A vállalat elemzése szerint a magyarok körében Horvátország számít a legnépszerűbb úti célnak: havonta több mint 27 ezerszer írták be a keresőbe tavaly a „Horvátország” szót. A tengerpart mellett a szomszédos országokban található szárazföldi látványosságok is nagy népszerűségnek örvendenek, a Horvátországban található Plitvicei-tavakra havi szinten megközelítőleg tizenkétezerszer kerestek a magyarok. A nemzeti park Európa egyik legszebb természeti látványossága, ahol 16 tavat és 200 körüli vízesést csodálhatnak meg a látogatók, ami a vadregényes tájjal még jobban elvarázsolja a turistákat.
Az országok között átlagosan havi nyolcezret meghaladó kereséssel a második helyen Montenegró áll, ami jól példázza, hogy honfitársaink odavannak az Adriáért. Az alig több mint 14 ezer négyzetkilométer területű ország nem véletlenül vonzza a turistákat: a hegyvidék tökéletes a kirándulni vágyóknak, amit rengeteg festői szépségű öböl tagol. A tengerpartra vágyóknak közel 250 kilométeres partszakasz áll rendelkezésükre a teljes kikapcsolódáshoz. Montenegró azért is jó választás lehet, mert akár busszal vagy vonattal is megközelíthető, de jó áron repülővel is utazhatnak az Adriára vágyók.
A Klikkmánia elemzése szerint Montenegró után Olaszország egyik legszebb régiója, a napsütötte Toszkána bizonyul a legnépszerűbbnek, tavaly havonta átlagosan ötezernél is többször kerestek rá a magyarok. Bár rengeteg strand várja a fürdőzőket a Földközi-tenger partvidékén, Toszkána kultúrturizmusa sem elhanyagolható. Az olasz reneszánsz hazája rengeteg művészeti, történelmi és irodalmi kinccsel bővelkedik, elég csak a firenzei művészekre gondolni, akik között olyan nagy alkotók találhatók, mint Leonardo da Vinci, Raffaello Santi, Michelangelo vagy Sandro Botticelli.
Fapadosokkal repülünk
Ahhoz, hogy ezekre a helyekre eljussunk, sokszor a gyorsaság és a kényelem miatt a repülőt választjuk. Az elemzés szerint légitársaságok közül toronymagasan a Ryanair és a Wizz Air vezet, a „Ryanair” szóra havonta átlagosan 110 ezren, míg utóbbira több mint 90 ezren kerestek. A két vezető fapados légitársaság mellett az easyJet ajánlataira voltak kíváncsiak a legtöbben, havonta átlagosan mintegy 27 ezren. Az internetezők szeretnének olcsón utazni, az ,,olcsó repülőjegy" szót havonta átlagosan 5500-szor, a ,,cheap flight"-ot pedig közel 2000-szer írták be a keresőbe.
Továbbra is wellness-nagyhatalom vagyunk
Belföldön is szívesen utaznak a magyarok, és ekkor a pihenésé a főszerep. A fürdővárosok még mindig nagy népszerűségnek örvendenek, amit a keresések is igazolnak. Az első öt helyen Hajdúszoboszló (havi átlag 27100 keresés), Egerszalók (havi 22000 keresés), Cserkeszőlő (18100 keresés), Zalakaros (14800 keresés) és Bükfürdő (14800 keresés) szerepel. Ezekben a fürdővárosokban rengeteg wellness-szálloda található, amik sokszor kedvező, akciós ajánlatokkal várják a kikapcsolódni vágyókat. A „wellness” szóra havonta közel tízezren, a „wellness hotel” szóösszetételre pedig több mint hatezerszer kerestek rá a hazai internethasználók.
Az utazásnál fontos szempont az ár, amit jól példáz az „olcsó”, „akciós last minute” és „szállás kuponok” iránti érdeklődés. A különböző kuponoldalak népszerűsége és széles körben ismertté válása ezt a fajta utazási kedvet erősíti. Sokan belföldön keresik a nyaralási lehetőségeket, elsősorban a családi ajánlatok, gyerekbarát utazások érdeklik a böngészőket.
TOP 20, szállással és úti céllal kapcsolatos keresés 2015-ben
Kulcsszó | Keresések átlagos havi száma 2015-ben |
booking | 110000 |
trivago | 27100 |
hajdúszoboszló | 27100 |
szallas hu | 27100 |
horvátország | 27100 |
booking com | 22200 |
egerszalók | 22200 |
szállás | 18100 |
szállás hu | 18100 |
cserkeszõlõ | 18100 |
zalakaros | 14800 |
bükfürdõ | 14800 |
plitvicei tavak | 12100 |
bambara hotel | 12100 |
szállásguru | 12100 |
wellness | 9900 |
montenegró | 8100 |
siófok szállás | 8100 |
wellness hotel | 6600 |
shiraz hotel | 6600 |
TOP 20, nyaralással kapcsolatos keresés 2015-ben
Kulcsszó | Keresések átlagos havi száma 2015-ben |
farm | 9900 |
toscana | 5400 |
afrika | 4400 |
machu picchu | 2400 |
nepal | 1600 |
belföldi nyaralás | 880 |
nyaralás magyarországon | 390 |
családi nyaralás | 390 |
utazási utalvány 2015 | 390 |
nyaralás belföldön | 320 |
agriturismo | 210 |
nászutas ajánlatok | 170 |
kristály imperial hotel | 170 |
nyaralás magyarország | 170 |
olcsó nyaralás magyarországon | 140 |
nagycsaládos nyaralás | 140 |
magyarország nyaralás | 110 |
nyaralás gyerekkel | 110 |
last minute wellness belföld | 110 |
agriturismo toscana | 90 |
TOP 20, repülőjeggyel, légitársaságokkal kapcsolatos keresés 2015-ben
Kulcsszó | Keresések átlagos havi száma 2015-ben |
ryanair | 110000 |
wizzair | 90500 |
wizz air | 90500 |
repülõjegy | 33100 |
easyjet | 27100 |
lufthansa | 18100 |
budapest airport | 18100 |
wizzair hu | 18100 |
bravofly | 14800 |
pelikán | 14800 |
liszt ferenc repülõtér | 14800 |
germanwings | 12100 |
málta | 12100 |
british airways | 8100 |
turkish airlines | 8100 |
repjegy | 8100 |
air france | 6600 |
emirates | 6600 |
klm | 6600 |
qatar airways | 5400 |
Egyre fontosabb a keresőoptimalizálás
Asztalos Levente, a Klikkmánia ügyvezetője szerint évek óta megfigyelhető, hogy a keresőmarketingnek és a keresőoptimalizálásnak egyre nagyobb szerepe van az értékesítésben, kiemelten az olyan szegmensekben, ahol a felhasználók előszeretettel böngésznek a neten ajánlatok után. „Az utóbbi évek során a legtöbb, utazásból élő vállalkozás felismerte az internetes keresők fontosságát, és egyre hatékonyabban élnek a kínálkozó marketinglehetőségekkel is. A keresőmarketing olyan költséghatékony eszközt adott a kisebb piaci szereplők kezébe is, amellyel lehetőségük van megjelenni az online térben. Fontos azonban megjegyezni, hogy az internetes hirdetések piaca rendkívül gyorsan változik, így hatékony eredményekért a legkisebb technikai újításokat is érdemes folyamatosan figyelemmel kísérni, vagy szakemberekre bízni az üzemeltetést"- mondta el az ügyvezető.
A Klikkmániáról |
A Klikkmánia Magyarország első Google Partneri minősítéssel rendelkező ügynöksége. Elsősorban az internetet aktívan használó vállalatok számára kínál költséghatékony, teljesítményorientált megoldásokat és tanácsadást. Fő tevékenysége a nagy költségvetésű, komplex keresőmarketing és egyéb performance marketing kampányok tervezése és folyamatos menedzsmentje, erős mobil fókusszal. |
Forrás: Turizmus Online