''Magyarországot behúzzuk Budapest alá''

A tárgyalópartnerek megerősítették, hogy a legjobb pillanatban találkozik most a tudományos háttérmunkájáról egyre inkább ismert, dizájnereket, marketingeseket és turisztikai szakértőket tömörítő NEXT-csapat, illetve az ország-márkázással megbízott hivatalos marketing szervezet, az MTÜ.  

A „Magyarország, MerítünkBelőled” NEXT-projektet és prezentációt az MTÜ kommunikációs vezérigazgató-helyettese Bánhegyi Zsófia és Kassitzky Attila kommunikációs igazgató úgy értékelték, mint azon szakmai kapcsolat első lépése, amely alapján a Magyar Turisztikai Ügynökség feladatai és prioritásként megfogalmazott lépései találkozhatnak az ország-márka-műhely szándékaival, azzal, hogy egy hosszú időszak után, végre jó kezekbe kerüljön a professzionális, a szakma által is elfogadott, vonzó és szerethető Magyarország-brand megalkotása és jövőbeni menedzselése.

„Végre jó kezekbe került a professzionális, a szakma által is elfogadott, vonzó és szerethető Magyarország-brand megalkotása”. A pillanat valóban történelmi, erősítette meg Bódis Gábor, a NEXT alapítója, miszerint minden feltétel és a lehetőség adott ahhoz, hogy a márkaépítés országos és helyi szintjei is a legmagasabb színvonalon, immár versenyképesen elinduljon, illetve folytatódjon.

Ahogyan felvázolta, a „think tank” pozícióból történő váltással a cél az, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség napi szintű tervezési, előkészítési, jóváhagyási folyamataiba becsatornázva, a több mint négy esztendeje megalakult szakmai közösség immáron a „do tank” szerepben teljesedjék ki.

A merítés szimbolikája kifejezi azt is, hogy belső elhivatottság és szenvedély, valamint az értékek világos kommunikációja nélkül nem lehet sikeresen márkát építeni. Az MTÜ nem saját percepcióra, hanem a legfrissebb kutatásokra támaszkodva, úgynevezett időtálló, vagy furure-proof brand kialakítását tűzte zászlajára, a hamarosan nyilvánosságra kerülő turisztikai stratégiájának összeállításával párhuzamosan.

Az egyes küldő-piacokra más és más, piac-specifikus üzenetekkel készül az ügynökég, amelyeket influencerek, bloggerek és volggerek tesznek trendivé majd.

Kiemelt jelentősége lesz a 2020-ig tartó attrakciófejlesztési források lehívásának, továbbra is kulcs-szó marad a fenntarthatóság. A jelenlegi előkészítő munka a benchmark-elemzés, amelyhez jó adalékokat és hasznos szempontokat nyújt a Hungary NEXT best-parctice portfóliója, valamit a 2014-ben nyertes „Hungary. Still & Sparkling” márkakoncepciója. 

A szakmai egyeztetés-sorozat további lépéseit és menetrendjét a felek közeljövőben dolgozzák ki, annak érdekében, hogy a nem túl távoli jövőben debütáló ország-márka és annak alrendszerei a lehető legmodernebbek és leg-egyedibbek lehessenek. A Hungary NEXT műhelyét még Bárány Attila, a magyar termék rajongókat tömörítő online portál gazdája, Szita Miklós, producer, a Hello Hungary - Hello Budapest filmsorozat kitalálója, Sztranyovszky Dániel tartalom menedzser, Pandur Bálint új média-szakértő, illetve Bódis Krisztián, a Budapest Images gyűjtemény tulajdonosa és fotósa képviselték. 


Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon

Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon 

Harmincöt budapesti tanuló állhatott dobogóra a Szakma Sztár Fesztiválon.
Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens 

Már több mint húsz étterem használja.
ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től

ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től 

Az előremutató jelentésben a jó gyakorlatok mellett a lehetőségeket is feltárták, mellyel megjelölték a cégcsoport fenntarthatósági tevékenységének irányait is.
Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon

Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon 

Több mint huszonötezren vesznek részt Magyarország legnépesebb tömegsport rendezvényén.
Precizitás, csapatjáték, gondoskodás - méhek napja április 30-án

Precizitás, csapatjáték, gondoskodás - méhek napja április 30-án 

A méhektől nemcsak a természet legfinomabb ajándékát, a mézet kapjuk, de sokat is tanulhatunk tőlük!
103 éves tornásznő látogatása a Madame Tussauds Budapestben

103 éves tornásznő látogatása a Madame Tussauds Budapestben 

Magasra szökött az egy négyzetméterre jutó magyar olimpiai aranyak száma a Madame Tussauds Budapest sport termében.
Augusztusban Szabadság Szigete

Augusztusban Szabadság Szigete 

Az idei Sziget Fesztivál minden eddiginél fenntarthatóbb és higiénikusabb lesz – ígérte a szervezőcsapat a csütörtöki sajtótájékoztatón.
Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás

Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás  

A Helló Európa! Fesztivál programjai a szabadság, az európaiság és a sokszínűség jegyében keltik életre Budapest ikonikus helyszíneit, köztereit és épületeit.
Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot

Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot 

A sportág legrangosabb versenyére a világ több mint 30 országából várnak résztvevőket.
Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?