Ezt gondolják a kiállítók az Utazás kiállításról

A megkérdezettek többsége üzleti szempontból kifejezetten sikeresnek tartotta az idei Utazás kiállításon való jelenlétét, azt viszont állítják, hogy kevesebb volt idén a látogató, mint a korábbi években.

A Hungexpo idei Utazás kiállításról szóló záróközleményében azt írja, hogy bevált az új koncepciójuk, miszerint közvetlenül a régiókkal összefogva alakítottak ki turisztikai kínálatot. Közleményük szerint az eseményt február 26. és március 1. között csaknem 40 ezer látogató kereste fel. Megnéztük, hogy korábban milyen látogatottsági adatokat közölt a vásárszervező: akárcsak az idén, 2014-ben és 2013-ban is azt írták, hogy az Utazás kiállításnak 40.000 látogatója volt, 2012-ben azonban még 50.000 ember látogatott ki az eseményre. Erről a Hungexpo közleményét ide kattintva olvashatják.

Megkérdeztünk néhány kiállítót, hogy ők hogyan értékelték a 2015-ös Utazás kiállítást.

Tolga Deniz Sariyüce, a Sun & Fun Holidays ügyvezetője nagyon elégedett volt az idei kiállítással. Standjukon több mint 30 külföldi, többségében török szálloda képviseltette magát, és körülbelül kétszerannyi látogató fordult meg náluk, mint egy évvel ezelőtt. A látogatók között utazni vágyók és viszonteladó utazási irodák képviselői egyaránt voltak. A kiállításra meghirdetett kedvezményes foglalási lehetőséggel sokan éltek, a viszonteladók is örültek az akciónak, mivel náluk is foglalhatók voltak az akciós árak. A kiállító szállodák is elégedettek voltak a kiállítással, mert közelről láthatták a magyar piacot, és beszélgethettek a viszonteladókkal. A Sun & Fun Holidaysnél a legnépszerűbb desztinációnak Törökország bizonyult, de sokan foglaltak egyiptomi és tunéziai üdüléseket is. Az ügyvezető úgy gondolja, jövőre is kiállítanak az Utazáson, sőt elképzelhető, hogy nagyobb lesz a standjuk, mint az idei.

Az Express Travel International (ETI) idén másodszor volt jelen a budapesti Utazás kiállításon. Andreas Hámorszky, az ETI magyarországi ügyvezetője elmondta, hogy az idei év részükről jobban sikerült, mint a tavalyi, érezhető volt az utasok fokozott érdeklődése Egyiptom iránt, ami egyrészt annak is köszönhető, hogy az országban belpolitikailag nyugalom van, másrészről a cég ismertsége is nőtt az elmúlt több mint egy évben, amióta Magyarországon jelen van az utazásszervező. A Red Sea szállodákat nem kellett újdonságként bemutatni a közönségnek, mint tavaly, azt azonban sokan még nem tudták, hogy az ETI a Red Sea szállodák tulajdonosa. „Az Utazás kiállításon nem lehetett a standunkon csomagokat foglalni, viszont sok érdeklődőt küldtünk partnereinkhez – hiszen partnerhálózaton keresztül értékesítünk – aminek az eredményét a hétvégén, illetve a hétfőn beérkezett foglalások tömkelegéből látjuk. Úgy néz ki, hogy a március 2-i napon megdöntjük az egy napra lebontott foglalások számát” – tette hozzá Andreas Hámorszky. Elmondta, hogy tapasztalatuk szerint az idei Utazás kiállításon csökkent a látogatók száma, de az ETI standnál nem ez volt a jellemző.

Ács Szilvia, a szegedi Tourinform vezetője és a Szegedi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta, hogy Szeged az idei évben 25 négyzetméteren, egyedi megjelenéssel vett részt az Utazás kiállításon, és évek óta ott van a város Magyarország legnagyobb turisztikai vásárán. Az idei évben a látogatók száma elmaradt a tavalyi évhez képest, de aki megfordult a standnál, azok konkrét érdeklődők voltak, és részletes tájékoztatást kértek a város turisztikai szolgáltatásairól, lehetőségeiről, kulturális értékeiről. A négy nap alatt különböző attrakciókkal várták a látogatókat: halászlé-kóstoltatással, Török Gizella gyékénybemutatójával, a Vadaspark pedig állatsimogatással mutatkozott be a standon. „Sajnálattal vettük tudomásul, hogy a látogatószám évről évre egyre inkább csökken és a kiállításra sem hívják fel a figyelmet szélesebb körben” – tette hozzá Ács Szilvia.

Nagy Júlia, a MIDMAR Miskolci Idegenforgalmi Marketing Nonprofit Közhasznú Kft. ügyvezetője elmondta, hogy mind a kiállítói gárda, mind az érdeklődői kör idén jóval szűkebb volt, mint korábban bármikor, és a nagyok egy része is csak egy-egy kisebb pulttal képviseltette magát, hiszen az utazási szokások jelentősen átalakultak. „Mi csak azért állítottunk ki idén, mert régiósan tudtunk megjelenni, és a régió TDM-szervezetei finanszírozták a helyet, ami jó lehetőséget teremtett arra, hogy egy háttérbázist teremtsünk a szolgáltatók számára ahhoz, hogy tárgyalásokat folytassanak egymással. Mindezzel együtt mi elgondolkodunk azon, hogy a következő évben bármilyen formában jelen legyünk a kiállításon.” – mondta el Nagy Júlia. Hozzátette, hogy a látogatók között kevés volt a valódi érdeklődő akár a régió, akár az idegenforgalom iránt. Pozitívan értékelte azonban azt, hogy az Utazás kiállítás idén is együtt volt a Bringaexpóval, hiszen ez évek óta jelenthet egy plusz vonzerőt, illetve a szakmai nap sokakat vonzott.

Békés megye idén is egyedi, exkluzív, nyolcvan négyzetméteres standon jelent meg. A Békés megyei Tourinform iroda társkiállítói között volt Békéscsaba, Orosháza-Gyopárosfürdő (Jövő Építők TDM), Szarvas (Körös-menti TDM), Füzesgyarmat, a Körös-Sárrét Turizmusáért Egyesület, a Körös-Maros Nemzeti Park, a Marosháti Kistérség Turizmusáért Egyesület, a Békés Megye Falusi Turizmusáért Egyesület, a Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, illetve a Körös-völgyi Oázis Egészségturisztikai Egyesület. A négy nap alatt Békés megye gasztronómiájával is megismerkedhettek a látogatók, hiszen méz-, sajt-, pálinka-, libatepertő- és kolbászkóstolóval, valamint értékes nyereményekkel is szolgáltak a társkiállítók. Mindezek ellenére vegyes érzésekkel zárta a kiállítást Glózik Klára, a Békés megyei Tourinform-iroda vezetője. "A szombati nap kifejezetten jó volt, vasárnap azonban kevesebben jöttek el, mint tavaly. A Hungexpo segített a kiállítóknak a promócióban, de észre lehetett venni, hogy jóval kevesebb a kiállító, mint tavaly. Az egyedi nyereményjátékok sok embert vonzottak, és a szakma számára is fontos találkozóhely a kiállítás. Jövőre is részt fogunk venni a vásáron, csak kisebb standdal. Érdemes lenne újra egyszerre tartani az Utazást és a Fehovát, és csökkenteni kellene a belépőárakat, mivel az főleg a vidékieket elriasztja. Nem lehet elvárni, hogy a kiállítók és a látogatók is fizessenek."

A Turizmus Trend szerkesztősége is saját standdal volt jelen az Utazás kiállításon, és úgy tapasztaltuk, hogy a látogatók száma csökkent, viszont kiváló szakmai tárgyalásokat lehetett tartani a rendezvény ideje alatt.


Itt a friss TKI index

Itt a friss TKI index 

2025. májusban a turisztikai cégek 70 százalék szolgáltatási árainak növekedéséről számolt be az elmúlt 3 hónapra vonatkozóan az előző év azonos időszakához mérten.
Határon átívelő turisztikai egyesület született

Határon átívelő turisztikai egyesület született 

Megalakult a Fernenet – új határon átnyúló turisztikai egyesület a Fertő-tó térségében.
Életműkiállítás a belvárosi galériában

Életműkiállítás a belvárosi galériában 

Grandiózus életműkiállítással indítja útjára a nyarat a Virág Judit Galéria.
Megújult a legendás gemenci kőkereszt

Megújult a legendás gemenci kőkereszt 

A település központi részén, az árvízvédelmi töltés mellett, az egykori keselyűsi csárda előtt álló emlékművet bárki megcsodálhatja.
Indul a Muslinca Bringakör

Indul a Muslinca Bringakör 

A Muslinca Bringakör egy ingyenes, játékos, felfedező jellegű kerékpáros kihívás.
 Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén

Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén 

Siófok a legnépszerűbb pünkösdi úti cél belföldön az egyik szállásfoglaló portál friss foglalási adatai szerint a közelgő hosszú hétvégén.
Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen

Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen 

Az országos környezetszépítő verseny legnépszerűbb kategóriái 2025-ben az Év főtere és az Év fasora.
 Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját

Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját 

Negyven nap, majdnem 30.000 kilométer, 3274 gyalogló.
Kulturális randevú Göcsejben

Kulturális randevú Göcsejben 

Az eseménysorozat a göcseji dombok között idén 22 településen több mint 60 programot és közel 100 élményt kínál a „fenntartható lassúság” jegyében.
Indul a nyári szezon a Tisza-tó fővárosában

Indul a nyári szezon a Tisza-tó fővárosában 

Ezen a nyáron is rengeteg kalanddal és élménnyel vár Tiszafüred.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.