Emlékeztetett: az utasok kártalanítása hétfőn kezdődött, miután az ehhez szükséges határozatot a kormányhivatal kiadta.
Kollégáikkal együtt folyamatosan azon dolgoztak és dolgoznak, hogy a kialakult problémát a lehető leggyorsabban és rugalmasan, minél előbb hatékonyan kezelni tudják - hangsúlyozta.
Az Uniqa honlapján olvasható, hogy visszaigazolták egy helyi török utazási iroda, az Akdem Travel számára, hogy vállalják a vasárnaptól (2017. 07. 02.) felmerült költségeket minden kint ragadt utas számára, egészen a hazautazásig, amiben a török utazási iroda nyújt segítséget.
Ez a cég ugyanaz, melyet a Green Holidays Kft. közleményében felelősnek nevez meg a kialakult helyzetért.
Vereczki András elmondta, hogy részükről a kettő dolog nem függ össze. Elmondása alapján, tegnap (07.03.) este 11-kor kapták meg a határozatot a Kormányhivataltól, hogy az ügyben eljárhatnak, ezért a leggyorsabb és legmegbízhatóbb megoldást próbálták megtalálni, így különböző információk alapján esett a választás egy helyi török utazásszervezőre.
A biztosítási szerződés feltételei alapján az Uniqa Biztosító az utasokkal szemben 500 millió forint erejéig teljesíti a fizetési kötelezettségeket, amelyek a biztosított, és a tevékenységét felfüggesztő Green Holidays irodát terhelik. Ezzel párhuzamosan kiemelten kezelik azon ügyfelek helyzetét is, akiknek már befizetett utazásuk van a Green Holidays Kft.-nél. A kártérítésre jogosultak teljes körét a kárigények beérkezése után tudják majd meghatározni - mondta.
Ma egy gépnyi utast szállítottak haza, holnap (07.05.) 3 gépnyi utas fog hazatérni
A Green Holidays Kft. vasárnap kora este jelentett fizetésképtelenséget.
Forrás: MTI/Turizmus Online