A pohár megálmodója Georg Riedel, aki a X. generációja a Riedel családi pohárkészítő cégnek, részben egyébként édesapám – mondta Hantos Bence. Riedel 2003 óta szeretett volna egy ilyen poharat, de a pohárfejlesztés egy hosszadalmas folyamat. A Riedel sosem gyárt úgy poharat, hogy csak külső megjelenés, design vagy trend alapján, hanem mindenféleképpen megfigyelés, a bor viselkedése és tesztek alapján. Végül a Riedel egy titkos recept alapján választott, a ballon alapú poharak között keresett olyat, amit elkezdhettek tesztelni.
Egy borrégiónak hatalmas világsiker, ha egy saját pohara lehet. Van bordeaux-i pohár, chardonnay-i pohár, óriási presztízs, ha ezek mögé fel lehet sorakozni – mondta Szilágyi-Tréba Eszter a tokaj.hu kommunikációs vezetője.
Ez a pohár is úgy készült, hogy többszöri tesztek alapján volt egy kiszavazóshow, ahol 20-50 pohár is megjelent a teszten, és ott kiszavazták azokat a poharakat, amik nem voltak jók – magyarázta Hantos Bence. A zsűribe tokaji borászokat kértek fel, úgy szerettük volna ezt a poharat megalkotni, hogy szerves részévé váljon a Tokaj régiónak. Az volt a cél, hogy egy olyan pohár készüljön el, ami mellett mindenki ki tud állni, és olyan legyen, ami Tokaj legjobb arcát mutatja.
Tokaj-Hegyalja a világörökség része, sokat hallunk róla, mégis jelentősen el van maradva turisztikai szempontból az ország más borrégióihoz képest – mondta Szilágyi-Tréba Eszter. Ennek több oka is van, az egyik, hogy távol esik Tokaj Budapesttől. Ezt próbálja a tokaj.hu picit fellendíteni, szeretnék a nívós, exkluzív oldalát megmutatni a térségnek, és megmutatni azt, hogy nem csak egy-egy napot érdemes itt eltölteni, hanem érdemes többször visszatérni.
Forrás: Kossuth Rádió, 180 perc
Forrás: Élelmiszer Online