Ragyogó napsütés, kipakolós árusok (horror áron kínált portékákkal), maszkban vagy anélkül a sorok közt nézelődő vásárlók: május 16-án, a szombati szokásos tihanyi biopiacos napra és helyszínre invitálták a sajtó képviselőit a szervezők, hogy egy szezonnyitó sajtótájékoztató alkalmával tájékoztassák a szakma képviselőit.
Az idei szezon más lesz, mint a korábbiak, ugyanakkor a korábbinál is több vendéget vonzhat a Balatonhoz az, hogy sokan biztonsági megfontolásból a belföldi nyaralást választhatják a külföldi utazás helyett, hangzott el a sajtóeseményen, amelyet a BTSZ, a helyi önkormányzat és turisztikai szervezet, a Balaton-felvidéki Fejlesztési Egyesület, a Nubu és a Pannon Gasztro Akadémia közösen rendezett.
Most a belföldön a legbiztonságosabb nyaralni, a balatoni szolgáltatók felkészültek, és bíznak abban, hogy a magyar vendégek hozzájárulnak a hazai turisztikai szektor megmentéséhez, és jól alakulhat az induló szezon, mondta Hoffmann Henrik, a Balatoni Turisztikai Szövetség (BTSZ) elnöke. Hoffmann Henrik azt is elmondta, sikerült a járványgörbét laposan tartani Magyarországon, ennek köszönhető, hogy a Balaton is megnyithat. Hangsúlyozta, hogy a védekezés szabályait továbbra is be kell tartani.
Tósoki Imre, Tihany polgármestere arról számolt be, hogy a település óvatosan, és fokozatosan enged a korlátozó intézkedésekből, új szlogenjének megfelelően: "Tihany vár és vigyáz rád". A település frekventált kiemelt közterületeit, játszótereit, buszmegállót, közintézményeit, valamint azok környezetét folyamatosan, a hét minden napján, még hétvégén is fertőtlenítik. Beszámolt arról is, hogy a helyi vendéglátók összefogtak, és egységes, Tihany logójával ellátott szájmaszkot, valamint egységes kézfertőtlenítőt használnak. A helyi turisztikai szervezettel és az ötletgazda Nubu designer márkával karöltve kommunikációs kampányt is indítottak a turisták számára, tette hozzá. A polgármester arról is beszámolt, hogy a pályázati források nélkül mintegy 700 millió forintos költségvetésű településnek eddig 200 millió forintos kiesést okozott a járvány, illetve az amiatt bevezetett intézkedések. Tihanyban amúgy hétvégenként már nyári forgalom van, viszont hét közben kisebb a vendégjárás, mint a korábbi évek hasonló időszakában a külföldi turisták és az osztálykirándulások elmaradása miatt.
A tihanyi turisztikai szolgáltatók egységes színű, logózott maszkjai nemcsak a vendégek által elvárt biztonsági elvárásokra reflektálnak, hanem a lokális, tudatos, felelős turizmusépítésre is felhívják a figyelmet, fogalmazott Peleskey Ákos, a Balaton-felvidéki Fejlesztési Egyesület főtitkára, a Nubu designer márka társalapítója, a maszkviselést népszerűsítő kampány ötletgazdája.
Zsidai Roy, a Pannon Gasztronómiai Akadémia (PGA) alapító-elnökségi tagja pedig arról beszélt a szezonnyitón, hogy Magyarország a járványhelyzet kezelésében legsikeresebbnek számító országok közé tartozik. Eddig a visszanyitások során sem történt sehol tragédia, tette hozzá. Hangsúlyozta, mindenki tehet azért, hogy ez így is maradjon. Ameddig nem lesz védőoltás, vagy gyógymód a koronavírusra, az éttermeknek, vendéglátóknak extra takarítással, tisztítással, fertőtlenítéssel kell dolgozniuk maszkokat viselve a biztonságos világ fenntartásáért, mondta. Véleménye szerint ugyan a nemzetközi turizmus visszatérése még pár hónapot várat magára, a körülmények ellenére a belföldi turizmusban viszont optimista lehetőségek rejlenek.
Forrás: MTI / Turizmus Online