Ez azon a sajtótájékoztatón hangzott el, amelyen az érintett települések polgármesterei és a Mátra idegenforgalmi szereplői segélykiáltást fogalmaztak meg a térségért - olvasható a gyongyos.hu oldalán.
Az áprilisi havazásban napokig szünetelt a szolgáltatás a Mátrában, mintegy kétezer fogyasztási helyen nem volt áram, és bár a szolgáltató aggregátorok segítségével próbálta orvosolni a problémát, az nem nyújtott kielégítő megoldást.
A mátrai szállodákban azonban nem csak rendkívüli időjárási viszonyok között ingadozik az áramszolgáltatás, az üzemeltetők szinte havi rendszerességgel találkoznak a problémával, ami az anyagi kár mellett jelentős presztízsveszteséget okoz a térségnek – mondta Hoffmann József, a mátraházai Hotel Ózon tulajdonosa. Palik Tibor, a sástói Oxygen Adrenalin Park és a Sástó Hotel Mátra tulajdonosa úgy vélte: az elmúlt években megvalósult több tízmilliárdos magánberuházásokat nem követte az infrastruktúra fejlesztése, így a Mátrába érkező vendégek leromlott úthálózattal találkoznak, mobiltelefonjaik lefedettség hiányában nem működnek, az ivóvíz minősége kifogásolható, a hiányzó gázszolgáltatás miatt pedig a vendéglátóknak jelentős többletköltségük keletkezik, így versenyhátrányba kerülnek az ország más területein működő szállodákkal szemben.
Hiesz György gyöngyösi polgármester úgy fogalmazott, Gyöngyös a Mátra fővárosaként gesztorszerepet vállal abban, hogy a Mátrában élők és a több mint háromezer munkahelyet biztosító, folyamatosan bővülő mátrai idegenforgalom érdekét érvényesítsék, ezért egy közös levélben fordulnak majd a politikai és gazdasági döntéshozók felé, amelyben kérik a mára tarthatatlanná vált helyzet megoldását.
Forrás: gyongyos.hu