A balatoni települések között kedvező idegenforgalmi adatokkal büszkélkedhet a Badacsony környéke, így Badacsonytomaj is: az elmúlt 7 évben stabilan, mintegy évi 4%-kal növekszik a kereslet a vendéglátásban. Azonban ezzel együtt is problémás az alacsony megtérülést biztosító rendkívül rövid, a vendégéjszakák felét adó júliustól augusztusig tartó mindössze két hónapos balatoni főszezon, amelynek rövidsége akadályozza a hosszú távú beruházásokat.
Az ördögi körből igyekszik kiutat találni Badacsonytomaj Önkormányzata úgy, hogy egyszerre két irányba lép: a vendéglátásban érdekelt szervezetekkel egyeztetve összehangolják a panziók, éttermek, borospincék és minden egyéb szolgáltató nyitva tartását és működését. Így a vendégek mind elő- és utószezonban, mind rossz idő esetén megfelelő programokon vehetnek részt. Másrészről erről megfelelően tájékoztatják a vendégkört is, így biztosítva a szükséges keresletet is.
A Badacsonyi Borvidék önmagában alkalmas szezonon kívüli turisztikai célnak, a területen minden hónapban zajlanak rendezvények, vezetett túráktól kezdve az olyan helyi különlegességekig, mint az itt őshonos magyar szőlőfajta, a kéknyelű virágzásához kapcsolódó fesztivál vagy a Szent Mihály napi tradicionális tűzgyújtás.
A Badacsonyi Céh Turisztikai Egyesület is folytatja Borbarangolás rendezvénysorozatát: idén 11. alkalommal 16 borászat, három étterem és 18 szálláshely részvételével invitálják hagyományos borkóstolással egybekötött gasztronómiai kirándulásra az érdeklődőket.
A szezon kiterjesztését is célzó 7 kiemelkedő rendezvényt „Hetedhét Badacsony” elnevezéssel népszerűsítik, míg a badacsonyi régió egészét formabontó logóval és az átfogó „Badacsony első látásra” branddel is igyekeznek ismertebbé tenni. Badacsonytomaj Önkormányzata az akcióktól elsősorban nem a bevételek emelkedését, hanem a település és a régió iránti érdeklődés növekedését és a szezon meghosszabbítását reméli.
Forrás: Vendég & Hotel Online