Dányi Gábor kiemelte: kormányzati szándék, hogy a Balaton régió 3-5 éven belül minőségi változáson menjen keresztül.
Dányi Gábor tájékoztatása szerint az uniós bizottság üdvözölte, hogy Magyarország a balatoni "csomaggal" először kíván integrált fejlesztést megvalósítani, ugyanakkor jelezte fokozott egyeztetési igényét is ezzel kapcsolatban. Első lépésként a múlt héten elküldték a BFT által elkészített területfejlesztési stratégiát, amelynek uniós egyeztetése a jövő év elején kezdődik meg - mondta el.
Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkára arra hívta fel a figyelmet, hogy fokozódó versenyhelyzetre kell számítani a források megszerzésében. A kormányhatározatban felsorolt projektekről szólva megemlítette, hogy a Badacsony és Fonyód közötti kompjárat megvalósítása "a mai tudásunk szerint nem támogatható tevékenység, így az unióval koncepcionális vita várható".
A Fonyód-Kaposvár vasútvonal 8 milliárd forintos fejlesztési tervéről is jelezte, hogy az unió alapvetően nem támogatná, de úgy vélte, agglomerációs érvekkel van esély arra, hogy változzon ez az álláspont. A balatoni közlekedési rendszer összehangolásának terve kedvező fogadtatásra számíthat, de először az országos rendszert kell kialakítani, ami folyamatban van, majd ehhez csatlakoztatni a balatonit - mondta el.
Kollár József, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója az ülésen arról számolt be, hogy elkészült a balatoni hajózás középtávú stratégiája, amit a jövő héten tárgyalnak a tulajdonos önkormányzatok. Emlékeztetett arra, hogy a balatoni fejlesztésekről szóló kormánydöntés a cég számára 2-2 milliárd forint pályázati forrást nevesített hajóflotta-, illetve kikötőfejlesztésekre.
A pántlikázott pénz a cégvezető szerint három új hajó megvásárlását és a kompok részbeni felújítását teszi lehetővé, emellett egy új ipari kikötő létrehozása lenne a cél, és néhány kikötő felújítása is elképzelhető.
Forrás: MTI