Elégedettek az utazási szolgáltatásokkal az uniós állampolgárok

Az Európai Bizottság az egész unióra kiterjedő reprezentatív felmérést végzett az állampolgárok egyes szolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettségéről.

Magyarországon 2015-ben leginkább a pénzügyi szolgáltatásokat, a televízió-előfizetéseket és a vasúti személyszállítási szolgáltatást tartják a legproblémásabbnak a fogyasztók, míg a legkevesebb a panasz a könyvek, az alkoholmentes italok és a háztartási gépek vásárlásakor - derül ki a felmérésből.

A Budapesti Békéltető Testület közleménye szerint az EB által szervezett felmérés eredményét az úgynevezett Fogyasztói Piacok Eredménytáblája tükrözi, amit az Európai Unió (EU) minden évben nyilvánosságra hoz.    

A felmérésben a fogyasztók a különböző termékek és szolgáltatások piacát 5 szempont alapján pontozták egy egytől tízig terjedő skálán. A megkérdezettek értékelték az egyes ajánlatok összehasonlíthatóságát, a vállalkozásokba vetett bizalmat, a rendelkezésre álló választékot, hogy az adott termék vagy szolgáltatás mennyire felel meg a fogyasztói elvárásoknak, illetve, hogy az adott piacon mekkora kárt szenvednek el a vásárlók.    

Kiemelték: Magyarországon a válaszadók problémásnak találták a szolgáltatások közül egyebek mellett a bankszámlákat, az élet- és lakásbiztosításokat, az ingatlanpiaci szolgáltatásokat, valamint a befektetési termékeket és a kölcsönök-hitelek piacát is.      

A megkérdezettek ugyanakkor elégedettek voltak a légi személyszállítási, a postai, valamint a kulturális és egyéb, szabadidős programokat nyújtó szolgáltatásokkal.    

Az EU egészét tekintve a szolgáltatások közül a nyaralásokkal (hotelek piaci teljesítménye), a kulturális és szórakoztatási szolgáltatásokkal (színház, mozi, múzeum), valamint a sportszolgáltatásokkal (edzőtermek) voltak a legnagyobb mértékben megelégedve a válaszadók.    

Hozzátették: az eredmények azt mutatják, hogy a fogyasztók azért ezeken a területeken szavaznak bizalmat leginkább a szolgáltatóknak és a kereskedőknek, mert a statisztikák szerint csupán kis hátrányuk származik az esetlegesen felmerülő problémákból, az ajánlatokat könnyen összehasonlíthatónak találják, és az egyes szolgáltatások megfelelnek a fogyasztói elvárásoknak.    

Az EU-ban a legrosszabbul teljesítő szolgáltatások az ingatlan-, a jelzálog- és befektetési termékek és az értékpapírok, a legrosszabbul teljesítő áruk a használt autók, a húskészítmények és az üzemanyagok.    

Arról is beszámoltak, hogy a távközlés területén a mobiltelefon-szolgáltatásoknál a legmagasabb a problémák aránya, a fogyasztók gyakran kerülnek összetűzésbe a szolgáltatókkal.    

Az Európai Bizottság arra is rámutatott, hogy a fogyasztóknak Európa-szerte az alternatív vitarendezési fórumok, Magyarországon a békéltető testületek segítenek a vállalkozással fennálló vita rendezésében. A békéltető testületek révén elkerülhetik a felek a hosszas pereskedést és a drága költségeket - olvasható a Budapesti Békéltető Testület közleményében. 

Forrás: MTI


MUISZ: kínai fotókiállítás és turisztikai prezentáció

MUISZ: kínai fotókiállítás és turisztikai prezentáció 

Ahol a mennyország a Földre költözött.
Miskolc turizmusa: fontos küldőpiac a célkeresztben

Miskolc turizmusa: fontos küldőpiac a célkeresztben 

Tavaszi B2B workshop roadshow Bukarestben és Kolozsvárott.
Barangolás a „Fehér Lótusz” forgatási helyszínén

Barangolás a „Fehér Lótusz” forgatási helyszínén 

A gyönyörű Taorminában – ahol a Fehér Lótusz című amerikai filmsorozat második évada játszódik – minden olyan volt, mint vélhetően a forgatás idején.
A Maldív-szigeteken nem várják tárt karokkal az izraeli turistákat

A Maldív-szigeteken nem várják tárt karokkal az izraeli turistákat 

Április közepétől hivatalosan megtiltották az izraeli útlevéllel rendelkezők beutazását „válaszul az Izrael által a palesztin nép ellen elkövetett folyamatos atrocitásokra és népirtásra”, közölte a kormány.
Vár Temesvár – bemutatkozott Budapesten a Visit Timișoara

Vár Temesvár – bemutatkozott Budapesten a Visit Timișoara 

Mindössze három óra autópályán, és máris egy másik világ várja az utazót.
Horvátország könnyít a határátlépésen

Horvátország könnyít a határátlépésen 

Horvátország feloldja a ragadós száj- és körömfájás betegség miatt bevezetett intézkedések egy részét, de további rendelkezéseket vezet be a kockázatok megelőzése érdekében.
Zagorje – Horvátország zöld szíve

Zagorje – Horvátország zöld szíve 

Természeti szépségek, történelmi látnivalók és gasztronómiai élvezetek karnyújtásnyira.
Török öröm: ütős vendégszámokkal indította 2025-öt a mediterrán ország

Török öröm: ütős vendégszámokkal indította 2025-öt a mediterrán ország 

Eddig soha nem látott eredményekkel indították az idei turisztikai szezont.
Jelentősen szigorítják a határellenőrzést a németek

Jelentősen szigorítják a határellenőrzést a németek 

Ezúttal nem a száj- és körömfájásjárvány terjedésének megfékezése az ok – másról van szó.
Elege van a turistákból sok helybélinek a Kanári-szigeteken

Elege van a turistákból sok helybélinek a Kanári-szigeteken  

A helyi hatóságok adatai szerint az idén rekordszámú látogató árasztotta el a Kanári-szigeteket.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.