Indul a Dömös: a Margitszigeten is kiköt a felújított hajó

Nem csak Dömös nevű, felújított kirándulóhajóját avatta fel a 2013 őszén többségi állami tulajdonba került Mahart PassNave, de a cég stratégiai együttműködésről szóló megállapodást is kötött a Volánbusszal szerda délelőtt.

A Budapest hajón tartott sajtóeseményen Hegmanné Nemes Sára vagyonpolitikáért felelős államtitkár asszony köszöntő beszédében elmondta: „Nagy örömömre szolgál, hogy a felújított dömösi kikötő márciusi átadása után – amelyben komoly szerepe volt Völner Pál közlekedésért felelős államtitkár úrnak – most a Dömös hajó elkészültének örülhetünk, és egy együttműködési megállapodást fogunk aláírni.” A megállapodást Spányik Gábor, a Mahart PassNave Kft. ügyvezető igazgatója, dr. Dévényi Gergely, a Volánbusz Zrt. vezérigazgatója és Hegmanné Nemes Sára vagyonpolitikáért felelős államtitkár a nyilvános sajtótájékoztató keretében írta alá.

Hozzátette, hogy a megújult kirándulóhajó az átalakítások után előadások és konferenciák helyszínéül is szolgálhat. Elmondása szerint ezek a változások remekül mutatják azt, hogy milyen irányba tart a Mahart PassNave, amelynek tavaly ősz óta a magyar állam a többségi tulajdonosa, és ezzel elérték, hogy egységessé váljon a belföldi és a külföldi hajózási turisztikai tevékenység, valamint hatékonyabbá és kiszámíthatóbbá váljon a hajózási és kikötői fejlesztés, amelyek mind nemzetgazdasági, mind munkahely-teremtési szempontból fontosak.

A vállalat és a kormány tervei között szerepel a hajóflotta és további kikötők felújítása, a hajóállomások elérhetőségének javítása, a szolgáltatások színvonalának emelése, illetve a vízi közlekedési útvonalak és lehetőségek összekapcsolása a közúttal és a vasúttal. Mint elmondta, a nemzeti vagyon gyarapítása továbbra is a kormány célja, és az állami tulajdonban lévő, visszavásárolt emblematikus cégek – mint a Mahart PassNave, a Rába vagy az Antenna Hungária –, valamint a folyamatosan állami tulajdonban lévő vállalatok – mint a MÁV vagy a Volán – esetében is lényeges szempont, hogy ezek a társaságok erősítik a nemzettudatot, és biztonságot adnak a lakosság számára a folyamatos szolgáltatások színvonalát illetően.

Minden évben nyereséges a Mahart

A Mahart PassNave hajóinak javát már felújította, átalakította szolgáltatásait, működését, szervezetét pedig a szabályozottság és a költséghatékonyság jellemzi. Bár még egy év sem telt el azóta, hogy a Mahart PassNave állami többségi tulajdonba került, a változás jótékony hatásai ma is érzékelhetők. A menedzsment segítségével – amely nem változott – az állami tulajdonos által nyújtott szakmai tanácsoknak és a folyamatos támogatásnak köszönhetően nagy szerepe volt abban a Mahart PassNavének, hogy a vállalat adózott eredménye 2013-ban is százmillió forinttal növekedett, és elérte a 420 millió forintot. 2014-ben pedig további nyereséges gazdálkodás várható, 450-460 millió forintra várja vezetőség a profitot. Hegmanné Nemes Sára hozzátette: a közösségi közlekedés terén ritka, hogy egy vállalat nyereségesen tud gazdálkodni, hiszen például a MÁV és a Volán helyzetükből adódóan állami támogatással képesek csak működni.

Az államtitkár asszony elmondta, hogy az állami szerepvállalás az eredményesség megtartása és növelése mellett így teret tud biztosítani a társadalmi igények kielégítésére, és lehetőséget nyújtott az NFM segítségével arra, hogy más állami cégek és a Mahart PassNave között együttműködés és jó kapcsolat alakuljon ki. A Mahart PassNave beszállításaiban együttműködik a Tokaj Kereskedőházzal – amely szintén állami tulajdonú –, műszaki fejlesztések terén a Magyar Villamos Művekkel kooperál, a Volánbusz Zrt.-vel kötött stratégiai megállapodás pedig lehetővé teszi a közlekedés komplexebb használatát.

Kombinált menetjegyek lesznek

Dr. Dévényi Gergely, a Volánbusz Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy ez a megállapodás nem csak a két fél érdekeit, hanem az utazóközönség igényeit is szolgálni fogja egy kényelmes, alternatív utazási lehetőséggel. A belföldi viszonylatban érvényes kombinált autóbusz és hajó menetjegyek bevezetésével és értékesítésével a két társaság törekvése elsősorban az, hogy az állami célokkal összhangban fejlesszék a Dunakanyar és a Pilis turizmusát. Dévényi Gergely hozzátette, hogy a Volánbusz is igyekszik minél jobban megújulni, erre irányul a menetjegy mobilvásárlási lehetősége, illetve az olyan új, nemzetközi célállomások, mint például a görög vagy a bolgár tengerpart, amit nemrég vezettek be, de a Fellegvárba közlekedő menetrendszerinti buszjárat visszaállítása is.

A legnagyobb dunai hajópark a Maharté

Spányik Gábor, a Mahart PassNave Kft. ügyvezető igazgatója beszédében kifejtette, hogy fontos lépés a hajózási társaság életében az, hogy a magyar állam megvásárolta a többségi tulajdonát, hiszen olyan fejlesztések indultak el az elmúlt időszakban, amik a magántulajdonosnál nem tudtak megvalósulni.

Beszédében szó esett arról is, hogy a Mahart PassNave 110 éves múlttal rendelkezik, és a legnagyobb hajóparkkal rendelkező hajótársaság a Dunán – beleértve a Németországtól egészen a Duna-deltáig húzódó területet: több mint 30 hajóval, 70 kikötővel és több mint 100 úszótesttel rendelkeznek. Ennek működtetése nagy terheket ró a cégre, de mindig megpróbálják folyamatosan növekvő nyereséggel működtetni a vállalatot.

Spányik Gábor elmondta, hogy sok fejlesztés áll még előttük a jövőben, hiszen a Dömös hajó felavatásán túl vannak olyan eszközeik és ingatlanjaik, amelyek meg kell, hogy újuljanak annak érdekében, hogy a mostani és a jövőbeni elvárásoknak is megfeleljenek. Az állam és az NFM támogatásának köszönhetően el tudták indítani járataikat a Kis-Duna-ágban, az igényeknek megfelelően alakítják a menetrendet, és ennek egy fontos része a Volánbusszal történő megállapodás is. A hajómenetrendek egyelőre nem eléggé rugalmasak, ezt próbálják az együttműködéssel javítani.

A Dömös hajó “Margitsziget járat” menetrendje (a hajó hétvégi kiemelt időszakokban a Szabadtéri Színház programjához igazodva a színház utasait is szállítja a Margitszigetre)



A menetrendről és jegyárakról bővebb információk ide kattintva érhetők el.

A Volánbuszról
Hegmanné Nemes Sára vagyonpolitikáért felelős államtitkár a Volánbusz Zrt.-ről is szólt, elmondása szerint ez a vállalat is fontos szerepet játszik a közösségi közlekedés újjászervezésében. A helyközi autóbuszos személyszállítás terén előrehaladott állapotban van a 24 Volán-társaság összevonása 7 regionális társaságba, a teljes folyamat lezárása pedig ez év végére várható. A változás előremutató, hiszen a szinergiák kihasználásával már az átmeneti időszakban is több száz milliós megtakarítást sikerült elérni a központosított közbeszerzések terén. Mindezzel együtt a tervek között szerepel a Volán autóbuszparkjának folyamatos megújítása annak érdekében, hogy a szolgáltatások egyre utasbarátabbá váljanak. A Volánbusz és a Mahart PassNave kiváló példák arra, hogy az állami tulajdonú vállalatokban a kormány támogató hozzáállásával meg lehet honosítani egy olyan, piaci folyamatokhoz rugalmasan felzárkózó, menedzserszemléletű vezetői kultúrát, amely az ésszerű gazdálkodás és a hatékony forrásfelhasználás elvét tartja szem előtt.

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?