A rendezvény, amelynek az Aquaworld Resort Budapest szálloda adott otthont, november 14-én zártkörű szakmai párbeszéddel kezdődött, amelyen a szervező MTÜ részéről Liptay Gabriella kommunikációs igazgató, Katona András marketing igazgató és Bocsi Andrea, a Marketing Koordinációs Főosztály vezetője, továbbá a 35 minősített Tourinform iroda vezetője és a Tourinform Szövetség elnökségi tagjai vettek részt. A megbeszélés témája többek között a Tourinform hálózat esetleges modernizálása, valamint jövőbeli tervei voltak - tájékoztatott az MTÜ.
A november 15-én szakmai konferenciával folytatódó program résztvevőit először Markus Ernst, a vendéglátó szálloda igazgatója, majd Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese köszöntötte, aki egyúttal átadta a társaság elismerését a hálózatban 5,10,15,20 éve dolgozó kollégák részére.
A Győri Polgármesteri Hivatal részéről Jakab Petra tartott előadást az EYOF 2017’, azaz az Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztiválról. Majd Kőrösi Gábor, a Budapest 2024 PR menedzsere beszélt a magyar olimpiai pályázat tartalmáról, a kapcsolódó infrastrukturális fejlesztésekről és beruházásokról, valamint az olimpiarendezés gazdasági és társadalmi hatásairól.
A konferencia második blokkjában Bocsi Andrea értékelte a Tourinform hálózat idei évét, továbbá beszámolt az aktualitásokról, és összefoglalta a zártkörű szakmai párbeszéd főbb gondolatait. A program további részében a Tourinform irodavezetők csapatépítő programon, a kitűnő eredményt elért irodák dolgozói pedig tanulmányúton vettek részt, amelyen Budapest új turisztikai attrakcióival ismerkedhettek.
A Tourinform-szolgálat Magyarországon már több mint 30 éve nyújt hiteles információkat a bel-, illetve külföldi turistáknak, ezzel erősítve biztonságérzetüket az idegen környezetben. Az első iroda 1981-ben kezdte meg működését, az országos hálózat kiépítése 1992-ben kezdődött. 2014-ben közel 2 millió turista kereste meg az irodákat. A Tourinform irodák a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. szakmai felügyelete mellett névhasználati rendszerben, önkormányzatok, illetve TDM szervezetek finanszírozásában működnek. A Tourinform-irodák évente átlagosan 1,5 millió vendéget szolgálnak ki.