Ezek voltak Pécs legnépszerűbb látnivalói

Kiemelkedően jó hónapot zártak Pécsett a város kereskedelmi szálláshelyei, negyven százalékkal több vendéget fogadtak, az elmúlt esztendő azonos időszakához képest. 

Az eltelt tíz hónapban a KSH adatai szerint a baranyai megyeszékhelyen 176.000 vendégéjszakát töltöttek el az ide látogató turisták, a nagyobb részt - hetvenhárom százalékot - a belföldi vendégek jelentették. A vendégforgalmi adatok 2011 azonos időszakához képest 2 százalékos – ami négyezer vendégéjszakát jelent - növekedést mutatnak.

Pécsett október végéig összesen 87.000 vendég fordult meg a város kereskedelmi szálláshelyein, ami egy százalékkal haladja meg a 2011. évi adatokat.

Összességében a közel azonos számú vendég több vendégéjszakát töltött el Pécsett 2012. január és októbere között, mint 2011. azonos időszakában. Az év első tíz hónapjában közel 21.500 külföldi vendég – 1200-zal kevesebb - és 65.600 belföldi turista – 1800-zal több - töltött el legalább egy éjszakát, átlagosan két napot a mecsekalji városban. A januártól októberig tartó időszakban a Baranya székhelyén eltöltött vendégéjszakák száma februárban, áprilisban, júniusban, augusztusban és októberben is meghaladta a 2011. évi adatokat.

Az idén áprilisban bevezetett Magyarországon egyedülálló turisztikai kártya vendégforgalmi adatai is bíztatóak. Az Irány Pécs! kártyát a TÉDÉEM PÉCS Turisztikai Nonprofit Kft. üzemelteti és tizennyolc pécsi szálláshelyen kapják meg ingyenesen az ott megszálló vendégek, akik huszonkettő elfogadóhelyen használhatják a fejenként, összesen 9000 forint értékben kedvezményeket nyújtó kártyát.

A kártyás vendégek körében a Székesegyház, a Múzeum utca, valamint a Zsolnay Kulturális Negyed Rózsaszín Zsolnay kiállítása voltak a legnépszerűbbek.

Kiemelkedően sok vendég használta a hét ingyenes szolgáltatás igénybevételére jogosító kártyát az októberi és novemberi hosszú hétvégéken. A vendégek átlagosan kettő kedvezményt vettek igénybe, de nemcsak az ingyenesek közül, hanem a 20-50 százalék közötti engedményt nyújtó pécsi szolgáltatások közül is.

Pécs fő turisztikai attrakcióit közel négyszázkilencvennyolcezren nézték meg az év első tíz hónapjában. A Székesegyházat és a Dóm Múzeumot összesen negyvenháromezren keresték fel. Az UNESCO világörökségi helyszínén, a Cella Septichora Látogatóközpontban októberig közel harminchétezren jártak, hatezerrel többen, mint az elmúlt év azonos időszakában. A Baranya Megyei Múzeumok Igazgatósága által üzemeltetett pécsi múzeumok és kiállítások 2012 októberéig hetvenhétezer-ötszáz vendéget fogadtak, a legtöbben júniusban kereste fel ezeket a helyszíneket.

A teljes kínálatával működő Zsolnay Kulturális Negyed kiállításai is sok látogatót vonzottak. A Gyugyi gyűjteményt harmincnégyezren nézték meg októberig, ezzel Pécs leglátogatottabb múzeumává vált. A Rózsaszín Zsolnay Kiállítást huszonnégyezer-nyolcszázan tekintették meg, s a tavasszal megnyitott, a Zsolnay család életét bemutató Család- és Gyártörténeti Kiállítást tizennégyezer-ötszázan keresték fel. A tavaly júliusban átadott Zsolnay Mauzóleumban huszonkilencezer-nyolcszázan jártak.

Nagy népszerűségnek örvend a Planetárium is, amelynek előadásait hét hónap alatt tizenháromezer-ötszázan látták. A Labor – Interaktív Varázstér huszonötezer vendéget fogadott, míg a Zsolnay Látványmanufaktúrában tizenhatezer-nyolcszázan fordultak meg, s ismerkedtek meg a világhírű porcelán gyártási folyamatával.

A jelentős átalakulás előtt álló pécsi Állatkertet és annak részét képező belvárosi Akvárium Terráriumot is háromezerrel többen, kilencvennégyezer-kétszázan keresték januártól októberig, mint az elmúlt esztendő azonos időszakában.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.