A sikeres vidéki turizmusfejlesztéshez ismerni kell az értékeinket

Sikeres gazdaságfejlesztés, illetve sikeres vidéki turizmusfejlesztés csak ott képzelhető el, ahol mindezt van mire építeni – mondta a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős helyettes államtitkára szerdán a Győr-Moson-Sopron megyei Ikrényben, a Múlttal a jövőért című program zárókonferenciáján.

Szakáli István Lóránd úgy fogalmazott, hogy csak azok a közösségek lesznek sikeresek, ahol van mit megmutatni, ehhez azonban először számba kell venni, hogy mik az értékeink, mik a büszkeségeink. Ehhez a legjobb alap a 2012-ben elfogadott nemzeti hungarikumokról szóló törvény - mondta. Hozzátette: a törvény elfogadása „fontos lépés volt”, mert az a cél, hogy a helyi értékeink az őket megillető helyet foglalják el mindennapjainkban.

Ahhoz, hogy a reális önbecsülésünkhöz való utat megtaláljuk, elfoglaljuk helyünket Európában és a világban, fontos tisztában lennünk azzal, hogy mit nyújtottunk, mit nyújthatunk még Európának és a világnak – fogalmazott.

A helyettes államtitkár elmondta azt is, hogy a kormány már elfogadta, s reményei szerint az országgyűlés is napokon belül elfogadja a hungarikum törvény módosítását.

A határon túli magyarokat is megszólítanák

Elmondta, a módosításokkal az eddigi tapasztalatokat építik be a törvénybe. Példaként említette, hogy a hatályban lévő jogszabály „nem hordozta magában azt az üzenetet, hogy egy olyan nemzeti törvényről van szó, amely nemcsak a magyarországi magyarságról, hanem világszerte az egész magyarságról szól”.

Kifejtette, a törvénnyel a „határon túli közösségeket nem sikerült kellően megszólítani és bevonni őket abba a munkába, amelynek magyarországi eredménye siker”.

A helyettes államtitkár elmondta, hogy ötszáz település alkotta meg helyi értéktárát, emellett minden megyében és a fővárosban is megalakultak a megyei értéktárak.

A Múlttal a jövőért című projekt elsődleges célja a Rábcatorok kistérséget alkotó, illetve azzal együttműködő 18 településen a helyi értékek megtalálása, azok megismertetése.

A tavaly nyár végén indult projektben például tíz településen helyeztek ki információs táblákat a helyi értékekről, tíz egységes arculatú pavilont készítettek, ahol a rendezvényeken a helyi termékeket tudják majd kínálni. Emellett rendezvényeken mutatták be, hogy a később kialakítandó kapcsolódási pontokat hogyan tudja a terület a turizmusban és a gazdaságfejlesztésben közösen erősíteni.

A projekt száz százalékos támogatottsággal, mintegy ötvenmillió forintból valósult meg.

Forrás: MTI


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.