20 millió kínait szögezett képernyő elé a hazánkban forgatott valóságshow

2016. július 16-án Sanghaj legnézettebb TV-csatornáján főműsoridőben vetítették a Magyarországon forgatott kínai valóságshow első részét. Az internetes videómegosztó oldalakról az adást követő első négy napban több mint 20 millióan töltötték le a műsort és csodálhatták meg Magyarország látványosságait.

Kínában a filmturizmus szerepe folyamatosan nő, egye több kínai film és televíziós produkció készül külföldön. Népszerűek a turisztikai valóságshow-k, melyeket híres színészekkel forgatnak a világ különböző országaiban. Ezek hatására a kínai közönség nemcsak megismeri az adott országokat, hanem a műsorok nagy hatással vannak a kínai turisták úticél-választására, az ország kiutazó turizmusa ugyanis évről évre markáns növekedést mutat.

Magyarországra jelenleg évente 90 ezer kínai turista látogat. Egy-egy utazó valóságshow az egyik legjobb eszköz arra, hogy az ország széles körben népszerűsítse magát abban az országban, ahonnan a világ legtöbb turistája indul útnak, a kínai celebek magyarországi utazása pedig jelentősen növelheti az ország iránti érdeklődést, ennek hatására Magyarország turizmusból származó bevételeit.



2014-ben 120 millió kínai turista kelt útra, és a várakozások szerint ez a szám öt éven belül meg fog duplázódni. A kínai turisták vásárlóerő-értéke azért is tartozik az elsők közé a világon, mert általában utazásuk középpontjában a vásárlás áll.

A filmturizmus potenciálját tovább emeli, hogy a Kína egyik legnagyobb utazási irodája (Ctrip) által lefolytatott kutatás egyértelműen kimutatta: a megkérdezettek 83%-a elutazna az általa kedvelt film helyszínére, 91%-uk pedig úgy gondolja, hogy a film sokkal nagyobb hatást gyakorol rájuk, mint a turisztikai kiállítások, turisztikai reklámok.

Szem előtt tartva a fentieket, Magyarország Sanghaji Főkonzulátusa az elmúlt egy évben több területi médiahatósággal, TV-társasággal tárgyalt az esetleges együttműködési lehetőségekről, hogy ezzel is hozzájáruljon a „Magyarország brand” felépítéséhez Kínában.

A főkonzulátus, valamint a Külgazdasági és Külügyminisztérium többször tárgyalt a Shanghai Media Group (SMG) médiabirodalommal egy lehetséges együttműködésről, amelynek eredményeként május végén, június elején Magyarországon és 3 további közép-európai országban forgattak valóságshow-t 6 ismert kínai színésszel, akiknek blogjait, közösségi oldalait több tízmillióan követik az országban.

Horváth Levente főkonzul és Szentmártoni Lívia oktatási és kulturális szakdiplomata 2015. május 12-én tárgyalt a Shanghai Media Group vezetőivel a lehetséges együttműködésről. Horváth Viktória kiemelt ügyekért felelős nagykövet asszony és Horváth Levente főkonzul 2016. április 20-án tárgyalt a Shanghai Media Group vezetőivel a júniusi forgatásról.

2016. július 16-án vetítették a Dragon TV csatornán az első, Magyarországról szóló részt, amelyben bemutatták a Halászbástyát, meglátogatták a Lázár Lovasparkot, majd dunai hajós kiránduláson vettek részt, ahol a házigazdák magyar ételekkel, borokkal, valamint hegedűjátékkal és néptánccal kedveskedtek a színészeknek.

Forgatás a budai Várban

Az első részt már több mint 20 millióan tekintették meg a négy legnagyobb kínai videómegosztó oldalon, továbbá a hírekben is számos cikket olvashat a közönség a színészek magyarországi útjával kapcsolatban.

A következő, július 23-i részben a Széchenyi-fürdőt és a budapesti belvárost mutatják be a kínai közönségnek.

A 2016. július 16-i adást itt tekinthetik meg:


Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?