. A múlt évben már majdnem annyi holland vendégéjszakát regisztráltak, mint németet. A holland forgalom növekedésében jelentős szerepe van az egyik holland partnerüknek, a Vacansoleilnek. Ugyancsak a Vacansoleil lengyelországi aktivizálódása segített abban is, hogy egyre több lengyel vendég érkezzen hozzájuk. A magyar vendégek is egyre fontosabbak, ma már ők adják a vendégek többségét, bár a vendégéjszakák száma szerint még a külföldiek vezetnek a magasabb tartózkodási idő miatt. Székely Ferenc szerint nem igazolódtak be azok a korábbi félelmek, hogy fokozatosan kihal, kiöregszik a kempingezők köre: az utóbbi években egyre több a fiatal és középkorú kempingező. Új jelenség a „rohamturizmus”, amelyet elsősorban a múlt nyáron tapasztaltak. Ha biztossá válik egy nyári hétvégén, hogy jó idő várható, akkor olyan vendégrohamot kell kezelniük egy-egy nap alatt, mint soha korábban. Volt olyan hétvége, hogy közel a teljes vendéglétszám lecserélődött.

HOSSZABB IDŐRE FOGLALNAK

Optimistán várja a szezont Czigle János, a balatonfüredi Flamingó Hotel és a felújítás alatt álló Füred Hotel tulajdonosa is. „Április közepén már 60-70 százalék közötti előfoglalásnál tartottunk, aminek kétharmada belföldről, egyharmada külföldről érkezett. A júniusi vége még ennél is biztatóbb. 15 százalékkal állunk jobban időarányosan az előfoglalásokkal, mint egy évvel ezelőtt. Idén várható, hogy hosszabbodik a vendégek tartózkodási ideje.”

A magyar vendégek a korábbi három–öt nappal szemben inkább öt–hét napra, a külföldiek jellemzően egy-két hétre foglalnak. Ebben szerepe lehet annak is, hogy kuponozás helyett próbálnak csábító árakat kiala- kítani, amivel erősen kedveznek a hosszabb ideig tartózkodóknak. Igyekeznek az időjárás alakulásától függetleníteni magukat. Ehhez a wellnesskínálaton, animáción túl bortúrákat, programokat kínálnak a vendégeknek. A siófoki Hotel Azúrban a foglalások jelenlegi állása szerint a nyár egy-két százalékkal jobb lesz, mint a tavalyi, mondta Sternócky Balázs értékesítési és marketing igazgató.

„A vendégek összetétele változik. A külföldi csatornákon keresztül kicsit kevesebb vendég érkezik, mint tavaly, de ezt ellensúlyozza a belföldi forgalom növekedése. A nyári időszakban a külföldiek tartózkodási ideje 11 nap körül van, a belföldieknél öt nap.”

NYITÁS KELET-EURÓPA FELÉ

Károly Tamás, a Club Tihany igazgatója ar- ról beszélt, hogy a németeknél az idén nem tapasztalható a tavalyi, tíz százalék fölötti növekedés, az idén visszaesett az érdeklődés a 2012-es évi szintre. A Club Tihanyban mindig is stabil volt a nyári orosz forgalom, hét-nyolc százalékát is jelentette a vendégeknek. Ez idén is így lesz. Élénkülés figyel- hető meg ellenben a volt szocialista országok irányából, elsősorban a lengyeleknél látnak erősödést. „A kelet-európai vendégkörben látunk nagy lehetőséget, ezért fókuszálunk ezekre a piacokra. Persze a németekkel is kiemelten foglalkozunk, hisz még mindig ők jelentik a meghatározó részt a forgalmunkban. A vendégeink fele hazai, a Szép-kártyának és az Erzsébet-utalványnak köszönhetően. Ahogy a kelet-európai piacokon, itt is azt gondoljuk, hogy vannak még tartalékok. De nehezíti a tiszta helyzet kialakulását a kupo- nozás. Annyira elterjedt, hogy azok a szállodák is kénytelenek foglalkozni vele, amelyek nem kényszerülnének rá.,, A pozitívumok között említi a Tihanyban lezajlott fejlesztéseket és az egyre több programlehetőséget.

ZIMMER FREI!

Az eddigi foglalások és érdeklődések alapján a tavalyi évihez hasonló forgalomra számí- tanak az északi parton több mint 150 bérelhető nyaralót és apartmant forgalmazó ábrahámhegyi Opus Utazási Irodánál is, mondta az 1992 óta működő vállalkozás egyik tulajdonosa, vezetője, Rákos Zsuzsanna. A vendégkörük összetétele az elmúlt néhány évben nem változott, a külföldi és magyar vendégek aránya 75-25 százalékos, a legfőbb küldőpiac Németország. Belföldről leginkább gyermekes családok keresik őket.

KELL AZ EGYÜTTMŰKÖDÉS!

A badacsonyi térség egyik meghatározó borászatánál, a közvetlen értékesítéssel, prog- ramok szervezésével és vendégház működtetésével is foglalkozó Borbély Pincénél is jó szezonra számítanak. Április közepén vették használatba az új kóstolópincét. Borbély Ta- más borász úgy látja, van jövőjük ezeknek a szolgáltatásoknak, ezért is vállalták a főleg hitelből finanszírozott fejlesztést. „A hatvanfős, új kóstolóteret azért alakí- tottuk ki, hogy rossz időben is megfelelő körülmények között tudjunk fogadni a busszal érkező csoportokat, amelyek közül egyre több bukkan fel újra felénk. Kell a nagyobb kapacitás a hétvégi programokra érkező sokaság igényeinek kiszolgálásához is.” A fiatal gazda szerint a megfelelő hely- szín és a kiváló bor kevés a sikerhez. Ahhoz, hogy vendégük legyen, kell a megjelenés a távolabbi borfesztiválokon, és fontos a köz- vetlen értékesítés is. Arra is szükség lenne, hogy az egy településen működő szolgáltatók együttműködjenek, ajánlják egymást.

NINCS BALATON HAJÓ NÉLKÜL

A Vanyolai család 24 éve alapította ha- jóstársaságát. A töretlen fejlődés az idén megállt. A szezont egy szomorú lépéssel kezdték, a Sió-csatornán új tulajdonoshoz úsztatták le a flotta legnagyobb tagját, a Klárát, mert a megemelt kikötői díjakat nem tudják kitermelni a gyengélkedő rendezvénypiacon. Vanyolai Krisztián, a cég egyik ügyvezetője elmondta, átépítették a zászlóshajójuk, a Jókai fedélzetét, hogy optimálisabb körülmények között fogadhassák a vendégeket. Ő is nagy lehetőségeket lát a helyi kapcsolatok erősítésében, a szálláshelyekkel, utazási irodákkal, programszervezőkkel való együtt- működés javításában.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.