„Új vizeken” - beszámoló a megvalósításról és a 2012-es tervek

„Új vizeken” címet viseli a Magyar Turizmus Zrt. idei marketingterve, melynek végrehajtásáról és a 2012-es elképzelésekről Horváth Gergely vezérigazgató számolt be az OSTB szerdai ülésén. 

A részletes írásos tájékoztatást a bizottság elismeréssel fogadta. Az MT Zrt. a költséghatékonyság jegyében lefaragta a fenntartási, és kibővítette a marketing célú kiadásait. Fő feladatának az értékesítés ösztönzést tekinti, így erre új igazgatóságot hozott létre, és megalapította a Turisztikai Árualap Irodát is. Az uniós elnökség nagy lehetőséget adott a külföldi marketing akciókra, sikeresen megvalósult a más tárcákkal való közös fellépés. Külföldi kiállításokon hét díjat nyertek a magyar pavilonok. A Légi Marketing Alap létrehozásával hét új járatot csábítottak Budapestre. Egyéb belföldi, szektoron kívüli partnerekkel is több, sikeres együttműködést hoztak tető alá. Mivel a magyar lakosság majdnem kétszer annyi pénzt költ el külföldi üdülésre, mint a belföldire, az MT Zrt. erőteljes, szemléletváltást célzó belföldi aktivitást folytatott.

2012-es marketing tervekről Horváth Gergely elmondta, hogy a nehéz gazdasági helyzet ellenére szeretnének nagyobb szeletet kapni a központi büdzséből (5-7 Mrd. Ft). Külföld felé Magyarországot a földalatti (gyógyító, regeneráló, szórakoztató) vizek országaként reklámozzák. Természetesen kiemelt komplett turisztikai termék Budapest (egy nyári, egy téli kampánnyal) és a Balaton.

A kongresszusi és üzleti turizmus terén Budapest még mindig viszonylag jól tartja pozícióját, de a verseny óriási, ezért fokozni kell az erőfeszítéseket. Fenntartják, mert eredményesnek bizonyult a Konferencia Nagykövetei és a Sport Nagykövetei programokat, MICE kampányt folytatnak. Magyar Kongresszusi Iroda néven új egységet hoztak létre, és azokra a piacokra is gondolva, ahol nincs önálló turisztikai képviselet, megalakították a Piacfejlesztési Irodát.

Uniós elnökségünk kapcsán a társtárcákkal kialakított jó együttműködést a jövőben is felhasználják az ország népszerűsítésére. A Légi Marketing Alap sikerén felbuzdulva fokozni szeretnék más szektorokkal, vállalkozásokkal is az együttműködést. A belföldi turizmus fejlesztésénél nagyon fontos a szemléletformálás továbbvitele, hogy ne legyen másodrendű a hazai üdülés imázsa. Átfogó termékkampányok (egészség, kultúra, bor-gasztronómia, vízparti üdülések, aktív-és ökoturizmus, falusi turizmus) kiegészülnek a régiók konkrét kínálatával. Egyre hangsúlyosabb szerepet kap az e-marketing az MT Zrt. munkájában is.

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?