Erre jó az a sok adat!

Meggyőző előadásban mesélte el Miklós István, az MTÜ igazgatója a társaság szerdai rendezvényén, mennyire hasznos, és mi mindenre alkalmazható a sok digitális adat, amely többek között az NTAK-on keresztül áll rendelkezésükre.

Minél több infót az érdeklődőknek
Miklós István az MTÜ kreatív és  média igazgatója azt hangsúlyozta, hogy az inspiráció és tervezés fázisában kell megszólítani a potenciális vendéget. A MTÜ által gyűjtött adatok alapján az látszik, hogy az emberek 2-3 hónappal az utazás előtt megkezdik az úti célok keresgélését, az utazás tervezgetését, de manapság a foglalást átlagosan csak 13 nappal az utazás előtt ejtik meg. A szakember szerint az a cél, hogy ebben a két és fél hónapban minél több információval lássák el a megszerezni kívánt vendéget az általa kinézett hely turisztikai kínálatáról, megközelíthetőségéről, attrakcióiról, szálláshelyeiről. Vagyis az információátadásra komoly hangsúlyt helyez a társaság online felületein és ennek jegyében az elmúlt időszakban elindította új, 17 nyelven elérhető honlapját, a visithungary.com-ot, valamint megújította teljes kiadványportfólióját, amelyben térségi és turisztikai termékalapon megbontott kiadványok egyaránt szerepelnek.

11 térség, 11 márkaszemélyiség
Májustól  helyi, regionális turisztikai szakemberek bevonásával létrejöttek a térségi márkák is, annak eredményeként, hogy korábban a kormány kijelölte, hogy hazánkban melyek a fejleszthető és fejlesztendő turisztikai térségek. Ezek ma hazánk turisztikai kínálatának legjelentősebb részét lefedik. „Mára egy hosszú és komoly szakmai munkával zajló GINOP projekt végére saját arculattal, önálló márkaszemélyiséggel rendelkező márkák születtek a 11 turisztikai térségben. Minden turisztikai térségben a leglátogatottabb attrakció a víz – termál, gyógy, vagy természetes vizek formájában – de mind rendelkezik további értékes, megkülönböztető termékelőnnyel is, amely egy következő szintre emelheti a marketingtevékenységet” – hangsúlyozta Miklós István, aki azt is hozzátette, hogy tavasztól már bevezető imázskampány is futott belföldön és 5 külföldi küldőpiacon az új térségi márkák szerepeltetésével, amelynek eredményeit most elemzik.

Célzottabb reklámok, mérhető hatékonyság
A szakember szerint az NTAK a kommunikáció hatékonyságának mérésében is hatalmas előrelépést jelent, hiszen abból, hogy hány emberhez jutott el egy kampány, hányan látták, kedvelték, még nem derül ki, hogy vajon mennyi embert buzdított valóban arra, hogy felkeresse a reklámozott úti célt. Az NTAK-ban azonban a foglalások növekedéséből is kiderül, hogyan találta el a kampány a célközönséget. Az igazgató azt is elmondta, hogy az akciók kreatívjait is visszamérik: a májusi kampány után végzett kérdőíves hatékonysági felmérésből az derült ki, hogy a megkérdezettek 53 százaléka legalább 3 turisztikai attrakciót felismert a térségi imázsfilmekből, a mobilcella adatokból pedig az látszik, hogy jelentős részük fel is kereste valamelyik látott helyet. A szakember szerint egy sikeres kampányhoz nagyon fontos a mobilra való optimalizáltság, példaként említette, hogy a felhasználók 60-65 százaléka okostelefonján néz YouTube videókat, a tartalmat tekintve pedig emberi arcokat, élményeket favorizálnak a panoráma vagy drón snittek helyett, ez váltja ki a legjobb aktivizáló hatást.

Rengeteg adatból dolgoznak
Az igazgató azt is kiemelte, hogy az NTAK óriási előnye az adatalapú marketing megvalósításában, hogy a historikus adatok mellett már előfoglalási adatokat is mutatja, azaz naprakész, valós idejű statisztikákra alapozva trendeket is képes megállapítani, előrejelzéseket felállítani. Valamint előnye az is, hogy a kereskedelmi mellett a magánszálláshelyek számait is tartalmazza, nemzetiség, lakóhely, életkor alapján is kereshetők benne az anonimizált adatok, valamint a szálláshelyi költéseket is mutatja - és mindezt napi szintű adatszolgálatatás alapján. Mindemellett az MTÜ nem csupán az NTAK adatait használja az adatalapú döntéshozatalban, hanem igénybe veszik a mobilcella-, a turisztikai applikációkról érkező, a bankkártya, a keresési, reptéri és a NAV online kassza adatokat, valamint különféle indexeket, és a közösségi médiák használatából látható szokásokat.

Az igazgató beszélt arról is, hogy az MTÜ-nél már a médiavásárlás megtervezése is adatokra alapozva történik. A társaság arra fókuszál, hogy mely küldőterületeken a legnagyobb a különbség a prognózisaik és az elfoglalási adatok között, és tudják, hogy ezeken a pontokon kell beavatkozni. Például ha azt látják, hogy valamelyik térségben egy adott időszakban csökkennek a foglalások a cseh vendégektől, ottlehetőség van célzott kommunikációra. A látott adatok alapján pedig jövőbeni trendeket, prognózisokat is fel tudnak állítani, ami Miklós István szerint forradalmi lépés.

Bevált a showbiznisz
A szakember hozzátette még, hogy folytatják nagyívű kampánytevékenységüket, amely során olyan tömegeket elérő médiafelületeken szerepeltek imázsfilmjeik mint a CNN, a National Geographic, vagy a Frankfurter Allgemeine Zeitung és új kampányaikban már a térségi márkák is meg tudnak jelenni. A társaság látva a hatékonyságot, igyekszik jobban kihasználni a nemzetközi szórakoztatóipari együttműködéseket, például azt, hogy filmsztárokkal vagy a nagy nemzetközi érdeklődésre számot tartó események megrendezésével vonják a világ figyelmét az országunkra. Hangsúlyozta, a sportrendezvények a béke nagykövetei, amelyekre napjainkban különösen nagy szükség van, és amelyek azt az üzenetet is hordozzák, hogy hazánk nemcsak rendezvényhelyszínnek kiváló, de biztonságos úti cél is.

 


Elképzelhető, hogy végleg lezárják a Rám-szakadékot

Elképzelhető, hogy végleg lezárják a Rám-szakadékot 

A klímaváltozás a népszerű kirándulóhelyekre is hatással van.
Kiosztották a Hévíz Város Turizmusáért díjat

Kiosztották a Hévíz Város Turizmusáért díjat 

Molnár Ágnes a szálloda nyitása óta az Európafit oszlopos tagja.
Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni

Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni 

Egy friss kutatás eredményeiről számolt be Sulyok Judit, a Pannon Egyetem Turizmus Intézeti Tanszékének tudományos munkatársa a Veszprémben tartott Balaton Konferencián, május 2-án.
Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái

Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái 

Az Évgyűrűkben őrzött történetek – Magyarország fáinak titkos meséi című fotókiállítást május 4-én nyitják meg Badacsonyörsön.
Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza

Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza 

Május 12-én igazi világsztárokkal is találkozhatunk!
Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján

Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján 

Május 1-jén ünnepelte az ÉnBudapestem applikációja az első születésnapját.
Szibériai tokhalak a Balatonban?

Szibériai tokhalak a Balatonban? 

A Balatonban megjelenő lénai tokok minden bizonnyal a vízgyűjtőn létesült halgazdálkodási létesítményekből szökhettek meg.
Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő

Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő 

Nemzetgazdasági miniszter: a nyugati világ elöregszik, nő az idősek aránya, ebből adódóan sokkal nagyobb lesz a kereslet az egészségturizmusra.
Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon

Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon 

Harmincöt budapesti tanuló állhatott dobogóra a Szakma Sztár Fesztiválon.
Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens 

Már több mint húsz étterem használja.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.