Az új megabrand és a globális terjeszkedés

„Open New Frontiers in Hospitality” – hangzik az Accor új mottója. A szállodacsoport valóban új fejezetet tervez nyitni a szállodaipar történetében, amelyhez kapcsolódóan teljesen újragondolta az elkövetkező évekre szóló stratégiai terveit, amelyek márkaportfóliójára, üzemelésére, jövőbeli terjeszkedésére egyaránt hatással lesznek. A szállodalánc szeptember elején egy nagyszabású konferencián, Párizsban ennek legfőbb elemeit ismertette befektetőivel, valamint a sajtó képviselőivel.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Accor számára a változás nem lehetőség, hanem szükségesség” – jelentette ki a konferencián Denis Hennequin, a szállodacsoport elnök-vezérigazgatója. Tiszta márkafelépítést szeretnének elérni, a változások fő pillérei a márkaportfólió revitalizációja, az egyedi működési know how népszerűsítése és az értékteremtő terjeszkedési stratégia. Ezek együtt pedig hatékony pénzügyi stratégiához társulnak. Az elnök beszámolója szerint az újításokat, változásokat nagyban támogatják a franchise partnerek is, akikkel egyeztetve alakították ki a most bemutatásra került stratégiákat. Az elnök bevezetőjében beszélt az értékesítésről is: a szállodaszobák nagyobb részét manapság már közvetlen csatornákon keresztül adják el, ennek arányát remélhetőleg a megújult hűségprogram tovább növeli majd.

Ibis, a megabrand A legfőbb változásról, a korábban All Seasons és az Etap Hotelként működő szállodák Ibis brand alá vonásáról Grégoire Champetier globális marketingigazgató beszélt, aki bemutatta az Accor új marketing- és brandstratégiáját. A brandek erősítését tűzte ki célul a szállodacsoport, hogy több ügyfelet szerezzen, növelje vendégei hűségét, meggyőzze franchise partnereit és befektetőit, és tovább erősítse az Accor nevet.

Az Ibis ezt követően egy három márkából álló megabranddé alakul: az Ibis megmarad Ibisnek, az All Seasons ezentúl az Ibis styles, az Etap Hotel pedig az Ibis budget nevet viseli majd. Az új stratégia kidolgozását a folyamatosan változó életstílusok és fogyasztási szokások megfigyelése előzte meg. A fogyasztói igények jelentős átalakuláson mentek keresztül. A gazdaságos és luxusmárkák vertikális tagozódása a múlté. Napjainkban már minden márkának saját erejéből fejlődő arculatot és stílusos, modern szolgáltatásokat kell nyújtania vendégeinek. Ebből kiindulva gondolta úgy az Accor, hogy economy szállodáinak termék- és szolgáltatásoldalról is meg kell újulnia. Az új márkák bevezetésével – a folyamat 2013-ra fejeződik be globálisan – a három gazdaságos márka egyértelműbb, következetesebb és erősebb lesz, ennek köszönhetően pedig az Accor kritikus tömeget érhet el számos piacon, valamint jelentősen megnöveli az egyes márkák ismertségét és növekedési potenciálját. A márkanevek átalakulását átfogó kommunikációs kampány is kíséri majd 2012-ben. Ennek célja, hogy megabrandként mutassa be az Ibis márkanevet, és rávilágítson a három eltérő koncepció közös elemeire: a modernitásra, az egyszerűségre és a kényelemre, miközben megkülönbözteti a három különálló márka által kínált szolgáltatásokat. Az Ibis, Ibis styles és Ibis budget a legmagasabb fokú kényelmet hivatott biztosítani a gazdaságos szállodák szegmensében.

Kényelmet jeleznek a párnák

Az átalakulás részeként a szállodák modernizálására és az eddigieknél is kényelmesebb alvást biztosító koncepció kidolgozására is sor kerül. Átalakulnak a közösségi terek, az étel- és italválaszték, emellett a fogyasztói igényeket kielégítő technológiák is megjelennek a szállodákban, kiszolgálva a vendégek következő nemzedékét. A vezérigazgató újságírói kérdésre elmondta, a fejlesztések egy részét, így a szobák kényelmesebbé tételét a franchise partnerek vállalják magukra, a másik oldalt, a közösségi terek dizájnjának megújítását és az egységes megjelenést az Accor finanszírozza. Négy kontinensen 1500 economy szállodával (nem számítva a Motel 6 lánc tagjait) az Accor megszilárdíthatja vezető pozícióját ebben a szegmensben, ami a bevételek és a globális növekedés szempontjából is kiemelt jelentőséggel bír a szállodavállalat számára. A lépésektől a jelenlegihez képest 2-3 százalékponttal magasabb RevPAR-értéket remélnek már 2012–2014-ben – mondta el Grégoire Champetier.

Drasztikusan növő direkt értékesítés A jövőben követendő értékesítési stratégiát Yann Caillere globális üzemeltetési igazgató ismertette, aki elmondta, jelentős szerepet szánnak a direkt értékesítésnek és a technológiai innovációknak. Hűségprogramjuk, a Le Club Accorhotels, amely más szállodaláncokhoz képest viszonylag későn indult, egyre nagyobb népszerűségnek örvend, jelenleg tagjaik száma 7,4 millió fő.

Az Accor teljes online értékesítése a 2008-as 14%-ról 2011-re 24%-ra nőtt. Egyre nagyobb az aránya a közvetlen foglalási csatornákon, illetve a hűségprogramon keresztül foglaló vendégeknek, 2011-ben együtt csaknem hatvanszázalékos. Ahogy a számok is mutatják, az Accor erős, hatékony nemzetközi direkt értékesítési csatornákkal rendelkezik. Az igazgató elmondása szerint évi 200 millió látogatást regisztrálnak a 28 nyelven elérhető accorhotels.com weboldalukon. A Le Club Accorhotels hűségprogram tagjainak 85%-a Franciaországon kívüli, számuk naponta 6000-rel nő. Az Accor Iphone alkalmazását pedig eddig 800 000-en töltötték le. A szállodacsoport a technológiák tekintetében is vezető pozíciót foglal el: a szobafoglalás száz százalékban intézhető az interneten, mobiltelefonon keresztül, és több szállodában biztosítanak e-check in/out lehetőséget.

Fókuszban a feltörekvő piacok A cégcsoport további fejlesztésének stratégiai terveiben az európai piacon megszerzett vezető pozíció kiterjesztése szerepel – vette vissza a szót Denis Hennequin elnök. Kiemelt figyelmet fordítanak a feltörekvő piacokra, itt szintén vezető pozícióba igyekszik kerülni az Accor. Európában 2010 végén 2368 szállodában csaknem 260 ezer szállodai szoba fogadta az Accor vendégeit. Az európai országok nagy részében vezető pozíciót tud magáénak a cégcsoport, főként a középkategóriás és economy szegmensben. Európában stratégiai fontosságú helyeken terveznek szállodanyitást. Londonban 2012-ben nyílik meg az Ibis & Novotel London Blackfriars a város központjában, 297 Ibis szobával és 182 Novotel szobával. A feltörekvő piacok egyik fontos területén, az ázsiai és csendes-óceáni térségben az Accornak 2010 végén 430 szállodája működött összesen 83 600 szobával, amivel a nemzetközi szereplők közül piacvezetőnek számít a térségben. Kínában igen aktívan jelen vannak a szállodaipar más nemzetközi szereplői is, az Accor mellett az IHG, a Wyndham, Starwood, Marriott is számos szállodanyitás tervez. Kínában az Accor 2010 végén 107 szállodát működtetett, amit tervei szerint a közeljövőben 210-re növel, 2015-re pedig 400-ra bővül ez a szám. Stratégiája egyetlen olyan vállalatként jelen lenni a piacon, amely a kedvező árútól a luxuson át a felső kategóriás, kifejezetten a kínai piacra kialakított szállodamárkáig kínál hotelszobákat. Erre új pozíciót is létrehozott az Accor: a szállodalánc kínai üzemeléséért felelős üzemeltetési igazgatót nevezett ki Samuel Shih személyében, aki szeptember eleje óta erősíti az Accor menedzsmentjét. Az Accor kínai piacra „optimalizált” márkája a Grand Mercure In China nevet viseli, amelynek bejelentését most októberre tervezik. A felső kategóriás hotellánc 14 szállodájára már megállapodás született, további 14 szállodáról pedig már előrehaladott tárgyalások folynak. Indiában szintén vezető pozíciót szeretnének, a tervek szerint 2015-re 90 szállodában 20 000 szobát kínálnak itt. Ebből kulcsfontosságú helyszíneken található luxusszálloda 12 darab lesz, a középkategóriás szegmensben 33, a budget és economy szegmensben pedig 45 szálloda fog működni az Accor kötelékében 2015-re Indiában. Jelentős figyelmet fordítanak Dél-Amerikára is, ahol jelenleg 166 Accor szálloda található több mint 25 ezer szobával. Igazán erős a cég pozíciója Brazíliában, de a nemzetközi szereplők között elöl van Argentínában, Chilében, Kolumbiában, Peruban is. Brazíliában agresszív terjeszkedést tervez a szállodalánc, mostani 143 szállodájának számát hamarosan 217-re növeli, 2015-re pedig 250 Accor szálloda fog működni az országban, ebből 85 lesz közép- és felső kategóriás és 170 budget és economy szálloda. Ha a következő évekre tervezett növekedési stratégáját nézzük, az Accor főként economy és budget szállodáinak számát fogja bővíteni világszerte. Az összes szállodanyitás hatvan százaléka ebből a szegmensből adódik. Földrajzilag a feltörekvő piacokon bővít jelentősen: 54 százaléka az új házaknak itt nyílik, ezen belül 27 százalék Kína, India és Brazília részesedése.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.