Felmérés: hová és miért utazik az új generáció?

A régió országaihoz hasonlóan a magyarok is legfőképp azért utaznak, hogy felfedezhessenek egy idegen kultúrát. A Kiwi.com reprezentatív kutatásából az is kiderül, hogy hazánkból az új generáció egy-egy kiállítás, koncert kedvéért szívesen utazik külföldre.

A vezető cseh utazási technológiai vállalat keresési és foglalási adatai azt mutatják, hogy az elszálló infláció ellenére az utazási vágy töretlen. Reprezentatív kutatásukat Magyarország mellett Csehországban, Lengyelországban, Romániában és Szlovákiában is elvégezték azok körében, akik az elmúlt hat évben legalább kétszer jártak külföldön. 

Ezért utaznak a magyarok:

·       59% azért, hogy megismerje a helyi kultúrát, a helyiek életét, nyelvet tanuljon/gyakoroljon, és éppen ezért sokan felkeresnek helyiek által ajánlott éttermeket, kocsmákat, rendezvényeket

·       43% városnézésre vágyik, így főképp turisztikai látványosságokat, történelmi helyeket látogat meg és nem igazán keresi a helyiekkel való interakció lehetőségét

·       30% a kalandokat keresi, szeretne megismerni más utazókat is

·       25% kulturális programokért utazik, azaz múzeumokat keres fel, kiállításokat néz, koncertekre, fesztiválokra megy

·       24% családtagokat vagy barátokat látogat

·       14% pihenni szeretne, nem igazán érdeklik sem a látnivalók sem a helyi kultúra

·       8% sporteseményekre megy akár nézőként akár résztvevőként

A kutatási eredmények kapcsán Eliška Řezníček Dočkalová ügyfélélményért felelős igazgató elmondta, hogy az összesített adatok azt mutatják, hogy a magyarok az átlagnál (39%) jóval inkább utaznak kimondottam városnézés miatt”.

Magyarországon a legmagasabb arányban a fiatal felnőtteket motiválja a helyi kultúra felfedezése, közel kétharmaduk utazik ezzel a céllal.

A kutatás alapján a régió vizsgált országai közül a magyar fiatalok kulturális éhsége a legmagasabb. A fiatal felnőttek jellemzően innen utaznak kifejezetten azért, hogy kiállításokat nézzenek, koncerteket hallgassanak. Tízből három 18-29 év közti jelölte meg ezt motivációs tényezőként.  Konkrétan család- és barátlátogatási céllal a magyarok a régiós átlagnál (27%) kisebb arányban utaznak. Ez az érték a románok körében kiugróan magas, 35%-uk utazik azért, hogy felkeresse szeretteit.

*A kutatásról

A felmérés 1014 fő megkérdezésével készült 2022 októberében, amely reprezentatív azon magyarországi 18-59 évesekre kor, nem, iskolai végzettség és lakóhely szerint, akik az elmúlt 6 évben legalább kétszer jártak külföldön. A kutatást a Kiwi.com megbízásából a STEM/MARK készítette Magyarország mellett Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban és Romániában is.

 

Forrás: kiwi.com


A szakma reagálása a SZÉP-kártya felhasználásának változásáról

A szakma reagálása a SZÉP-kártya felhasználásának változásáról 

A SZÉP-kártya felhasználási szabályainak 2025. január elsejei módosítása milyen hatással lehet a hazai turizmus és vendéglátás szektorra?
Vitézy Dávid 5 pontba szedte, miért hintették be sóval Budapest marketingcégét

Vitézy Dávid 5 pontba szedte, miért hintették be sóval Budapest marketingcégét 

A közlekedési szakértőként elhíresült politikus legfrissebb Facebook bejegyzésében részletesen beszámol arról, miért tartotta fontosnak, hogy a 2025. évi költségvetésben megvonják a főváros marketingügynökségének, a Budapest Brand forrásainak nagy részét.
Egy korszak vége: bezár az ikonikus Körszálló

Egy korszak vége: bezár az ikonikus Körszálló 

Október végén robbant a hír, hogy lebontás fenyegeti a Körszállót, hivatalos nevén a Hotel Budapestet, most újabb részletek derültek ki.
Márciusban életre kel a rakpart

Márciusban életre kel a rakpart 

Télen kell készülni a nyárra, idén is lesz rakpartnyitás, nem is akárhogy – írta a főpolgármester a Facebook-oldalán csütörtökön.
Szlovák-magyar összefogás Somoskő és Salgó váránál

Szlovák-magyar összefogás Somoskő és Salgó váránál 

Közösen dolgozik Salgótarján és a szlovákiai Sátorosbánya önkormányzata, valamint a salgótarjáni Dornyay Béla Múzeum Somoskő és Salgó várainak értékmentésén európai uniós támogatással.
Egyelőre két hazai síterep működik, de hétvégén nyithat a többi is

Egyelőre két hazai síterep működik, de hétvégén nyithat a többi is 

Szerdán több helyen hullott néhány centiméter hó, de ez még nem elegendő a sípályák üzemeltetéséhez.
Globális rendezvényiparági előrejelzés 2025-re

Globális rendezvényiparági előrejelzés 2025-re 

Egy friss tanulmány áttekintést ad a globális rendezvényágazat idei évi kilátásairól, trendjeiről.
Így kerülte ki egy budapesti apartmankomplexum az Airbnb tilalmat

Így kerülte ki egy budapesti apartmankomplexum az Airbnb tilalmat 

A Király utcai Central Passage Társasház már megtalálta a módját, hogy továbbra is szálláshelyként működhessenek a lakásai.
Izgalmas kiállítás Füreden, a magyarok egyik nagy festőjének műveiből

Izgalmas kiállítás Füreden, a magyarok egyik nagy festőjének műveiből 

Egy híres magyar művész képei az űrben és David Bowie szívében is helyet kaptak. Most alkotásaival a Balatonra csalogatják a turistákat. A Vasarely kiállítás január 18-tól március 9-ig lesz látható Balatonfüreden.
Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő

Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő 

Az ígéret szép szó, ha betartják, úgy jó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.