A vezető cseh utazási technológiai vállalat keresési és foglalási adatai azt mutatják, hogy az elszálló infláció ellenére az utazási vágy töretlen. Reprezentatív kutatásukat Magyarország mellett Csehországban, Lengyelországban, Romániában és Szlovákiában is elvégezték azok körében, akik az elmúlt hat évben legalább kétszer jártak külföldön.
Ezért utaznak a magyarok:
· 59% azért, hogy megismerje a helyi kultúrát, a helyiek életét, nyelvet tanuljon/gyakoroljon, és éppen ezért sokan felkeresnek helyiek által ajánlott éttermeket, kocsmákat, rendezvényeket
· 43% városnézésre vágyik, így főképp turisztikai látványosságokat, történelmi helyeket látogat meg és nem igazán keresi a helyiekkel való interakció lehetőségét
· 30% a kalandokat keresi, szeretne megismerni más utazókat is
· 25% kulturális programokért utazik, azaz múzeumokat keres fel, kiállításokat néz, koncertekre, fesztiválokra megy
· 24% családtagokat vagy barátokat látogat
· 14% pihenni szeretne, nem igazán érdeklik sem a látnivalók sem a helyi kultúra
· 8% sporteseményekre megy akár nézőként akár résztvevőként
A kutatási eredmények kapcsán Eliška Řezníček Dočkalová ügyfélélményért felelős igazgató elmondta, hogy az összesített adatok azt mutatják, hogy a magyarok az átlagnál (39%) jóval inkább utaznak kimondottam városnézés miatt”.
Magyarországon a legmagasabb arányban a fiatal felnőtteket motiválja a helyi kultúra felfedezése, közel kétharmaduk utazik ezzel a céllal.
A kutatás alapján a régió vizsgált országai közül a magyar fiatalok kulturális éhsége a legmagasabb. A fiatal felnőttek jellemzően innen utaznak kifejezetten azért, hogy kiállításokat nézzenek, koncerteket hallgassanak. Tízből három 18-29 év közti jelölte meg ezt motivációs tényezőként. Konkrétan család- és barátlátogatási céllal a magyarok a régiós átlagnál (27%) kisebb arányban utaznak. Ez az érték a románok körében kiugróan magas, 35%-uk utazik azért, hogy felkeresse szeretteit.
*A kutatásról
A felmérés 1014 fő megkérdezésével készült 2022 októberében, amely reprezentatív azon magyarországi 18-59 évesekre kor, nem, iskolai végzettség és lakóhely szerint, akik az elmúlt 6 évben legalább kétszer jártak külföldön. A kutatást a Kiwi.com megbízásából a STEM/MARK készítette Magyarország mellett Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban és Romániában is.
Forrás: kiwi.com