Az iskolai szünettel párhuzamosan nő a magyar fürdők bevétele. Tavaly a
nyári szezon (június-július-augusztus) fürdőszolgáltatásokból származó
árbevétele átlagosan 3,4%-kal emelkedett az előző évhez képest. Több fürdő
hasonló emelkedésre számít az idei nyáron is, ám ez nagymértékben függ
attól, hogy a milyen lesz az időjárás - nyilatkozta Juhász Szabolcs, a
Magyar Fürdőszövetség főtitkára. Az év eddig eltelt időszaka bizakodva
tölti el a fürdőüzemeltetőket, a hazai lakosok nagyobb utazási kedve a
fürdőkben is érződik, így több fürdő a korábbi évekkel ellentétben kedvező
eredményekkel várja a nyári szezonban is a látogatókat.
Tavaly egyébként az előző évhez képest Kelet-Magyarország fürdői átlagosan
1,6%-kal növelték árbevételüket, a Dunától nyugatra található fürdők 7%-kal. Budapest és az agglomerációjában található fürdők árbevétele 3,9%-kal
emelkedett. A nyári szezon forgalmának leginkább kitett fürdők az ország
keleti felében találhatók, ahol a nyári bevétel aránya meghaladta a
68%-ot, míg a Budapesten és agglomerációjában található fürdők bevételének
48,9%-a koncentrálódott a nyári időszakra.
Tavaly a nyári szezonban (júniustól augusztusig) 5,7 millió vendéget fogadtak a
kutatásban résztvevő fürdők. A szervezet főtitkára az idei szezonban is
hasonló eredményre számít, ugyanakkor kedvező időjárás esetén ez a szám
tovább növekedhet 2-3%-kal.
A Fürdőszövetség 36 tagja körében végzett felmérés kimutatta azt is, hogy
2013 nyarán átlagosan a fürdőszolgáltatások árbevételének 11%-át fedezték
SZÉP Kártyával, az átlagot Budapest és agglomerációja rontotta 7,6%-os
átlagértékkel, míg az ország további fürdői árbevételük 12,3-13,5%-át
fedezte a SZÉP Kártya forgalma. Juhász Szabolcs szerint ez a szám
idén akár növekedhet is, hiszen az emberek egyre jobban ismerik a SZÉP Kártya
funkcióit. Mindezt bizonyítja az is, hogy 2013-ban 20,8%-kal növekedett a
SZÉP Kártya-felhasználás a fürdőkben, mely az idei év első 5 hónapjában
tovább emelkedett, köszönhetően a május végén lejáró korábbi befizetések
felhasználására történt ösztönző kampánynak is.
Forrás: Turizmus Online