Észak-magyarországi Turisztikai és Innovációs Klaszter első éve

Az együttműködést erősítheti az Észak-magyarországi Turisztikai és Innovációs Klaszter. A jövőben szeretnék bővíteni a klasztert, elsősorban szilvásváradi és mezőkövesdi szállodák bevonására folytatnak tárgyalásokat.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Huszonegy – főleg Heves megyei - vállalkozás és szervezet közreműködésével tavaly tavasszal alakították meg az Észak-magyarországi Turisztikai és Innovációs Klasztert.

Ezzel párhuzamosan a menedzsmenti feladatok ellátásával a Nordtúra Nonprofit Kft.-t bízták meg – jelentette ki egri tájékoztatóján Harmati Péter, a klaszter elnöke. Hozzátette: a menedzsment szervezet 2011. májusában nyújtott pályázatot nyújtott be az Észak-magyarországi Operatív Program keretében a turisztikai klaszter létrehozásának és működésének támogatására.

Kedvező elbírálást követően írták alá azt a támogatási szerződést, amely 37,1 millió forintról szól, s ezt az összeget 9,5 millió forint önrésszel egészítették ki. A pályázat alapkoncepciója arról szól, hogy a térségben működő idegenforgalmi vállalkozások – szálláshelyek és attrakciók – szorosan működjenek együtt és használják ki azokat a lehetőségeket is, amelyek a TDM-ek tevékenységén kívül esnek. Ezzel növelhetik a munkájuk hatékonyságát és az árbevételüket, valamint csökkenthetik a költségeiket.

A klaszter résztvevői az együttműködéssel közös beszállítói rendszert kívánnak működtetni és közös termékeket alakítanak ki. Igyekeznek megteremteni a fenntartható turizmus irányát, annak feltételeit, továbbá közös szakképzési-, képzési modellt hoznak létre. Munkájuk részévé válik a közös marketing , valamint a piacelemzés is. A klaszter működését segíti, hogy a pályázat a három fős menedzsment szervezet működtetését is támogatja bérrel és működési költséggel.

Harmati Péter arról is beszélt,

hogy az elmúlt időszakban olyan szakmai klubot hoztak létre, ahol a tagok találkoznak és párbeszédet folytatnak az együttműködésről, kicserélik egymás tapasztalatait és a nemzetközi üzleti világra is kitekintenek. Ez azért is fontos, hogy a vállalkozók, a szervezetek vezetői minél jobban megismerhessék egymást. Az első találkozót Egerben tartották, ahol adóügyi és informatikai előadásokat hallgattak meg. Napirendre kerülnek majd az idei turisztikai pályázatok, de szó lesz a közös foglalkoztatási- és az együttes elektronikus rendszer kialakításáról, az arculattervezésről, az energiamegtakarításról és a környezettudatos működésről is.

A 21 alapító között olyan ismert szállodák vannak, mint a Hotel Eger- Park, a Hotel Noszvaj, az egri Imola Udvarház, a Hotel Senator Ház, a szépasszonyvölgyi Ködmön Hotel, vagy a mátrai Hotel Ózon, illetve az egerszalóki Shiraz Hotel. Partnerszervezetek például az Eszterházy Károly Főiskola, a Bükki Nemzeti Park Igazgatósága, a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, illetve az Egri Térségi- és a Gyöngyös Térségi TDM Szervezet.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.