Legyen szó családi nyaralásról, gyógyterápiáról vagy csak egy esti vacsoráról, a vendégek a legjobbat keresik – a szobai textíliáktól kezdve az éttermi ételeken keresztül az internetkapcsolattal bezárólag mindenben. Akár a programokat böngészik a közelben, akár a vacsora fotóit töltik fel közösségi oldalukra, ezt szeretnék a lehető legkényelmesebben, hátradőlve, vezeték nélkül, de nagy sebességgel megtenni. Megfelelnek-e ennek a szempontnak a hazai szállodák, éttermek – erről kérdeztük Dr. Kilbertus Viktort, a szállodai Wi-Fi rendszerek vezető gyártója, a TP-Link szakértőjét.
Mennyire felelnek meg a magyarországi szállodák, éttermek a mai vendégigényeknek a Wi-Fi kapcsolat területén?
- Pozitív fejleményként kijelenthető, hogy az elmúlt évek fejlesztéseinek, a Kisfaludy Programnak és az üzemeltetők erőfeszítéseinek köszönhetően ma már nagyítóval kell keresnünk a Wi-Fi szolgáltatást nem kínáló szálláshelyeket. Az éttermek többségében is ma már alapvető szolgáltatás a vendég Wi-Fi.
A visszajelzések alapján mennyire elégedettek a vendégek a Wi-Fi szolgáltatással?
- A tendencia ellentétes a Wi-Fi elérés terjedésével: a vendégek mind nagyobb igényeket támasztanak az internetkapcsolattal szemben, ezzel azonban a hagyományos, otthoni használatra szánt internetmegosztásra szolgáló eszközök nem tudtak lépést tartani. Pontosan ezért a vendégértékelésekben a Wi-Fi-vel való elégedettség szintje évek óta csökken.
Miben térnek el az olyan rendszerek, mint a TP-Link Omada Szálloda Wi-Fi és Omada Étterem Wi-Fi a hagyományos Wi-Fi eszközöktől?
- Először is teljes lefedettséget biztosítanak több eszköz segítségével. Úgy kell elképzelni egy Omada Wi-Fi hálózatot, mint egy esernyőt, melyet igény szerinti számú készülék biztosít. Az ernyő alatt mindenhol egységesen ugyanazt a hálózatot használja a vendég. Kap egy jelszót – akár tartózkodása időkorlátjával – és mindegy, hol és milyen eszközről kíván böngészni, biztosan lesz kapcsolata. Megfelelő beállításokkal megelőzhető, hogy egy vendég a szálloda, étterem teljes internetsebességét „elhasználja”, így minden látogató megfelelő minőségű internethez jut.
De a vendég még mindig panaszkodhat...
- Természetesen, ezzel minden szállodavezető, étteremtulajdonos tisztában van. Ilyenkor azonban partnereink országos hálózatával távsegítséggel is tudunk segíteni, a vendég pedig olyan különleges bánásmódot tapasztal, ami saját otthoni internetszolgáltatójától elképzelhetetlen lenne.
Ismerve milyen nehéz ma megfelelő vállalkozót találni, mennyi idő egy ilyen rendszer kiépítése az igények megfogalmazásától?
- A TP-Link több tucat Omada partnere folyamatosan készenlétben áll, így bármikor egy héten belül ingyenesen fel tudjuk mérni az igényeket és két héten belül telepíteni tudunk egy szállodai vagy éttermi hálózatot. Természetesen az eszközök csomagban is megvásárolhatók, amennyiben rendelkezésre áll informatikai személyzet a telepítéshez. Maga a telepítés nem vesz több időt igénybe 1-2 napnál, és rendszerint a vendégek zavarása nélkül is elvégezhető.
Éljen a Turizmus Online olvasóinak szóló extra 15%-os kedvezménnyel!
A TP-Link weboldalán még többet megtudhat a TP-Link Omada Panzió Wi-Fi és TP-Link Omada Étterem Wi-Fi szolgáltatásainkról, és a kedvezményes kupont is megtalálja!
{youtube|id=a97VxjWRmhg}
(X)