Budapest továbbra is vonzó a szállodabefektetők számára

A Covid-19 ugyan csendesítette a budapesti szállodapiac 2020 elején tapasztalható pezsgését és lassította a döntéshozatal dinamizmusát, a biztatóan javuló turisztikai eredményeket felmutató magyar főváros továbbra is a régió egyik legvonzóbb piaca a szállodai befektetők számára.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Miközben a befektetői lendületet több tényező is visszavetette, a pandémia alatt sem álltak le az adásvételek a budapesti ingatlanpiacon. A távlatokban gondolkodó befektetők előtt nem ismeretlenek a tízévente jelentkező válságok, folyamatosan keresik a jó lehetőségeket Budapesten, nem utolsósorban az erőteljes nemzetközi jelenléttel bíró szállodaiparban.

Továbbra is Budapest az első a befektetők számára

A járvány miatt ugyan sok projekt csúszik és az üzemeltetők is óvatosabbak, a Cushman & Wakefield Hospitality szerint a piaci szereplők 2021-ben is töretlen érdeklődést mutattak a stabil alapokkal rendelkező budapesti szállodapiac iránt. A befektetési volumen két sikeres év után (2019-ben 235 millió euró, 2020-ban 249 millió euró) 2021-ben ugyan csak 71 millió eurót tett ki, a magyar főváros a regionális lista élén maradt, az egyik legmagasabb tranzakciós volumennel – derül ki a tanácsadó felméréséből. Az üzemeltetők szemszögéből Budapest továbbra is a 3. legkeresettebb desztináció a kelet-közép-európai régióban, 77 százalékuk kifejezetten érdeklődik iránta.

RevPAR-ban is régiós győztes fővárosunk

A befektetői bizalmat fokozta, hogy az utazási korlátozások enyhítésével Budapest előnybe került a többi kelet-közép-európai fővárossal szemben. Az ennek köszönhetően megvalósult nemzetközi (sport)események hatására is 2021 második felétől jelentős mértékben javultak a turisztikai mutatók. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint Budapesten 2021-ben 94,7 milliárd forint összbevételt realizáltak a szálláshelyek, ami több mint duplája a 2020-as értéknek, bár még elmarad 2019-től. Az STR szállodaipari piackutató kitekintéséből az is kiderül, hogy az egy kiadható szobára jutó nettó szállásdíjbevétel (nettó REVPAR) Budapesten volt a legmagasabb (29,4 euró) a régió fővárosai között 2021-ben, hajszálnyival még Bécset is megelőzve, és ezen belül az év utolsó hónapjában, decemberben (46,1 euró) is az első helyen végzett.

Megkezdődött a kilábalás a szállodaszektorban

Mindezt alátámasztja a magyar piacra 2021-ben belépő globális tanácsadó cég, a Moore Global is. Az omikron variáns megjelenése miatt a hazai céges rendezvények nagy részét ugyan lemondták, a megengedőnek számító magyarországi járványügyi szabályozásnak köszönhetően a szobafoglalási mutatók augusztus óta javuló trendje decemberben sem akadt el, a kedvező foglaltsághoz pedig rendszerint megfelelő szobaátlagár is társul. A szállodapiac a fokozatos kilábalás jeleit mutatja, amely egyre kevésbé függ az aktuális járványhullámoktól – mutattak rá.

Új, nemzetközi brand-ek a magyar piacon

A tanácsadó cégek elemzéseit igazolja, hogy a 2020-as Covid-válság kitörése után is több új nemzetközi brand jelent meg Budapesten: megnyílt a Netizen és az a&o hibridhotel első hazai egysége, a The Luxury Collection a Matild Palace-ban, a Deutsche Hospitality cégcsoport az IntercityHotellel debütált a fővárosban. A 2021-es átadások között van a H2 Hotel, a Kozmo Hotel Suites & Spa, az UP Hotel és a B&B Hotel is. Az eredetileg tervezetthez később, de nyitás előtt áll a Hard Rock Hotel és az Emerald Hotel. Már bejelentették, hogy az Accor Budapestre hozza Közép-Európa első Tribe hoteljét a lifestyle szegmensben, míg az egykori Radetzky-laktanya helyén Kimpton szálloda nyílik majd az IHG Hotels & Resorts tagjaként.

A budapesti szállodapiac teljesítménye 2022-ben minden várakozás szerint tovább javulhat.

 





Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.