Sokan választották a kánikulában a székely fenyvesek hűvösét

Elégedettek az idei szezon vendégforgalmával Székelyföldön és a tengerparton is.

„Augusztusban teltház volt a panzióinkban, tavalyhoz képest körülbelül 10-15 százalékkal több vendég érkezett a Székelyföldre” – sommázta a nyarat a TurizmusOnline számára Daragus Attila, a faluturizmus szövetség (ANTREC) Kovászna megyei elnöke, az országos testület vezetőtanácsának tagja, aki egyébként Torja község polgármestere is.

Daragus szerint szezon elején nagyon gyér volt a szállásfoglalási kedv, a július még csak közelítette a 2011-es szintet, az augusztusi kánikulahullámok azonban Székelyföldre vonzották úgy magyarországi, mint a dél-romániai vendégeket is, akik a székelyföldi fenyvesek hűvösébe menekültek.

A tapasztalatok alapján a magyarországi vendégek tömeges érkezése inkább a nagyobb ünnepekre, rendezvényekre koncentrálódik – például csíksomlyói búcsú, Tusványos –, a dél-romániaiak viszont lassan kezdik felfedezni a Bukaresttől 250 kilométerre lévő Székelyföldet, ahol kedvesen fogadják őket. Rájöttek, nincs miért aggódniuk etnikai problémák miatt, a kiszolgálás, az ételek, szálláshelyek pedig általában felülmúlják azokat, amelyekhez ők eddig hozzászoktak. Persze, a hiányzó autópályák, a lassú vonatok, az egyéb infrastrukturális hiányosságok még fékezik a székelyföldi falusi vagy gyógyturizmus felfutását.

A székelyföldi panziókhoz hasonlóan a román tengerpart szállodái is elégedettek az idei forgalommal, hisz  - főként augusztusban - gyakorlatilag kitehették a megtelt táblát. Az utazási irodákat tömörítő szövetség, az FPTR statisztikái alapján idén nyáron 1,5 millió román állampolgár sütkérezett a Fekete tenger partján – kb. 15 százalékkal több mint 2011-ben – és költött el körülbelül 270 millió eurónak megfelelő összeget. Más kérdés, hogy szintén a szövetség számításai szerint 660 ezren feketén laktak, pontosabban a hivatalos szálláshelyek sem jelentették be őket, nem beszélve azokról, akik Konstancán, Mangalián feketén adnak ki szobákat.

A tengerpartra 38 ezer külföldi érkezett, ez 30 százalékos növekedés 2011-hez viszonyítva, csakhogy a szolgáltatások minősége, az ország rossz hírneve miatt az elégedetlenség is óriási. Szakmai berkekben az a pletyka járja, hogy 2013-ban a TUI és az ITS nem hoz vendégeket a román tengerpartra. Az ottani vendéglátók a jelek szerint nem estek túlzottan kétségbe ezen. A szállodások "túlzott igényességük", többek között a svédasztalos reggeli vagy az all inclusive elvárások miatt, nem is törik magukat ezért a vendégkörért, megelégszenek az igénytelenebb hazaiakkal, ukránokkal, moldovaiakkal.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.