A bemutató Kovács Krisztina prezentációjával kezdődött, aki az Aegean Airlines képviseletében röviden bemutatta a légitársaságot, amely tavaly 12 millió utast szállított, ezzel olyan versenytársat előzött meg, mint az Austrian Airlines.
A légitársaság 2010 óta tagja a Star Alliance-nak és 2013 óta repül Budapestre, ahonnan jelenleg heti négy járat közlekedik Athénba. Összesen 145 desztináció szerepel a légitársaság kínálatában, ezen belül 111 nemzetközi és 34 Görögországon belül repül. Az Aegean a "hiánypótlásra” is törekszik, ezért minden tájegység felé próbálnak nyitni. Az utasok többek között Tel-Avivba, Teheránba és Bejrútba is repülhetnek.
A klasszikus légitársaságokhoz hasonlóan két osztály érhető el, a business és a turistaosztály. Ez utóbbin belül két alosztály létezik, a legalacsonyabb árkategóriájú Go Light és a Flex, amely rugalmasabb feltételeket biztosít az utasoknak. Fedélzeti ellátás minden osztályon van.
Rekordszámú turista Cipruson
A Ciprusi Idegenforgalmi Hivatal képviseletében Ács Viktória elmondta, hogy tavaly rekordszámú, több mint 3 millió turista látogatott el Ciprusra és az idei kilátások is jók. A szigetország legvonzóbb tulajdonsága az egész évben kellemes időjárás és a tenger, amely november végéig alkalmas fürdőzésre. Budapestről Larnakába indulnak közvetlen járatok, az Aegean athéni átszállással közlekedik.
A sziget 440 kilométernyi partszakaszán 42 kék zászlós minősítésű strand található. A fürdőzésen túl nagy hangsúlyt fektetnek az aktív turizmusra is. Az Akamasz-félsziget a túrázók egyik kedvelt célpontja, Pissouriban például a magyar mountain bike csapat is rendszerint tart edzőtábort. A hazai Bubi-rendszerhez hasonlóan már kerékpárkölcsönző-hálózat is működik az országban. Szintén nagyon népszerű a golf a turisták körében, a tervek szerint idén Larnakában bővítik a golfozási lehetőségeket.
Egyre népszerűbb a zarándokturizmus és a falusi turizmus is a szigetre látogatók körében. A falusi turizmus keretén belül az ország belső részein és hegyvidékein megtalálható tradicionális parasztházakban szállhatnak meg az utazók.
Európa Kulturális Fővárosa 2017-ben Pafosz lett, ennek keretén belül a programsorozatok már januárban elkezdődtek, és egyfajta nyitott agóraként igyekeznek bemutatni a szigetország történelmét.
Ciprus is bekerült a kínálatba
Csabai Ferenc, a Mouzenidis Travel értékesítési vezetője röviden bemutatta a thesszaloniki székhelyű céget, elmondta, hogy a 22 éves vállalat már 80 értékesítési pontot üzemeltet Európán belül, idén novemberben nyílik a következő Londonban. A cégcsoportnak csak az egyik szegmense az utaztatás, ezen felül saját légitársaságot üzemeltetnek, biztosítással, ingatlanfejlesztéssel, gyógyturizmussal és egyetemi képzésekkel is foglalkoznak, de egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a MICE-utazások is.
A 2017-es nyári szezonban 3 fő desztinációt kínálnak utasaik számára: Korfut, Krétát és Zakinthoszt. Új desztinációnak számít - az Aegean Airlines együttműködésével - Évia, amely Kréta után a második legnagyobb görög sziget. Szintén az Aegeannal közösen idén áprilistól nyár végéig zajlanak a körutazások, kis létszámú, 12-16 fős csoportokban. A klasszikus görög körutazások mellett idén többek között a Peloponnészoszi-félsziget is felkerült a listára.
Kínálatukban szintén az idei év újdonsága Ciprus, elsősorban Limassolra koncentrálnak, de szerveznek utakat Tochni településre is.
Csabai Ferenc a prezentációban kiemelte az utazási iroda előnyeit: a nagy szálláskínálatot - főleg a 3-4 csillagos kategóriában -, a buszokon lévő ingyenes wifihasználatot, illetve azt, hogy a meghirdetett árakon túl nincsenek további rejtett költségek. Az utazási irodai partnereknek online foglalási rendszer is a rendelkezésükre áll, ezzel még egyszerűbbé téve a foglalást.
Forrás: TurizmusOnline