Néhány napja tudósítottunk a Bahart szezonértékelőjéről, ahol a cég vezetői az elmúlt öt év legjobb eredményeivel jellemezték az idei szezont. A Balaton második legnagyobb hajóstársaságánál, a Jókai, a Róza és a Balaton motoroshajókat üzemeltető füredi Vanyolai Kft.-nél szó sincs ilyen sikerekről, sőt a cég talán legfontosabb tevékenységénél, az egyéni szervezésű sétahajózásnál jelentős visszaesést könyveltek el.
Korábban már írtunk arról, hogy a Balaton közforgalmú kikötőit birtokló Bahart az idei szezon előtt emelte a kikötőhasználati díjakat. Bár ez is jelentős plusz kiadást okozott a Vanyolai Kft.-nek, nem ez volt a legfájóbb pontja a Bahart intézkedéseinek, hanem a kikötőhasználati rend átalakítása - tudtuk meg Vanyolai Krisztiántól, a családi vállalkozás egyik ügyvezetőjétől.
Saját kikötőben saját hajó
A korábbi években a Bahart gyakorlatilag egyenlő esélyt biztosított saját magának és a füredi kikötőben működő másik két hajózási cégnek a vendégek szerzésében. A három társaság heti váltásban használhatta a móló kikötőhelyeit, így három hetente mindenki egy hétre a legfrekventáltabb helyre került, ahol a sétálók először találkozhatnak a hajókkal. Az idei nyártól a Bahart megszüntette ezt a rendszert, a legforgalmasabb helyeket magának tartotta fenn. Amikor márciusban dr. Halmos Gábor vezérigazgatót a döntésről kérdeztük, példaként azt hozta, hogy egy áruház parkolójába sem engedik be a konkurens üzlet árusát. A saját kikötőjükben a saját hajóiknak kell a legjobb helyen állni - jelentette ki akkor, és így is lett.
Vanyolai Krisztián szerint az új rendszerben a mólóra érkező vendégek állandóan a Bahart hajóiba, tábláiba botlottak. Mire átértek a kikötő másik felére, ahol az ő hajóik állomásoznak, már a turisták többsége túlesett a jegyvásárláson, hozzájuk csak egy jelentősen megszűrt vásárlóréteg jutott el.
Az ügyvezető szerint ez lehetett a meghatározó oka annak, hogy az egyéni sétahajó-forgalmunk mintegy húsz százalékkal csökkent az előző szezonhoz képest, miközben a csoportos szervezésű hajózásban a múlt évihez hasonló, annál kicsit jobb is volt a forgalmuk.
Vanyolai Krisztián szerint a csoportos szervezésű forgalom javulása a megerősített marketingmunka mellett annak köszönhető, hogy általánosságban is nőtt az érdeklődés az ilyen programok iránt.
"A válság előtt megszokott része volt a céges csapatépítő tréningeknek a balatoni hajózás. Az utóbbi években eltűntek az ilyen igények, de az elmúlt szezonban ismét élénkülést tapasztaltunk ezen a piacon, ami talán azt jelzi, hogy visszatér az üzleti turizmus a hajózási területre is" - véli az ügyvezető.
A hajózási cégek közötti területi villongás nem maradt teljesen az érintett vállalkozások belső ügye. A balatonfüredi önkormányzat szeretné, ha a kikötőt használók újra egyenlő esélyekkel indulhatnának, de a Bahartban birtokolt kilenc százalékos tulajdonrésze kicsi ahhoz, hogy a cég vezetőit ilyen döntésre szorítsa.
Emiatt még az is felmerült, hogy hosszú távon esetleg más helyen kell kikötőt biztosítani a független vállalkozásoknak a működéshez. Ezért a Tagore sétány most zajló rekonstrukciójánál a keleti rész út-, illetve sétányhálózatát, vízparti kapcsolatait eleve úgy tervezték, hogy szükség esetén különösebb átalakítások nélkül egy új mólót lehessen ott létesíteni.
Balatoni hajótársaságok csatája
A Balatonnál nem mindenkinek annyira felhőtlen az öröme az idei nyári szezon után, mint a Balatoni Hajózási Zrt. vezetőinek. Ráadásul a Bahart sikere közvetlenül összefügg azzal, hogy van, akinek rosszabbul ment - állítja az egyik konkurens cég vezetője.

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre
A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine
Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben
Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál
Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben
A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum
Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön
Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.

Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum
Eredményt hirdettek a múzeum megjelenésére kiírt pályázaton: az első helyet a világ egyik vezető irodája szerezte meg.

A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház
Július 5. és augusztus 17. között Salföldön várják a közönséget.

Újra nyit a Dinó Park
Megkezdi az idei szezont Budapest egyik kedvenc élményparkja, a DinoPark KÖKI 25 helyszínnel és 80 dinoszaurusszal várja látogatóit.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.