All inclusive testre szabva

A török tengerpart szállodái egymással versengve kínálnak különlegesnél különlegesebb szolgáltatásokat a vendégeknek. Az all inclusive terén élen járó hotelek közül egy új koncepcióval, az á la carte all inclusive szolgáltatással igyekszik kiemelkedni a beleki Calista Luxury Resort.

ttrend • Mit jelent pontosan az á la carte all inclusive szolgáltatás? Milyen speciális szolgáltatásokat kínálnak ennek keretében vendégeiknek?

Az „á la carte all inclusive” különleges, új koncepció a turizmusban. Nem csupán színvonalas étkezési lehetőséget jelent a Calista á la carte éttermeiben, hanem különleges, egyedi bánásmódot is vendégeinkkel. Mi egyébként mindig vendégekről beszélünk, nálunk nincsenek kliensek vagy ügyfelek, mert a török vendéglátás középpontjában a vendég áll. A vendégnek a török kultúrában mi mindig a legjobbat, a legtöbbet adjunk magunkból. Nálunk mindig elsődleges szempont vendégeink vágyainak és igényeinek kielégítése a lehető legrövidebb idő alatt. Az á la carte all inclusive koncepciót a gyakorlatban már a repülőtérre való megérkezéskor megérzi a vendégünk. Utána pedig ugyanezt érezheti a szálloda recepcióján, minden bárban és étteremben, a strandon és a Calista minden részlegében. Egyszóval az á la carte all inclusive elgondolás a vendégeink számára tökéletes elégedettséget jelent, csúcsminőségű és pótolhatatlan szolgáltatásaink révén.

ttrend • Mikor és milyen koncepció jegyében épült a szálloda?

Hivatalosan 2007 májusában nyitottunk. Az alapkoncepció az volt, hogy a külsőleg és belsőleg tökéletes szépséggel megáldott mitológiai istennő, Calista mintájára építsünk fel egy szállodát. A Calista esetében a tökéletes harmónia az exkluzív, egyedi dizájnban és a hibátlan szolgáltatásokban testesül meg.

ttrend • Említette, hogy a Calista piacvezető az antalyai luxusszállodai piacon. Milyen ez a piac, és milyen trendek tapasztalhatók?

Vitathatatlanul a Calista az utóbbi évek legmagasabb színvonalú és legexkluzívabb szállodai terméke a török tengerparton, amely sikeresen töltött be egy korábban kétségkívül meglévő piaci rést. Nyugodtan mondhatom, hogy a Calista korunk egyik jól ismert és elismert szállodamárkája. Bár kétségtelen, hogy számos színvonalas szálloda várja ma a vendégeket a török tengerparton, és számuk folyamatosan növekszik, én mégis úgy gondolom, hogy a mi piacunkon nincs öldöklő verseny. Természetesen, ahogy sok más területen, nálunk is harc folyik az ügyfelek kegyeinek elnyeréséért, ez azonban nem csupán marketingszempontú versengést jelent. Számunkra az az elsődleges, hogy a termékünk színvonalának növelése érdekében tegyünk meg minden erőfeszítést. A Calista négy nemzetközi minőségbiztosító sztenderdjeinek is megfelel. Ráadásul a világon kevés olyan szálloda akad, amely – hozzánk hasonlóan – saját mikrobiológiai laboratóriummal rendelkezik, ahol az ételek minőségét ellenőrzik. Számos visszatérő vendégünk akad, köztük a világ leggazdagabb emberei.

ttrend • Melyek a főbb küldőpiacaik?

Európa, azon belül is Nyugat-Európa.

ttrend • Mennyire fontos önök számára az orosz piac? Hogy alakul onnan a forgalmuk?

Az orosz piac kétségtelenül az utóbbi két év során a legjelentősebb küldőpiaccá nőtte ki magát, mind a vendégek számát, mind a növekedés ütemét tekintve.

ttrend • A Karya Tour az első partnerük Magyarországon?

A Karya fontos, jó és erős partnerünk Magyarországon, és biztos vagyok abban, hogy a jövőben a partnerkapcsolatunk még erősebbé válik.

ttrend • Hány magyar vendégük lehet a jövőben?

Nem gondolom, hogy igazán jelentős tömegekre számíthatnánk, de nem is szabad, mondjuk, Oroszországtól és Magyarországtól ugyanazt a teljesítményt elvárni. Ugyanakkor az is tény, hogy már Magyarországról is akadnak visszatérő vendégeink, és mint tudjuk, a legjobb hirdetés a megfelelő személyek ajánlása.

ttrend • Milyennek látja a török turizmus alakulását? Milyen volt a legutóbbi nyári szezon? Mi várható a közeljövőben?

Törökország azon országok közé tartozik, amelyek legfontosabb vonzereje a tiszta tenger és a napsütés. A legfrissebb statisztikák szerint az idei nyári szezon eléggé sikeres volt annak ellenére, hogy a szezon elején árat emeltünk, nőtt az üzemanyagok ára is, így nőttek a közlekedéssel kapcsolatos költségek, a repülőjegyárak. Ennek ellenére Törökország az egyik legnépszerűbb úti cél marad a jövőben is az európai turisták számára.

ttrend • Az idei nyár nagy nyertese volt a magyar piacon Törökország, Görögország esetében ugyanakkor számos charterláncot kellett törölni. Szakértők szerint a török tengerpart sikerének titka a kiváló árérték arány. Meddig maradhat ez így? Nem fognak-e nőni a törökországi költségek, különösen a bérek, amelyek miatt majd kénytelenek lesznek árat emelni?

A következő szezonban természetesen nálunk is nőni fognak az árak, az infláció mértékének megfelelően, de ez nem lesz olyan jelentős, mint az idei év elején. Az is tény, hogy áremelkedés máshol, így Görögországban is lesz. Így véleményem szerint a versenyhelyzet a közeljövőben sem fog változni.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.