Tavaly volt az első idegenvezetői konferencia, ami egy egész napos képzés a legjobb kollégák számára. 2018-ban az eseményre érkezők kaptak egy Cityrama túrákat összefoglaló kiadványt, melyben szerepeltek az útvonalak, látogatnivalók, a kötelező tartalmi elemek és sztenderdek. Idén erre a területre is betört a digitalizáció: az idegenvezetők saját kódjukkal a honlapon érhetik el ezeket az információkat.
Erdei Bálint köszöntőjében beszélt a nemzetközi turizmus fejlődéséről: említette, hogy a vendégérkezések száma 2018-ban 1,4 milliárd volt, az UNWTO néhány évvel ezelőtt 2030-ra 1,8 milliárdot jósolt, az Euromonitor International kutatása azonban 2,4 milliárddal számol. Hozzátette: az erőteljes növekedés Magyarországon különösen érezhető. a Cityrama ügyvezetője kitért arra, hogy bár más munkakörökben a digitalizáció munkahelyeket szüntet meg, az biztos, hogy idegenvezetőre mindig szükség lesz. Szó esett tavalyi kutatási eredményekről is: például, hogy a globális trend szerint egyre többen utaznak utazási irodával, és az Y generáció adja a luxusutazások felét. Erdei Bálint szerint Magyarországon ez az arány még nem állja meg a helyét, de ezek a kutatások azt igazolják, hogy lesz fizetőképes kereslet a jövőben is.
Szabó Krisztián, a Cityrama másik ügyvezető igazgatója elmondta, 2018 - ban jó évet zárt az utazási iroda, és bizakodóak 2019-el kapcsolatban, annak ellenére, hogy a télen egy árnyalatnyival enyhébb volt az érdeklődés, mint a tavalyi évben. Beszámolt arról, hogy Sightseeing részleg átkerült az új irodába a Báthory utca 19-be (a 22-vel majdnen szembe), ahol egy sokkal ügyfélbarátabb fogadótér várja az utazókat. Említette a fiatal gépkocsipark elemeit, majd hozzátette, pénteken érkezik egy új 20 fős Mercedes Sprinter a flottába.
A szoros szakmai tények után felüdülésképp Ungváry Krisztián tartott előadást "ahogy még nem láttam a várost - ismeretlen fotók Budapest 1944/45-ös ostromáról" címmel. A visszajelzések alapján az idegenvezetők számára ez igen hasznosnak bizonyult, többen olyan információkkal lettek gazdagabbak, amelyeket később idegenvezetéseik során felhasználhatnak.
A Cityrama folyamatosan monitorizza azt a rengeteg értékelést, amit a különböző felületeken, például Google-on,vagy Tripadvisoron kapnak. Papp Dániel volt az az idegenvezető, aki 2018-ban a legtöbb pozitív visszajelzést kapta, ezt díjazta is a Cityrama.
Mézinger Enikő elmondta, a vendégektől sok pozitív visszajelzés érkezik, ezek közül néhányat fel is sorolt. Hozzátette, hogy ez nagy részben az idegenvezetőknek köszönhető - persze világos, hogy kell mögé egy jó szervezés.
Mogyorósi Tünde, a Csoportos Beutaztatási részleg vezetője az egyes nemzetek eltérő utazási szokásaira hívta fel a figyelmet. (Az eltérő utazási szokásokról hamarosan bővebben is olvashat a turizmusonline.hu hasábjain.)
A gépkocsivezető és idegenvezető közöti kommunikációt érintve kiderült: a vendégvisszajelzésekből látszik, amikor megvan a harmónia kettejük között, de az is, amikor nincs - az idegenvezetők tanácsokat kaptak a súrlódások kezeléséről és elkerüléséről is.
Manek Fanni (sales representative) bemutatta a vendégvisszajelzéseket, elmondta, ezek alapján miben jó és miben érdemes fejlődnie a Cityramanak. Ehhez kapcsolódott a következő előadás, amiben Tóthné Márton Gabriella coach elmondta, hogyan nyújtsunk folyamatosan magas teljesítményt lelkesedésünk megőrzése mellett.
Az előadásokat egy finom ebéd követte az Urban Betyárban, majd a házbejárás után kezdődött az Open forum, ahol az idegenvezetők jelezhették a javaslataikat, ötleteiket. "A kollégák visszajelzései közül egyre többet igyekszünk figyelembe venni, például ezek alapján állítottuk össze a konferencia programját"- mondta el Erdei Bálint.