hirdetés
hirdetés

Last minute a rendezvényszervezésnél

Egy felmérés szerint bizakodóak az üzleti rendezvénypiaci kilátások. A kutatásban részt vett vállalatok 77,3%-a tervez még az idei évben valamilyen rendezvényt, ugyanakkor a szervezést az utolsó pillanatra hagyják, ami nagy kihívás elé állítja a piaci szereplőket - tájékoztatta lapunkat a rendezvenyhelyszinek.hu.

hirdetés

A rendezvenyhelyszinek.hu felmérést készített a vállalati rendezvénypiac 2021. őszi/téli  időszak  kilátásairól.  A  megkérdezett  vállalatok  túlnyomó  többsége (90,6%)  tartott  rendezvényt  a  járvány  előtti,  még  pörgős  2019.  év  azonos időszakában, idén ugyanakkor már kevesebben, de még mindig nagy arányban
(77,3%)  terveznek  valamilyen  saját  eseményt.  12%  még  hezitál  és  csupán 10,7%-uk  jelezte  azt,  hogy  nem  tervez  az  év  hátralévő  részére  semmilyen rendezvényt.
 
A  tavalyi év trendje megfordulni látszik: a járvány miatt kifejezetten erős online  fókuszú  eseményszervezés  visszarendeződése  teljesen  egyértelműnek tűnik; a vállalatok elhanyagolható számban (4,4%) terveznek csak és kizárólag online  rendezvényt,  a  többség  külön  élő  és  külön  online  rendezvényben  is (42,7%), vagy kifejezetten élő rendezvény megtartásában (30,7%) gondolkodik az idei őszi/téli időszakban. Hibrid céges eseményt a válaszadók 5,8%-a tervez, vagy még nem döntött (16,4%).
 

Fotó: Adobe Stock
Fotó: Adobe Stock
 


A céges rendezvények résztvevő számain még mindig látszik az óvatosság: az őszi/téli  időszakban  a  cégek  több,  mint  fele  50  főnél  kisebb  események szervezésében  gondolkodik:  a  vállalatok  harmada  a  kisebb,  25-49 fős rendezvényeket  részesítik  előnyben  (32,9%),  ennél  kisebb  számú  (24  főig) eseményt  tervez  a  cégek  25%-a.  Nagyobb  léptékben  a  vállalatok  közel egyharmada gondolkodik csak: 50-100 fő között a cégek 14,5%-a, 100 és 200 fő között 13,2%, 200 fő feletti résztvevő számmal pedig a vállalatok 3,9%-a tervez az idei évben. 10%-uk pedig még egyáltalán nem döntött a tervezett létszámot illetően.
 
Meglepő fordulat és a korábbi tendenciától teljesen eltérő, hogy a cégek az utolsó pillanatig kivárnak a szervezéssel és a rendezvény pontos időpontját legtöbben - a korábbitól eltérően - nem hónapokra előre jelölik meg és nem is kezdik meg a szervezést sem, hanem a teljes folyamat last minute történik. A vállalatok több, mint fele (56%) a tervezett esemény időpontja előtt maximum 4 héttel kezdi el  a  szervezést,  13,3%-uk  csak  3  hetet  hagy  erre,  5,8%-uk  pedig  1-2  hét szervezési időt hagy erre, így a piac mind a megrendelések volumenét, mind a rendezvényhelyszínek  szabad  kapacitásait,  a  catering  és  technikai  igényeket illetően nagyon nehezen tervezhető.  

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

A legnagyobb versenytársak ma a turizmusban azok az ágazatok, amelyek elhalásszák az értékes munkaerőt. Ebben a versenyben a képzés a legnagyobb fegyver. Ez őszi lapszámunk egyik fókusztémája.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk