Szállodai marketingesek az Ariában

A több mint három éve sikeresen működő Marketing Belső Kör (MBK) idei évköszöntő találkozójának helyszíne január 24-én az Aria Hotel Budapest volt. Budapesti négy- és ötcsillagos házak marketing szakemberei rendszeresen jönnek össze előadásokat hallgatni, és egymással kicserélni a tapasztalatokat.

Először a ház igazgatója, Kecskeméthy Zoltán köszöntötte a szállodai marketinges szakembereket, majd a vendéglátók részéről Hupuczi Renáta, értékesítési és marketing igazgató mutatta be láncukat, a Library Hotel Collectiont, amelynek a budapesti Aria is tagja 7 másik hotel mellett. E szállodák jellemzői: egyedi design, magas ár-érték arány. Érdekes, hogy alkalmazottakat nemcsak a szaktudás alapján veszik fel, hanem a személyiség kisugárzása is alapvető szempont az állásra jelentkezőnél. Hamarosan különben, mondta el Renáta, a kanadai Torontoban nyílik a lánc következő tagja, Hotel X Toronto néven (ez év márciusában). Cégüknél legfontosabb marketing eszköznek a TripAdvisor-beli visszajelzéseket tekintik, szállodáik jó hírét szerintük elsősorban vendégeik viszik szét a világban.

"A Facebook a múlt, az instagram a jelen", ezt a megállapítást boncolgatta Farkas Márton fotós, aki a következő előadást tartotta közösségi oldal témában. Méghozzá azért fordul el a fiatal korosztály a Facebook-tól, fejtette ki, mert már az idősebb koroosztály is erős mértékben jelen van ugyanott, és nem akarják, hogy minden dolgukról tudomást szerezzenek. Inkább másik platformra mentek át - így került előtérbe az Instagram és a Snapchat. Majd a profi fotós szakember tanácsokat adott ahhoz, hogy készüljön és kerüljön fel egy szálloda vizuális megjelenése a netre. Egységes megjelenés kell, összegezte mondandóját, egységes színvilággal és mondanivalóval - ez a siker titka.

Új alkalmazásokról, applikációkról számolt be Kamenov Anna, aki a stories highlight-ra, valamint az Insta megfelelő alkalmazására hívta fel a figyelmet. Hashtagekről, statisztikai alkalmazásokról is megtudhatott többet a szakmai hallgatóság. Szintén fontos, ám gyakori hibalehetőségről is beszélt, ez pedig a like vásárlás lehetősége, amellyel a különböző bloggerek, influencerek (véleményvezérek) akár könnyen megtéveszthetik az őket különféle feladatra felkérőket (pl. szállodásokat, akik elhívják őket egy-egy cikk, poszt megjelenése reményében, miközben egyáltalán nem annyi követője van az illetőnek, mint azt a számok jeleznék).

Háznézéssel zárult a Hotel Ariában az első idei találkozó, legközelebb a program a márciusban nyíló Hotel Clarkban folytatódik.

 

Forrás: Vendég


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?