A HOTREC válaszai a turizmus válságára

Dr. Niklai Ákos, HOTREC vezetőségi tag a VIMOSZ szerdai konferenciáján vázolta a szövetség európai trendekkel kapcsolatos tapasztalatait.

Az előadásra a VIMOSZ, Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége szervezésében a Turizmus-Vendéglátás Ágazati Párbeszéd Bizottság által rendezett Válasz a válságra - A szállodai értékesítési tevékenység hatékonyabbá tétele” címmel rendezett konferencián került sor.

A brüsszeli székhelyű HOTREC, Hotels Restaurants and Cafés in Europe 24 ország 39 szállodai és éttermi szövetségének konföderációja, érdekvédelmi szervezete. A HOTREC szerint - ismertette Niklai Ákos - Európának Európában kell keresni vendégeit, akik a földrész idegenforgalmának 80%-át teszik ki. A turizmus, különösen a szállodaipar versenyképességének megőrzéséhez elengedhetetlen az áfa csökkentése. Példaként a szakember a német szállodai áfa 19-ről 7 százalékra csökkentését hozta fel, melynek pozitív hatása volt a munkahelyteremtésre illetve a befektetési kedvre. Sokat lendíthet a turizmuson az iparág számára létrehozott bank, melytől a vállalkozók kedvező fejlesztési és működési hiteleket vehetnének fel.

A elő- és utószezon idegenforgalmán lendíthet az EU által 2009-ben meghirdetett Calypso Program. A szociális, elsősorban a nyugdíjasok utazását segítő uniós program a főszezonon kívüli foglaltsági mutatókon javíthat. Niklai Ákos úgy látja: Magyarországon nem foglalkozunk eléggé a nyugdíjas korosztállyal, mint vendégkörrel.

A szállodaiparon segíthet a 2009-ben, a HOTREC égisze alatt 7 ország, köztük hazánk által alapított Hotelstars Union. A 17 ezer szállodát és 130 millió vendéget érintő harmonizált és egységes osztályba sorolási rendszer révén a vendégek átlátható és megbízható információkat kapnak a szállodákról. Ez nagyban segíti a szállodák marketingjét.  

Hazánkra vonatkozóan Niklai Ákos elmondta: Magyarország egyik kitörési pontja az egészségturizmus lehet, melynek fejlődéséhez jelentős mértékben hozzájárulhat az egységes európai egészségturisztikai piac kialakítása. A betegek szabad mozgását szabályozó uniós irányelv megalkotása még várat magára. Niklai Ákos úgy véli: van még mit tenni a marketing terén is; a hazai turizmus - mondta el Niklai - hibát követett el akkor, amikor nem kereste a turisztikai marketing céljára fordítható uniós forrásokat.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.