hirdetés
hirdetés

Az európaiak 88%-a az unión belül utazott

"Attitudes of Europeans Toward Tourism" címmel publikált átfogó kutatást az európai lakosság utazási szokásairól az Európai Bizottság. 

hirdetés

A riportból kiderül, a turizmus azon gazdasági ágazatok közé tartozik, amelyek ellenálltak a válságnak, és így hozzájárultak a növekedéshez és a munkahelyteremtéshez.

10-ből 7 európai uniós polgár utazott szabadidős vagy üzleti céllal 2012-ben. A legalább négy éjszakás szabadidős utazások általában (88%-ban) az EU-n belül: saját országukban vagy valamelyik tagállamban történtek. Az utazások legfőbb akadályát – akárcsak Magyarországon – az anyagi lehetőségek korlátozottsága jelenti.

2013-ra további növekedést várnak, a felmérés szerint a válaszadók háromnegyede tervez idén utazást. Spanyolország, Olaszország és Franciaország a legkedveltebb külföldi úti célok, miközben a válaszadók 51%-a tervez belföldi utazást. A kutatás az utazások motivációjára, a tájékozódási szokásokra, a szervezés módjára, az utazással való elégedettségre is kiterjed.

A kutatás egy több éve tartó felméréssorozat része. Az EU és az ETC (Európai Turisztikai Bizottság) egyre szorosabb együttműködésének köszönhetően 2012-ben az ETC tagszervezetek (turisztikai hivatalok) kutatóinak is lehetősége nyílt javaslatokat tenni a kérdőívvel kapcsolatban.

A teljes Eurobarometer jelentés „Attitudes of Europeans towards tourism” címmel a linkre kattintva letölthető.

A témában további hasznos információk érhetők el a Magyar Turizmus Zrt. szakmai oldalain belül a Piaci iránytű>Európai Unió és turizmus, valamint a Küldőpiacaink menüpontok alatt.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!

Meghosszabbított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk