A Fővárosi Turisztikai Kerekasztal (FTK) Stratégiai Munkacsoportja megtartotta második értekezletét 2016. április 26-án, kedden - olvasható a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ oldalán.
A grémium felajánlotta szakmai segítségét és tanácsadását Budapest új turisztikai stratégiájának előkészítéshez és kivitelezéséhez. A jelenlévők megegyeztek róla, hogy az azonnal esedékes nulladik fázis során a döntéshozók meggyőzése a cél. Megtárgyalták továbbá a fejlesztési munkálatok szakaszait és ideálisan
tervezhető ütemezését. A munkacsoport résztvevői egy rövid lobbianyag összeállítása mellett döntöttek, amelyben mindössze néhány beszédes üzenet szerepel majd Budapest turizmusának legerősebb ütőkártyáival. Miután a lobbianyagra tett javaslat véglegesítésre kerül, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ, mint a Kerekasztalt is koordináló hivatalos szervezet gondoskodik majd annak továbbviteléről.
A megbeszélésen Puczkó László és Halassy Emőke szakértők előterjesztették javaslatukat egy jövőben megvalósuló, vendégmotivációt vizsgáló kérdőív tartalmáról. Egy nyereménnyel motivált online kutatásról van szó, amely a tervek szerint hosszabb periódusokat, évszakokat ölelne át. Továbbá a turisztikai szakma széles körű bevonását, elköteleződését eredményezhetné, amely időszakonként kommunikálható részeredményeket hozna.
Az FTK Stratégiai Munkacsoport létrehozásáról a Kerekasztal döntött, miután a BFTK saját műhelymunkájaként elkészült egy fővárosi turisztikai koncepció. Ez a tervezet nem helyettesíti, hanem előirányozza a széles körben egyeztetett és magas – fővárosi és nemzeti – szinten elfogadott stratégia szükségességét. A stratégiaalkotás hosszú távú folyamat és jelentős forrásigénnyel rendelkezik.
Forrás: Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ