Jól debütált a rendőrség Nyaraló Kártyája

Jól vizsgázik a rendőrség bűnmegelőzési céllal indított „Nyaraló Kártya” rendszere, amelynek lényege, hogy a lakástulajdonos postai úton, vagy személyesen eljuttathatja a rendőrséghez adatait nyaralásának, vagy lakása huzamosabb üresen hagyásának megkezdése előtt és a rendőrség visszatérő jelleggel ellenőrzi az ingatlant. 

A rendőrség bűnmegelőzési osztályai évek óta törekszenek újszerű bűnmegelőzési intézkedések kidolgozására és megvalósítására - tudtuk meg az Országos Rendőr-főkapitányság Bűnmegelőzési és Áldozatvédelmi Osztályának szakemberétől. Orbán Sándor őrnagy elmondta, e céllal indították el a „Nyaraló Kártya Rendszer” projektet több megyei főkapitányság illetékességi területén.

„OTTHON”, „NYARALÓ” és „LÁTOGATÓ KÁRTYA”

A rendszer három fajta kártyára épül, az első az úgynevezett OTTHON KÁRTYA, melyet a tulajdonos kitöltve a bejárathoz közel, a lakáson belül helyez el. Amennyiben például a lakásba betörtek és a felfedező tanú nem a tulajdonos, a rendőrség a kártyáról megtudhatja, hogy kit és hogyan tud a leggyorsabban értesíteni a történtekről.

A másik a NYARALÓ KÁRTYA, melyet a lakosság bármely tagja, ha hosszabb időre (akár már egy hétvégére is) elhagyja otthonát kitölt és eljuttat a rendőrségre. Ez tartalmazza azt a tényt, hogy az illető hol tartózkodik, ha valamilyen veszélyt észlelnek nála, hol, milyen telefonszámon és kit kell értesíteni, hogy meddig tartózkodik távol a lakásától és kéri, hogy a rendőrség visszatérően ellenőrizze kívülről az ingatlant és annak környékét, folytatta Orbán Sándor.

A LÁTOGATÓ KÁRTYÁT, pedig a rendőrség dobja be azok lakásának postaládájába, akik igényelték, hogy távollétük alatt a rendőrség ellenőrizze az ingatlanukat. Amikor a rendőrjárőr az ellenőrzést elvégezte és bűncselekményre utaló jelet nem tapasztalt, a kártyán feltűnteti az ellenőrzés időpontját, a tapasztaltakat, majd a kártyát aláírja és a postaládába dobja.

Ingyenes szolgáltatás

A kártyákat és a szolgáltatást ingyenesen biztosítják a lakosság számára, de fontos hangsúlyozni, hogy a rendszer nem állandó őrzést jelent, hanem fokozott és visszatérő ellenőrzést, valamint a szomszédok felkérését, hogy jelezzék a rendőrség felé, ha bármi gyanúsat észlelnek. Az eltelt időszakban sikerült elérni, hogy már nemcsak a „nyári időszakban” jelzi igénylik a szolgáltatást, hanem rövidebb utazások alkalmával is.

Azokban a megyékben, ahol a rendszer működik, évente átlagosan negyven-ötven család él vele, köztük egyre több a visszatérő „ügyfél”. Az eltelt időszakban egyetlen panasz sem érkezett a szolgáltatással kapcsolatban, illetve egyetlen ingatlant sem ért sérelem az ellenőrzés ideje alatt – mutatott rá a rendőrségi szakember.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.